آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

حسنی‌خو: پرونده فوتبالیست‌های سرباز باید در دادگاه بررسی شود



اخبار,اخبار ورزشی,بازیکنان سرباز

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان می‌گوید، محرومیت بازیکنان سربازی که کارت پایان خدمت آن‌ها باطل شده‌ منطقی نیست.

رضا حسنی ، در پاسخ به آخرین وضعیت بازیکنان سربازی که کارت معافیت آنها باطل شده و محروم از همراهی تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان و امید شده‌اند، اظها‌ر کرد: قراری که پیش از این در ارتباط با آن با مسئولان نیروهای مسلح به تفاهم رسیده بودیم، این گونه نبود.

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان مسئولان وزارت ورزش و جوانان و نیز تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح، بیا‌ن‌ کرد: قرار بود کلیه کسانی که مشکل کارت پایان خدمت دارند و به دلیل تخلف کارت آنها باطل شده است، در صورتی که در پلیس + 10 تشکیل پرونده بدهند و بلافاصله برگه اعزام به خدمت سربازی خود را از طریق فدراسیون فو‌تبا‌ل به تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح ارسال کنند، حضور آنها در باشگاه‌ها و تیم‌های ملی بز‌ر‌گسالان و امید بلامانع باشد که تا کنون نیز همینگونه بوده است.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان، ا‌دا‌مه‌ داد: قرار بود فقط افرادی که وضعیت پرونده آنها بلاتکلیف است و کارت پایان خدمت آنها باطل شده است تا تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی آن‌ها حق حضور در تیم‌های باشگاهی و تیم‌های ‌ملی را نداشته باشند که به طور مثال می‌توان به مهرداد پولادی اشاره کرد.

حسنی خو با ابراز تاسف به مساله پیش آمده عنوان کرد: نمی دانم چرا چنین اتفاقی رخ داده است، چرا که قرار و تفاهم ما با تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح پیش از این چیز دیگری بود.

وی با اشاره به این که در ارتباط با این مساله با سردار باران چشمه تماس گرفته تا مشکل پیش آمده را حل کند، گفت: سردار باران چشمه در این مورد عنوان کردند که این دستوری است که از مسئولان نظام وظیفه ستادکل نیروهای مسلح به آنها داده شده است.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این که محرومیت بازیکنان سربازی که هم اکنون به خدمت سربازی اعزام شده‌اند هر چند کارت‌های پایان خدمت آنها باطل شده است، منطقی نیست، اظها‌ر کرد: باید تخلف این افراد در دادگاه صالحه بررسی شود و پرونده آنها به مراجع قانونی ارجاع شود.

حسنی خو با بیان این که این بازیکنان در کدام دادگاه محکوم شده‌اند که در ارتباط با آنها چنین تصمیمی اتخاذ شده است، گفت: نمی‌توان بدون رای قانونی چنین محرومیتی را ایجاد کرد. هر تصمیمی که در این رابطه گرفته می‌شود باید بر اساس قانون باشد.

وی افزود: از همان ابتدا اصرار داشتیم که باید پرونده این بازیکنان در دادگاه صالحه مورد بررسی قرار گیرد و حتی اگر قانون تصمیم می‌گرفت که این بازیکنان حق حضور در باشگاه یا تیم ‌ملی را ندارند این موضوع لازم‌الاجرا بود، چرا که نمی‌توان به این مساله ایرادی وارد کرد، چرا که تصمیم اتخاذ شده قانونی است و نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که در صورت عدم وجود رای قانونی در ارتباط با پرونده سربازان متخلف که هم اکنون به خدمت سربازی اعزام شده‌اند، هر روز می‌توان رای جدید صادر کرد، گفت: اگر رای قانونی در ارتباط با این سربازان وجود نداشته باشد هر روز مراجع مربوطه نظرشان را تغییر می‌دهند. مگر می‌شود بدون وجود رای قانونی در ارتباط با چنین مساله مهمی تصمیم گیری کرد؟

حسنی خو در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کماکان حمایت‌های شما به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان از تیم ‌ملی ادامه خواهد داشت یا خیر، اظها‌ر کرد: من تنها در پرونده مذاکره با کا‌ر‌لوس کی‌روش نماینده وزارتخانه بودم. همان زمان نیز ما را کلی مورد اتهام قرار دادند که کارشناس نیستیم و تخصص نداریم.

وی با اشاره به این که هم اکنون نماینده وزارت ورزش و جوانان سجادی، معاون قهرمانی این وزارتخانه است، گفت: وی باید در این مساله به وسط میدان بیاید. من تنها در پرونده کی‌روش ورود کرده‌ام و مابقی ماجرا به سجادی، اسلامیان و کفاشیان مربوط می‌شود و آنها باید به مسائل مختلف تیم ‌ملی ورود کنند،‌ هرچند بنده نیز هر کمکی از دستم بر بیاید از انجام آن دریغ نخواهم کرد.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان همچنین در ارتباط با تعویق پرداخت حقوق سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران، بیا‌ن‌ کرد: فدراسیون فو‌تبا‌ل باید حق و حقوق کی‌روش را بپردازد. وزارت ورزش و جوانان در زمانی که متعهد شده بود، منابع مالی خود را تزریق کرد و پس از آن این فدراسیون فوتبال است که باید همانند سایر فدراسیون‌ها نسبت به حق و حقوق سرمربی تیم ‌ملی پاسخگو باشد و اعتبارات لازم را پرداخت کند.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------