این ماده برای فوتبالیست‌ها 4 سال محرومیت دارد



اخبار,اخبار ورزشی,رامین طباطبایی

دکتر رامین طباطبایی درباره اعتراض برخی مربیان مبنی بر اینکه سال گذشته فدراسیون نمونه‌های زیادی را برای آزمایش دوپینگ می‌گرفت اما امسال به نظر می‌رسد ماموران مبارزه با دوپینگ در تمرینات حاضر نمی‌شوند، گفت: این حرف را مربی ملوان زده است در حالی که ما هفته دوم از بازیکنان ملوان و استقلال تست گرفتیم. شاید این مربی در تمرینات حضور نداشت.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ افزود: در سال 92-93 فدراسیون فوتبال 210 نمونه تست دوپینگ داشت در حالی که ما از نیم فصل دوم سال 93 مسئولیت نمونه گیری‌ها را برعهده گرفتیم که در نیم فصل 200 نمونه تست دوپینگ داشتیم.

وی درباره اینکه اعلام شده برخی از ورزشکاران قبل از آغاز مسابقه فوتبال از دگزا استفاده می‌کنند آیا در این خصوص به شما اطلاع رسانی شده یادآور شد: ما مواد ممنوعه را اعلام کرده‌ایم و به فدراسیون‌ها هم گفته‌ایم استفاده از دگزا هم جزو مواد نیروزاست و اگر ورزشکاری تست دوپینگش مثبت اعلام شود و مشخص شود از دگزا استفاده کرده دو تا چهارسال محروم خواهد شد. فدراسیون‌ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند ما در حقیقت بحث آموزش فدراسیون فوتبال را در اختیار نگرفته‌ایم بلکه مسئولیت نمونه‌گیری‌ها برعهده ماست.

طباطبایی ادامه داد: سال گذشته دو نفر از افرادی که تست دوپینگشان مثبت اعلام شده بود از همین ماده استفاده کرده بودند. بازیکنان باید بدانند چه موادی ممنوع است. از طرفی ما اسامی مواد ممنوعه را روی سایت فدراسیون قرار داده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه برخی از تیم‌های لیگ برتری فوتبال تمرینات بدنسازی‌شان را دیر شروع کردند اما مقابل تیم‌های دیگر توانایی زیادی برای رقابت دارند. شما به این موضوع مشکوک نیستید خاطرنشان کرد: سه هفته از لیگ برتر گذشته و در این مدت 40 نمونه گرفته‌ایم که 24 نمونه از لیگ برتر و 8 نمونه از لیگ یک بوده است. 8 نمونه هم خارج از مسابقه تست گرفته شده (قابل توجه افرادی که می‌گویند ما در تمرینات شرکت نمی‌کنیم.)

اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------