پرونده واگذاري سرخابي‌ها بسته شد



اخبار,اخبار ورزشی,پرسپولیس

با مصوبه چند روز گذشته هيات وزيران، استقلال و پرسپوليس به باشگاه‌هاي فرهنگي تبديل شده و براي هميشه از ليست واگذاري خارج شدند.

بعد از ناکامي سازمان خصوصي سازي در فروش باشگاه‌هاي استقلال و پرسوليس در 4 نوبت واگذاري و نيز تاييد نشدن اهليت خريداران و در نهايت مخالفت مجلس با اين نوع از واگذاري، زمزمه‌هايي مبني بر عدم واگذاري اين دو باشگاه و دولتي ماندن آنها شنيده شد که در اين ميان سازمان خصوصي سازي تاکيد داشت واگذاري سرخابي‌ها بعد از آغاز ليگ پانزدهم فوتبال مجددا آغاز مي شود.

اما با مصوبه چند روز گذشته هيات وزيران، آب پاکي را روي دست همه ريخت و دولت با تبديل اين دو باشگاه به باشگاه‌هاي فرهنگي، براي هميشه سرخابي‌ها را از ليست واگذاري خارج کرد.

اينکه چرا دولت بعد از برگزاري 4 مزايده و حاشيه هاي فراوان قيمت گذاري و تاييد اهليت خريداران، تصميم گرفت اين دو باشگاه را براي هميشه نزد خود نگه دارد و اينکه چقدر مصوبه اخير و تبديل سرخابي ها به باشگاه‌هاي فرهنگي، با ماهيت ورزشي آنها در تضاد است، از سوالاتي است که همچنان در ابهام است.

 

در اين ميان سيد جعفر سبحاني- مشاور رئيس کل سازمان خصوصي سازي- در خصوص اين تصميم به ايسنا گفت: در مصوبه اخير هيات وزيران، دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به عنوان باشگاه‌هاي فرهنگي ديده شده است که با اين ديدگاه سرخابي‌ها مي‌توانند براي هميشه از ليست واگذاري خارج شوند زيرا نهادهاي فرهنگي مشمول واگذاري نمي‌شوند.


وي افزود: اگر مصوبه هيات وزيران مورد اشکال هيات تطبيق مجلس قرار نگيرد، مصوبه قانوني بوده و لازم الاجرا است و سازمان خصوصي سازي نيز پيرو قانون بوده و مکلف به اجراي قانون است زيرا قبلا قانوني مبني بر واگذاري اين دو باشگاه وجود داشت و اکنون قانوني مبني بر واگذار نشدن اين دو باشگاه به دليل کارکرد فرهنگي آنها وجود دارد و سازمان خصوصي سازي تابع قانون است.


وي تاکيد کرد: بنابراين اگر مصوبه جديد مورد اشکال يا مغايرت قانوني قرار نگيرد، قاعدتا لازم الاجرا است زيرا واگذاري دستگاه‌هاي بهداشتي، آموزشي و فرهنگي از مشمول واگذاري خارج بوده و از واگذاري ها مستثني هستند.

موضوع واگذاري سرخابي‌ها از سال 1382 تاکنون مطرح شده و دولت از 12 سال گذشته مکلف بوده تا اين دو باشگاه را طبق قانون اصل 44 به بخش خصوصي واگذار کند اما مخالفت‌ها و کارشکني‌هاي متعدد مانع از واگذاري اين دو باشگاه پرطرفدار پايتخت شد که در نهايت بعد از برگزاري 4 مزايده از بهمن سال گذشته تا خرداد ماه امسال و ناکامي دولت در فروش اين دو باشگاه، پرونده واگذاري استقلال و پرسپوليس با يک مصوبه براي هميشه مختومه اعلام شد.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------