آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

علی دایی: افراد باید در عمل ثابت کنند که پرسپولیس را دوست دارند نه این که شعار بدهند



اخبار,اخبار ورزشی,علی دایی

سرمربی صبای قم گفت: «من مطمئنم این تیم پرسپولیس می‌تواند به جایگاهی که در خور نام و اعتبارش است برسد.

این روزها از مهدی طارمی و احمد نورالهی به عنوان دو میراث گرانبهای علی دایی در پرسپولیس نام برده می‌شود.

 

اما خیلی دور نیست روزهایی که به دلیل جذب همین دو بازیکن که در حال حاضر عصای دست برانکو و پرسپولیس هستند، برخی پیشکسوتان همیشه منتقد پرسپولیس علیه آقای گل جهان فوتبال سخت جبهه گرفتند.

همیشه در مورد رفتارهایی که علیه دایی صورت گرفته، بعدها حقانیت شهریار فوتبال ایران ثابت شده است. مثل آن کودتای شوم که به کنار گذاشته شدن وی از هدایت پرسپولیس منجر شد.

اظهارات دایی را در ادامه می خوانید:

* از نظر علی دایی عملکرد تیم صبا تا به این جای کار چگونه بوده است؟
- با توجه به شرایطی که داشتیم. خیلی دیر جمع شدیم و حدود 40 تا 50 درصد بازیکنان فصل قبل از تیم جدا شده بودند. فکر می‌کنم عملکردمان بد نبوده است. لطف خدا هم شامل حال‌مان شده است.

* از این جا به بعد با توجه به تعطیلی موقت بازی‌ها چه خواهید کرد؟
- روز به روز شرایط‌مان بهتر خواهد شد. در حال حاضر هم برای برپایی یک اردوی خوب و مناسب به اردبیل آمده‌‌ایم. در این اردو روی بالا بردن توان بدنی بازیکنان و هماهنگی بیشتر میان آنها کار می‌کنیم. مطمئن هستم با همت، غیرت و تلاش بازیکنانم در ادامه لیگ می‌توانیم موفق باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

* تجربه چنین شرایطی را با راه‌آهن داشتید. تیم دیر بسته شد و مشکلاتی پیش آمد. چه شد که ریسک پذیرفتن هدایت صبا در این شرایط را تقبل کردید؟
- من تنها به خاطر سابقه رفاقت و دوستی‌ای که داشتیم، آمدم و این مسئولیت را قبول کردم وگرنه امسال هم اصراری نداشتم کار بکنم.

* این روزها از احمد نورالهی و مهدی طارمی به عنوان یادگارهای بزرگ علی‌دایی در پرسپولیس نام می‌برند. نظر خود شما در این خصوص چیست؟
- صحبت خاصی ندارم. بر اساس حرفه‌ام، کاری که احساس کردم باید انجام بدهم را انجام دادم. هیچ وقت یادم نمی‌رود سر همین دو بازیکن برخی پیشکسوت‌های عزیز پرسپولیس چقدر علیه من جبهه گرفتند و صحبت کردند.

 

اما خدا را شکر می‌کنم مردم و هواداران به این باور رسیدند که من دست روی بازیکنانی گذاشتم که می‌توانند آینده پرسپولیس و تیم ملی‌مان را تامین کنند. به شخصه برای احمد و مهدی خوشحالم که آمدند و شایستگی‌هایشان را ثابت کردند.

* از کریم انصاری‌فرد ناشناس تا مهرداد کفشگری که پیشکسوت پرسپولیس به تمسخر نام خانوادگی‌اش را ادا می‌کرد، حالا احمد نورالهی و مهدی طارمی! این توانایی‌های علی دایی در کشف و تربیت استعدادهای گمنام فوتبال ایران چرا نادیده گرفته می‌شود؟
- متاسفانه بعضی از آقایان دنبال منافع خصوصی خودشان هستند به هیچ عنوان نه به آینده پرسپولیس فکر می‌کنند و نه به آن توجه دارند. تنها دوست دارند خودشان باشند. یک جوری بیایند خودشان را در روزنامه‌ها مطرح کنند.

 

دنبال مصاحبه و این قبیل مسائل هستند. به غیر این هم دغدغه دیگری ندارند. افراد باید در عمل ثابت کنند که پرسپولیس را دوست دارند نه این که شعار بدهند. شعار دادن برای همه راحت است.

* آخرین جام قهرمانی پرسپولیس با علی دایی به دست آمد. آخرین سهمیه آسیایی پرسپولیس با هدایت علی دایی به دست آمد اما بیشترین ناملایمت‌ها نیز متوجه شما بود؟
- همه باید به پرسپولیس کمک کنیم. اگر کسی می‌گوید پرسپولیسی‌ام و در پرسپولیس بازی کرده‌ام، به نظرم باید در عمل به تیم محبوبش کمک کند و جلوی حاشیه‌ها را بگیرد. نه این که باعث حاشیه‌سازی و تشدید حاشیه‌ها بشود و هر کسی در راس تیم بود را مورد حمایت قرار بدهند.

 

این اعتقاد من است که هر کس سرمربی پرسپولیس باشد، مقدم است و باید مورد حمایت قرار بگیرد. این که مثلاً با علی دایی مشکل داشته باشند به پرسپولیس لطمه بزنند، کار و رفتار درستی نیست.

* از پیش از شروع فصل شرایطی مشابه آنچه برای علی دایی رقم خورد، برای برانکو ایوانکوویچ هم پیش آوردند. نظر شما در خصوص این صحبت‌ها و این رفتارها چیست؟
- باید از برانکو، کادر فنی و تیم فعلی پرسپولیس حمایت کامل صورت بگیرد. حمایت خانواده بزرگ پرسپولیس از تیم فعلی باعث می‌شود این تیم بزرگ موفق عمل کند.

 

ما باید فکر خوشحالی مردم باشیم. نه این که فکر خودمان باشیم که اگر حضور نداریم مهم نباشد چه به سر پرسپولیس می‌آید

 

. باید خودمان و افکارمان را با هوادار و افکار هوادار وفق بدهیم. همسو با هوادار به پرسپولیس و آینده پرسپولیس نگاه بکنیم. نه این که مخالف خواسته هوادار فکر و عمل کنیم.

* بنابراین از قول شما بنویسیم که علی دایی از برانکو و تیمش حمایت می‌کند؟
- وظیفه همه پرسپولیسی‌ها این است که به پرسپولیس کمک کنند. باید از برانکو و کادر همکارانش حمایت کنند تا بتواند در ادامه بازی‌ها نتایج خوبی کسب کند. من مطمئنم این تیم می‌تواند به جایگاهی که در خور نام و اعتبارش است برسد.

 

پرسپولیس فوتبالی خیلی خوب کار کرده. شاید چند نتیجه بد ناخواسته گرفته باشد اما فوتبال زیبایی ارائه می‌کند. به طور حتم پرسپولیس با کار بیشتر و حمایت همه بزرگانش می‌تواند روند صعودی که از لحاظ ارائه کیفیت فوتبالی داشته را ادامه بدهد. من مطمئنم که شرایط پرسپولیس خیلی از بازی فولاد بهتر هم خواهد شد.

اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------