گوام، حریف تیم ملی فوتبال را بیشتر بشناسید + عکس



تیم ملی پنج‌شنبه به مصاف گوام می‌رود. "گوام"ی که اکنون با 6 امتیاز صدرنشین گروه D رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است، اما واقعا گوام در کجای نقشه دنیاست و چگونه کشوری است؟.

گوام جزیره‌ای است در اقیانوس آرام که توسط ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود. هرچند که حاکمیت این کشور مستقل از آمریکاست. جمعیت گوام چیزی کمتر از 170 هزار نفر است. این جمعیت معادل جمعیت شهرستان قرچک از توابع استان تهران، شهرستان سیرجان از توابع کرمان یا جمعیت شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.

حدود 40 درصد جمعیت گوام به زبان انگلیسی، 25 درصد به زبان چاورو که از ریشه زبانی آسترونزیایی است صحبت می‌کنند. سایر جمعیت این کشور کوچک به زبان‌های محلی تکلم می‌کنند. آسترونزیایی از ریشه‌های زبانی است که 270 میلیون نفر در جهان به آن تکلم می‌کنند و گستره‌اش بیشتر در جزایر اقیانوس آرام است.

کشور گوام

 

اخبار,اخبار ورزشی,گوام


کشور گوام از قدمت تاریخی خاصی برخوردار نیست و ساکنان بومی آن از چیزی حدود 2 هزار سال پیش در آنجا سکونت داشتند اما تاریخ ثبت شده و مدون این کشور از زمانی آغاز شد که ژاپنی‌ها برای مدتی کوتاه این جزیره را تحت سیطره خود درآوردند و در نهایت در سال 1944 ایالات متحده این کشور کوچک را که جزیره‌ای در اقیانوس آرام است به تصرف خود درآورد.

مذهب مردم گوام عموما مسیحی و با گرایش کاتولیک است. تنها 15 درصد از جمعیت این کشور مسیحی نیستند که آن‌ها به ادیان بومی منطقه معتقد هستند.

واحد پولی گوام دلار آمریکاست.
صنعت توریسم منبع اصلی درآمد کشور گوام است. اکثر مسافران این کشور از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و آمریکا هستند.

جایگاه گوام در نقشه جهان

 

اخبار,اخبار ورزشی,گوام


مساحت گوام 55 کیلومتر مربع است. این عدد کمی بزرگتر از مساحت استان آذربایجان شرقی است و البته کمی کمتر از مساحت استان خوزستان است.

هاگاتنا پایتخت گوام است که تنها 1050 نفر جمعیت آن در سال 2010 بوده است.

فوتبال از سال 1975 در کشور گوام شکل گرفته و این تیم متحمل یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ هم شده است. آن‌ها برابر کره شمالی یک بار با نتیجه 21 بر صفر شکست خوردند.

تیم فوتبال گوام در سال‌های اخیر از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که این امر با کمک فیفا و ژاپن صورت گرفته است. آن‌ها از رده 205 رده‌بندی فیفا به 146 رسیده‌اند.

گوام اکنون در گروه ایران در مقدماتی جام جهانی صدرنشین است و در 2 دیدار برابر ترکمنستان و هند پیروز بوده است.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------