نایب قهرمانی نوجوانان فرنگی‌کار ایران در مسابقات جهانی با سه طلا



اخبار,اخبار ورزشی,کشتی

در آخرین روز رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان، پویا دادمرز در وزن ۴۲ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت تا تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب سه مدال طلا عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کند.

در پایان این رقابت‌ها که طی روزهای 3 و 4 شهریورماه و با حضور 40 کشور در شهر سارایوو کشور بوسنی و هرزگوین برگزار شد، تیم ایران توسط پویا دادمرز، امین کاویانی‌نژاد و امین میرزازاده در اوزان 42، 58 و 100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و با کسب 41 امتیاز پس از تیم روسیه عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

اما در روز پایانی این رقابت هاپویا دادمرز فرنگی کار وزن ۴۲ کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر و ضربه فنی فایل اسگندراف از آذربایجان را شکست داد وی در دور سوم مقابل مصطفی ایلدریم از ترکیه با نتیجه با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، دادمرز در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر یک نستور دلگادو از مکزیک را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار ابو آمایف از روسیه را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و صاحب سومین مدال طلای تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در این رقابت ها شد.

در رقابت های امروز محمدجواد رضایی، شایان عفیفی، مسلم مرادی و سعید یوسفی در اوزان 46، 69، 76 و 85 کیلوگرم با شکست مقابل رقبا از دور مسابقات کنار رفتند.

در روز نخست این رقابت ها نیز کاویانی نژاد و میرزاده در اوزان 58 و 100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بودند.

تیم ایران در این رقابت ها با کسب سه مدال طلا، بیشترین مدال طلای کسب شده از میان 10 مدال توزیع شده بین کشورها را از آن خود کرد.

تیم روسیه قهرمان این رقابت ها و تیم اوکراین در این رقابت ها صاب 2 مدال طلا، و تیم های گرجستان،ازبکستان و ایتالیا نیز صاحب یک مدال طلا شدند.

رده بندی انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:
42 کیلوگرم: 1- پویا دادمرز (ایران) 2- ابومسلم آمایف(روسیه) 3- فایل اسگندراف (آذربایجان) و آلپامیس داستانبک (قزاقستان) 5- نستور دلگادو (مکزیک) و کنسوکه شیمیزو (ژاپن)

46 کیلوگرم: 1- تورابک تیرکاشیف (ازبکستان) 2- کارم کمال (ترکیه) 3- امیر کوتچف (روسیه) و سلطان اولژاس (قزاقستان) 5- سرگئی سیمونیان (ارمنستان) و کایتو اینابا (ژاپن) ... 15- محمدجواد رضایی (ایران)

50کیلوگرم:1-گیووانی فرینی (ایتالیا) 2- امین سفرشایف (روسیه)3- عبدالسمت باسار (ترکیه) و هانکاواد مجیدزاواد (اذربایجان) 5- کانیت کوبانوف (قزاقستان) و مهدی محسنی نژاد (ایران)

54کیلوگرم: 1- الکساندر هروشین (اوکراین) 2- جانی کتسورانی (گرجستان) 3- ماکسیم نیهودا (بلاروس) و میناسیان تیگران (ارمنستان) 5- شامیل موعالیف (روسیه) و ایاتا سوزوکی (ژاپن) ... 8-محمد رضا مختاری (ایران)

58 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد (ایران) 2- یاهور ولادیکا (بلاروس) 3- تامازیان ادگارد (ارمنستان) و اندرج جینس (گرجستان) 5- تایبر لامونت (آمریکا) و ایمین کمریس (ترکیه)

63کیلوگرم: 1- ریکادزه ارونگو (گرجستان) 2- محمد سعید (مصر) 3- پرویز نصیبوف (اوکراین) و امویان مالخاس (ارمنستان) 5- مری بیکنوف (قزاقستان) و عبداله فاتح دیمیر (ترکیه) ...18-محمد رضا رستمی (ایران)

69 کیلوگرم: 1- الکساندر کوماروف (روسیه) 2- نوربرت داسکیویچ (لهستان) 3- اولیو گانی زادا (آذربایجان) و نیکولوز تچیکایدزه (گرجستان) 5- کریم ایلماز (ترکیه) و ابوبکر الیموف (ازبکستان) ... 9- شایان عفیفی (ایران)

76 کیلوگرم: 1- دیمیتریو کیاشکو (اوکراین) 2- وازدیم هراچوخین (بلاروس) 3- آستما باراگونوف (روسیه) و ساموئل نیکو (رومانی) 5- تیمور تچکواسلیدزه (گرجستان) و سامات سالیپوف (قرقیزستان) ... 16- مسلم مرادی (ایران)

85 کیلوگرم: 1- آرتور سارگیسیان (روسیه) 2- مارکوس راگینجر (اتریش) 3- بوتوند کیسمونی (مجارستان) و آروی ساوولانن (فنلاند) 5- رومان چالوپا (چک) و ایهار یاراشویچ (بلاروس) ... 11- سعید یوسفی‌ (ایران)

100کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- روبرت ایرسیک (مجارستان) 3- پاتریک کامینسکی (لهستان) و انتون ساونکون (قزاقستان)5- ولاری ایوانوف (بلغارستان) و اولیگ اخانوف (روسیه)

رده بندی تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
1- روسیه 69 امتیاز

2- ایران 41 امتیاز

3- ترکیه 39 امتیاز

4- گرجستان 38 امتیاز

5- قزاقستان 35 امتیاز

6- ارمنستان 33 امتیاز

7- آذربایجان 32 امتیاز

8- بلاروس 32 امتیاز

9- اوکراین 30 امتیاز

10- قرقیزستان 22 امتیاز

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------