اسدی:استفاده نکردن از رحمتی در تیم ملی کفران نعمت است/کروش را سپربلا کرده اند



اخبار,اخبار ورزشی,علیرضا اسدی

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید عده‌ای به کارلوس کروش اطلاعات غلط داده و او را سپر بلا کرده‌اند. اسدی همچنین گفت که به‌جز کفاشیان کسی نمی‌تواند برای او تعیین تکلیف کند.

علیرضا اسدی که از تماشاگران دربی 81 در ورزشگاه آزادی بود اظهار داشت: بعد از چند سال دیداری بسیار خوب و هجومی را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم. هم استقلال و هم پرسپولیس پس از مدت‌ها دست از بازی محافظه‌کارانه کشیدند. خود من به شخصه بازی محافظه‌کارانه را نمی‌پسندم و دوست دارم بازی‌ها تهاجمی باشد، شاید به این دلیل باشد که در دوران بازی‌ام در پست مهاجم و هافبک وسط بازی می‌کردم.

استقلال و پرسپولیس مستحق برد بودند
وی افزود: مساوی شاید نتیجه دوست‌داشتنی نباشد، اما اینکه شما یک تفکر تاکتیکی داشته باشید که فقط امتیاز بگیرید، زیبایی فوتبال از بین برود و فقط در فوتبال بخواهیم برد داشته باشیم چندان هم جالب نیست. در دربی هر دو تیم تلاش خود را برای پیروز شدن کردند و بازی مساوی شد، اما هیچکدام چیزی کم نگذاشتند. هر دو تیم خوب و مستحق پیروزی بودند، چون تمام توانشان را گذاشتند.

 

به همین دلیل باید به مربیان، سرپرستان، بازیکنان و تماشاگرانی که پس از مدت‌ها ورزشگاه آزادی را پر کردند، خسته‌نباشید بگویم. از این تماشاگران عذرخواهی هم می‌کنم که ما جایی نشسته بودیم که باران نخوردیم، اما آنها 90 دقیقه زیر باران بازی را تماشا کردند و این نکته‌ای بسیار استثنایی بود.

خوشبختانه از فرهنگ کری‌خوانی بی‌منطق دور شدیم
بازیکن سال‌های دور فوتبال کشورمان با بیان اینکه همه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در پست خودشان وظایف خود را به خوبی انجام دادند، خاطرنشان کرد: بازی خوبی از هر دو تیم دیدیم که باران سرعت آن را بالاتر برد و این مسئله دربی را زیباتر کرده بود. خوشبختانه پس از مدت‌ها در این دیدار از فرهنگ کری‌خوانی‌های بی‌منطق هم دور شده بودیم و دیگر آلودگی‌های بیرون زمین را نداشتیم.

 

امیدوارم فوتبال ما به سمتی برود که حرف برتری را در زمین بازی بزنیم و جوانمردانه رقابت کنیم نه اینکه به هر بهایی بخواهیم پیروز شویم. خوشبختانه در این دربی آثاری از این کری‌خوانی‌های بی‌منطق نبود و در بحث زیبایی این بازی می‌توان هم به مسائل فنی و هم به مسائل اخلاقی اشاره کرد.

رحمتی ستاره بی‌چون و چرای دربی بود
اسدی افزود: دیدار روز گذشته استقلال و پرسپولیس به نوعی برگزار شد که تمام شاخص‌های فنی را داشت و همه از بازی لذت بردند. این یک بازی استثنایی بود و مربیان و بازیکنان دو تیم نشان دادند که چقدر توانمند هستند.

 

مهدی رحمتی ستاره بی‌چون و چرای این میدان بود که توانست 3 موقعیت تک به تک را از بازیکنان پرسپولیس بگیرد و ناجی تیمش شود. او یک دروازه‌بان استثنایی است و من این دروازه‌بان را از زمان تیم امید می‌شناسم و با او در ارتباط هستم.

 

به نظرم رحمتی در دربی خارق‌العاده بود و اکنون هم عملکردی داشته که تمام بزرگان تیم ملی از 20-30 سال گذشته رحمتی را تحسین کردند.  به نظرم رحمتی حرف‌هایش را در زمین زد و عملکردش تداعی‌کننده این بیت بود «مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید». رحمتی در دربی نشان داد چه انسان بزرگی است که تسلط کافی روی بازی داشت و روحیه‌اش را حفظ کرد.

مسلمان در جنگ‌های تن به تن موفق بود
دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در پرسپولیس هم بازیکن بسیار خلاق و ریزنقشی در میانه میدان ستاره تیمش بود و به خوبی توانست بازی را کنترل کند. محسن مسلمان با وجود فیزیک کوچکی که داشت توانست به خوبی با ریزنقشی در جنگ‌های تن به تن موفق عمل کند و با همان فیزیک خود تکل‌هایی می‌زد که استثنایی بود و من از بازی او لذت بردم. فکر می‌کنم در هر دو تیم بازیکن‌هایی بودند که وظایف خود را به خوبی انجام دادند و مطمئناً نمی‌توان گفت که کدام بازیکن با اختلاف عملکرد بهتری داشته است.

مگر می‌شود موافق بازگشت رحمتی به تیم ملی نباشم؟
«بعد از عملکرد رحمتی در دربی بحث بازگشت او به تیم ملی به راه افتاده است و برخی از کروش می‌خواهند او را به تیم ملی دعوت کنند. آیا شما موافق بازگشت رحمتی به تیم ملی هستید یا نه؟» دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله گفت: مگر می‌شود از بضاعت‌هایی که در کشورمان داریم چشم‌پوشی کنیم و من موافق بازگشت چنین استعدادی به تیم ملی نباشم؟

رحمتی نعمت است، از نعمت‌ها خدا استفاده نکنیم کفران نعمت کرده‌ایم
اسدی ادامه داد: این بضاعت‌ها را در کشورمان داریم و اینها نعمت‌هایی است که خدا به ما داده و اگر از نعمت‌های خداوند استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.

 

البته باید بگویم همین حالا هم دروازه‌بان‌های بسیار خوب و با استعدادی در تیم ملی هستند که عملکرد خوبی هم تاکنون داشته‌اند اما شکرگذاری خداوند و استفاده از نعمت‌های او این است که شما از تمام بضاعت‌ها استفاده کنید. رحمتی در دربی اسطوره زمین بود و به خوبی عمل کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این عقیده‌اش آیا به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال شرایطی را فراهم خواهد کرد تا رحمتی به تیم ملی بازگردد، خاطرنشان کرد: نیازی به حرف زدن نیست

 

. عمل کردن مهمترین دفاعی است که می‌توان از یک نفر کرد، شما باید در میدان بازی و روی صحنه هنرنمایی‌تان را انجام دهید که رحمتی این کار را کرد و از خود دفاع کرد. بازیکنی که بسیار باشعور بازی کرد و جاگیری‌های بسیار خوبی داشت، اخلاق و متانتش را در زمین به رخ کشید و تکنیک دروازه‌بانی‌اش را همراه با آرامش به نمایش گذاشت.

 

رحمتی 90 دقیقه مقابل تمام حملات پرسپولیس ایستاد و نیازی به توضیح بیشتر نیست. حالا اگر بخواهیم به چنین نعمتی نگاه دیگری داشته باشیم کفران نعمت کرده‌ایم.

استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها کاری کردند از دربی لذت ببریم
دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: رحمتی دوست صمیمی من است مثل تمام بازیکنان دیگر که با آنها دوست هستم اما باید بگویم در تمام مدت آشنایی من با رحمتی فقط او را یک بار دیده‌ام و این را گفتم که بدانید از روی غرض‌ورزی یا دوستی چنین حرفی را نمی‌زنم. اینکه می‌گویم عدم استفاده از رحمتی در تیم ملی کفران نعمت است به خاطر استعداد ذاتی این دروازه‌بان بوده و هیچ دلیل دیگری هم ندارد.

 

ضمن اینکه نه تنها از رحمتی، بلکه باید از تمام بازیکنان استقلال و پرسپولیس تشکر کنم که کاری کردند ما از یک فوتبال خوب لذت ببریم. این را نه به عنوان مسئولی که در فدراسیون فوتبال است، بلکه به عنوان یک بازیکن فوتبال می‌گویم.

کسی نمی‌تواند تعیین تکلیف کند چه پرونده‌ای را ارجاع بدهم یا ندهم
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص اینکه بحث مناظره‌اش با کروش به کجا کشید و در اصل موضوع مناظره چه خواهد بود، گفت: بحث سر این است که مهمترین رکن اجرایی فدراسیون دبیرکل است و کسی جز علی کفاشیان که رئیس فدراسیون فوتبال است نمی‌تواند برای دبیرکل تعیین تکلیف کند که چه پرونده‌ای را ارجاع بدهد یا ابلاغ کند.

 

هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که شما تیرتان را به کجا شلیک کنید ضمن اینکه به این بنده خدا (کارلوس کی‌روش) اطلاعات اشتباه داده شده چرا که پرونده او قبل از ورود من به فدراسیون به جریان افتاده بود.

پرونده کروش و آل‌اشپورت با امضای نبی به کمیته اخلاق رفت نه من
اسدی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده کروش و آل‌اشپورت با امضای مهدی محمدنبی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق رفته است، گفت: بله؛ این پرونده از همان زمان به راه افتاد اما متأسفم برای برخی که می‌خواهند از این نمد برای خود کلاه بسازند و دیگران را جلو می‌اندازند.

عده‌ای کروش را سپر بلا کرده و جلو انداخته‌اند
وی تأکید کرد: اکنون این عده کروش را سپر بلا کرده‌اند و جلو انداخته‌اند که چنین حرف‌هایی را مطرح کنند، چون حرفی که کروش می‌زند اظهر من الشمس است و کسی جز دبیرکل نمی‌تواند پرونده‌ای را به کمیته‌ای ارجاع کند.

درست نیست به سرمربی تیم ملی اطلاعات غلط بدهیم
دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که یعنی برخی با بزرگ‌نمایی قصد دارند کروش را علیه دبیرکل فدراسیون فوتبال کنند، گفت: نکته اول و دوم این است که ارجاع، انشا و ابلاغ تمامی پرونده‌ها و آرا بر عهده دبیرکل بوده و این کاملاً طبیعی است. حالا اینکه این مسئله را بزرگ‌نمایی کنیم و اطلاعات غلط به سرمربی تیم ملی بدهیم، درست نیست. مسلم است که برای ارجاع پرونده باید سلسله مراتب رعایت شود.

برخی از محبوبت کروش استفاده کرده و پشت او قایم شده‌اند
اسدی یادآور شد: همانطور که گفتم بعضی علاقه‌مند هستند که از نمد برای خود کلاه بسازند و با ایجاد فضای رسانه‌ای پشت این فضا قایم شوند. متأسفانه از محبوبیت ایشان (کی‌روش) هم استفاده می‌کنند و پشت این محبوبیت قایم شده و حرف‌های‌شان را به او می‌گویند تا انتقال دهد. عنوان کردن چنین مسئله‌ای بسیار ساده‌لوحانه بود.

از نظر حقوقی می‌توانم حرف‌های کروش را پیگیری کنم
دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه دوشنبه‌شب 90 که کارلوس کروش از علیرضا اسدی به عنوان کسی که پرونده‌ها را به کمیته اخلاق ارجاع داده است، نام برد، تأکید کرد: در بحث حقوقی این حق برای من محفوظ است که چنین مسئله‌ای را پیگیری کنم، اما به خاطر منافع تیم ملی کاری ندارم. البته وقتی در رسانه ملی چنین مسائلی عنوان شده من هم طبق قانون باید بتوانم از خودم دفاع کنم.

هیئت رئیسه برای مصوبات است نه به نظاره نشستن افراد
وی گفت: پاسخگویی به صحبت‌های کروش باید در همان جایی (برنامه 90) باشد که علیه من صحبت کرد و در همان موضوع صورت بگیرد، نه اینکه بگوییم باید در هیئت رئیسه مناظره کنیم. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جای چنین مسائلی نیست، هیئت رئیسه برای مصوبات است نه اینکه برخی به نظاره بنشینند، این مسائل را اطرافیان باید مشاوره بدهند و باید به حال آنها تأسف خورد. ضمن اینکه برای آنهایی که از صحبت من برای مناظره در برنامه 90 متأسف شدند، متأسفم.

از ضریب هوشی افرادی که در جایگاه مدیریتی بحث غیرمنطقی می‌زنند، متعجم
اسدی ادامه داد: از ضریب هوشی این افراد تعجب می‌کنم که در جایگاه مدیریتی خود صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که منطقی نیست، اگر دنبال منافعی برای خود هستیم باید همه چیز را در نظر بگیریم و صحبت منطقی کنیم. کسانی که در این بین به پیشنهاد من تأسف خوردند و از جریان دیگری دفاع کردند، انگار مستنداتی دارند که اینگونه حرف می‌زنند، چون بدون مستندات نباید قضاوت کرد.

با کسی دشمن نیستم و هیچگاه زیر و رو نمی‌کشم
اسدی با اشاره به مسائلی که لازم است در هیئت رئیسه مطرح شود به تسنیم گفت: صحبت‌هایی که من انجام دادم، از روی غرض‌ورزی نبود. هیچگاه زیر و رو نمی‌کشم و با هیچ‌کس دشمن نیستم، بلکه دنبال این هستم که همه در چارچوب خود عمل کنند. این موضوع هم درست است که ما باید در مسائل فنی کارهایی انجام دهیم و وظایفی داریم که در چارچوب فنی برای تیم ملی امکانات فراهم کنیم. چنین انتقادهایی درست است، اما نباید یادمان برود که روز اول چه صحبتی کردیم و اکنون چه مسائلی را مطرح می‌کنیم.

انسان با کرامت هیچگاه موج‌سواری نمی‌کند
دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: موج‌سواری کردن به هیچ وجه خوب نیست و شاید موج بسیار خوبی می‌آید اما ما اگر وجدان داریم نباید روی این موج سوار شویم. انسان با کرامت هیچگاه چنین کاری نمی‌کند و امیدوارم روزی برسد که حرف اول و آخرمان با هم بخواند. اگر همچنان به دنبال موج‌سواری باشیم و بخواهیم از یک جریان به نفع خودمان استفاده کنیم در بحث اخلاقی دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

مجبور شوم، می‌گویم خیلی‌ها، صحبت‌های زیادی علیه خیلی‌ها کرده‌اند
اسدی اظهار داشت: مطمئناً اگر به این نتیجه برسم که برخی حرف‌های غیراخلاقی می‌زنند و برخی مسائل را عنوان می‌کنند، من هم مجبور می‌شوم بگویم که خیلی‌ها، صحبت‌های زیادی علیه خیلی‌های دیگر زده‌اند. نباید دنبال دشمنی باشیم و من هم دنبال دشمنی نیستم چون دشمنی کردن برای انسان‌های کوچک است، همه باید در جهت منافع ملی عمل کنیم و به این مسائل بیاندیشیم.

نباید گروه‌بندی کرده و پشت کسی قایم شویم
وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال به راه انداختن جریانی هستند تا به منافع خود برسند، خاطرنشان کرد: نباید دنبال گروه‌بندی باشیم و پشت کسی قایم شویم، جو رسانه‌ای راه بیندازیم و از این جو استفاده کنیم. این را بدانید که انسان‌های بزرگ هیچگاه این کار را نمی‌کنند و از توانایی خود استفاده می‌کنند.

اخبار ورزشی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------