آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

۲۹ پیروزی و ۱۰ شکست در کارنامه آزادکاران در مسابقات جهانی لاس‌وگاس/ ستاره‌ای بنام کریمی



اخبار,اخبار ورزشی,رقابت‌های کشتی آزاد

تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی آمریکا صاحب ۲۹ پیروزی و ۱۰ شکست شد.

در پایان چهل و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که روزهای 16 تا 22 شهریورماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد، تیم کشورمان با کسب 2 مدال نقره، 2 برنز و 48 امتیاز بعد از روسیه، برای هفتمین بار نایب قهرمان شد.

 

البته از نظر رده‌بندی مدالی ایران بعد از تیم‌های روسیه (2 طلا، یک نقره و 3 برنز)، آمریکا (2 طلا و یک برنز)، آذربایجان (یک طلا، یک نقره و یک برنز)، ترکیه (یک طلا، یک نقره و یک برنز)، گرجستان (یک طلا و 3 برنز) و ایتالیا (یک طلا) در جایگاه هفتم قرار گرفت.

تیم روسیه با کسب 2 مدال طلا، یک نقره، 4 برنز و 61 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم گرجستان هم با یک طلا، 2 برنز و 42 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. مغولستان با 2 نقره، یک برنز و 41 امتیاز چهارم و آذربایجان با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 39 امتیاز پنجم شدند.

حسن رحیمی در 57 و حسن یزدانی در 70 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند؛ سیداحمد محمدی در 65 و علیرضا کریمی هم در 86 کیلو ایران را صاحب مدال برنز کردند.

 

علیرضا قاسمی در 74 و عباس طحان هم در 97 کیلوگرم پنجم شدند. بهنام احسان‌پور در 61 کیلو هجدهم شد و پرویز هادی هم در 125 کیلوگرم به عنوانی بهتر از نهمی نرسید.

با توجه به اینکه شش نفر برتر هر وزن سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کردند تیم ایران در اوزان 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شد و تنها در سنگین‌وزن دست ایران از سهمیه کوتاه ماند.

تیم کشورمان در حالی عنوان نایب قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد که با تیمی جوان و دگرگون شده گام به این رقابت‌ها گذاشته بود و 6 کشتی‌گیر ایران برای نخستین بار حضور در میدان جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کردند.

 

ایران سال گذشته با 3 مدال نقره (اسماعیل‌پور در 61، محمدی در 65 و قاسمی در 125 کیلو) و 2 برنز (رحیمی در 57 و محمدیان در 86 کیلو)‌ و 45 امتیاز نایب قهرمان شده بود. حسین‌خانی در 70، افضلی در 74 و رضا یزدانی در 97 کیلوگرم نتوانستند صاحب مدال شوند، البته یزدانی نهم شد و 2 امتیاز کسب کرد.

این برای دومین سال متوالی بود که ایران موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی نشد و در هر 5 فینال این دو سال نتیجه را به حریفان واگذار کرده است.

بر اساس مقایسه آمار و امتیازات کسب شده و امتیازات از دست داده شده و با توجه به تعداد کشتی‌های گرفته شده توسط کشتی‌گیران کشورمان در اوزان مختلف، در بین اعضای تیم ایران علیرضا کریمی در 86 و حسن یزدانی در 70 کیلوگرم در مجموع بهترین عملکرد را در بین آزادکاران داشتند.

نکته جالب توجه در این میان عملکرد فوق‌العاده علیرضا کریمی در 86 کیلو بود، که با توجه به سن کم و اولین تجربه حضورش در مسابقات جهانی، بدون شک ستاره ایران در این رقابت‌ها بود؛ وی در 6 دیداری که به میدان رفت موفق به کسب 65 امتیاز شد که از این حیث نه تنها هجومی‌ترین کشتی‌گیر تیم ایران، بلکه هجومی‌ترین کشتی‌گیر مسابقات هم بود؛ حتی بالاتر از ستاره‌هایی مانند بارس و سعداله‌یف.

 

البته کریمی در این مسابقات 17 امتیاز به حریفانش داد. تنها کشتی‌گیری که از عبدالرشید سعداله‌یف امتیاز گرفت کریمی بود؛ با دو امتیاز. از طرفی کریمی تنها کشتی‌گیر تیم ایران بود که در 4 دیدار از 6 دیداری که به میدان رفته بود حریفانش را با امتیاز عالی (اختلاف 10 امتیاز یا بیشتر) شکست داد.

سیداحمد محمدی هم از این حیث عملکرد مطلوبی داشت و با کسب 46 امتیاز در 6 مسابقه و از دست دادن 13 امتیاز، از این نظر در جمع بهترین‌های تیم ایران قرار بگیرد. محمدی در دو دیدار با امتیاز عالی مقابل حریفانش به پیروزی رسید.

حسن یزدانی هم در 70 کیلو موفق به کسب 40 امتیاز از حریفانش شد و در مقابل 19 امتیاز در 5 دیداری که به میدان رفت، واگذار کرد. یزدانی در 2 دیدار با ضربه فنی و یک مسابقه با امتیاز عالی مقابل حریفان به پیروزی دست یافت.

حسن رحیمی در 57 کیلو هم عملکرد موفقی داشت و در 5 دیداری که روی تشک رفت موفق به کسب 28 امتیاز مثبت به همراه 2 پیروزی با امتیاز عالی (با اختلاف 10 امتیاز یا بیشتر)‌ و از دست دادن 12 امتیاز شد.

البته بیشتر کشتی‌گیران ما با وجود عملکرد موفق در فاز هجومی، در فاز دفاعی عملکرد قابل قبولی نداشتند و با از دست دادن امتیازات زیاد از این حیث در جایگاه قابل قبولی قرار نگرفتند.

 

اخبار,اخبار ورزشی,رقابت‌های کشتی آزاد


* عملکرد آزادکاران در رقابت‌های قهرمانی جهان به شرح زیر است:

57 کیلوگرم (44 شرکت کننده): حسن رحیمی (مدال نقره و سهمیه المپیک)
دور اول: با نتیجه 4 بر 3 مقابل پدرو جسوس از ونزوئلا به پیروزی رسید

دور دوم: با نتیجه 7 بر صفر مقابل اسدلله لاچینوف از بلاروس به برتری دست یافت

دور سوم: با نتیجه 3 بر یک آنتونی راموس از آمریکا را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد

یک‌چهارم نهایی: با نتیجه 5 بر 3 از سد هاگ جین جانگ، قهرمان بازی‌های آسیایی از کره‌شمالی گذشت و علاوه بر حضور در نیمه‌نهایی سهمیه المپیک را گرفت.

نیمه‌نهایی:‌ با نتیجه 5 بر صفر ویکتور لبدوف، قهرمان بازی‌های اروپایی و دارنده 2 مدال طلای 2011 و 2013 جهان از روسیه را شکست داد و فینالیست شد

فینال: در حالی‌که تا ثانیه‌های پایانی از حریفش پیش بود در نهایت با نتیجه 5 بر 4 مغلوب ولادیمیر خینچگاشویلی، نایب قهرمان جهان و المپیک از گرجستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

61 کیلوگرم (23 شرکت کننده): بهنام احسان‌پور (هجدهم)

در دور اول با نتیجه 10 بر 6 مغلوب واسیل شوپتار، نفر سوم بازی‌های اروپایی از اوکراین شد و از حضور در دور دوم بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی مقابل باتبولد مغولستانی، احسان‌پور از گردونه مسابقات کنار رفت.

65 کیلوگرم (47 شرکت کننده): سیداحمد محمدی (مدال برنز و سهمیه المپیک)

دور اول: با نتیجه 12 بر صفر (با ضربه فنی) مقابل داوید هابات از اسلوونی به پیروزی دست یافت

دور دوم: با نتیجه 6 بر صفر فرانکلین مارین کاستیلو از کوبا را شکست داد و به دور بعد رفت.

دور سوم: با نتیجه 5  بر 4 از سد برنت مت کالف، قهرمان بازی‌های پان‌امریکن از آمریکا گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد.

یک چهارم نهایی: با نتیجه 6 بر یک گئورگ بوکور از رومانی را شکست داد و با حضور در نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک شد

نیمه‌نهایی:‌ در حالی‌که با نتیجه 2 بر صفر از  فرانک چامیزو، کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و نایب قهرمان بازی‌های اروپایی پیش بود ضربه شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد.

رده‌بندی: با پیروزی با نتیجه 15 بر 5 مقابل طغرل عسگروف، دارنده مدال طلای بازی‌های اروپایی و قهرمان المپیک لندن از آذربایجان مدال برنز را بر گردن آویخت.

محمدی سال گذشته موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی شده بود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,رقابت‌های کشتی آزاد


70 کیلوگرم (33 شرکت‌کننده)‌: حسن یزدانی (مدال نقره)

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 16 بر 4 مقابل یانگ هو جانگ از کره‌جنوبی به پیروزی رسید.

دور سوم: با نتیجه 6 بر یک (ضربه فنی)‌ میروسلاو کایروف، دارنده مدال برنز 2014 اروپا از بلغارستان را شکست و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

یک‌چهارم نهایی: با نتیجه 6 بر صفر و با ضربه فنی داوید تلاشادزه از گرجستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

نیمه‌نهایی: با نتیجه 9 بر 4 جیمز گرین از آمریکا را مغلوب کرد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

فینال: با نتیجه 10 بر 3 مغلوب ماگومدرسول گاجی ماگومدوف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه شد.

74 کیلوگرم (42 شرکت‌کننده): علیرضا قاسمی (پنجم و سهمیه المپیک)

دور اول: با نتیجه 12 بر یک مقابل کارملو لومیا از ایتالیا به پیروزی دست یافت.

دور دوم:‌ با نتیجه 4 بر 4 یوگنی ندالکو از مولداوی را شکست داد.

دور سوم: با نتیجه 3 بر 2 از سد جامبر کولاشویلی، نفر پنجم جهانی 2014 و نفر سوم بازی‌های اروپایی از گرجستان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

یک‌چهارم نهایی: با نتیجه 5 بر صفر مغلوب جردن باروس، قهرمان آمریکایی جهان و المپیک شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت.

شانس مجدد: با نتیجه 8 بر 3 از سد کریستیان برزوزوفسکی از لهستان گذشت و علاوه بر حضور در دیدار رده‌بندی سهمیه المپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

رده‌بندی: با نتیجه 8 بر صفر مغلوب انور گدویف از روسیه شد و شانس کسب مدال برنز را از دست داد.

86 کیلوگرم (43 شرکت‌کننده)‌: علیرضا کریمی (مدال برنز و سهمیه المپیک)

دور اول: با نتیجه 11 بر صفر مقابل امیدجان ایسمانوف، نفر سوم آسیا و بازی‌های آسیایی از ازبکستان به پیروزی رسید.

دور دوم:‌ با نتیجه 14 بر 7 از سد پیوتر اینالوف، نایب قهرمان بازی‌های اروپایی از مولداوی گذشت و راهی یک‌هشتم نهایی شد.

دور سوم:‌ با نتیجه 10 بر صفر ویلی تاپانی از فنلاند را شکست داد و به یک‌چهارم نهایی رسید.

یک‌چهارم نهایی: با نتیجه 16 بر 4 از سد ابراگیم آلداتوف، قهرمان 2013 جهان از اوکراین گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت و سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرد.

نیمه‌نهایی: در فینالی زودرس، به مصاف عبدالرشید سعداله‌یف، قهرمان سال 2014 جهان و بازی‌های اروپایی از روسیه رفت که با نتیجه 6 بر 2 مغلوب حریف قلدرش شد و از حضور در فینال بازماند.

رده‌بندی: با نتیجه 12 بر صفر میهائیل گانف از بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

 

اخبار,اخبار ورزشی,رقابت‌های کشتی آزاد


97 کیلوگرم (37 شرکت‌کننده): عباس طحان (پنجم و سهمیه المپیک)

دور اول: با نتیجه 4 بر 2 مقابل جوزف جالوویار از اسلوواکی به پیروزی دست یافت.

دور دوم: با نتیجه 11 بر صفر مقابل ژئویی ژانگ از چین به برتری رسید.

دور سوم: با نتیجه 12 بر 2 از سد ابراهیم بلوک‌باشی از ترکیه گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

یک‌چهارم نهایی: در ثانیه‌های پایانی با نتیجه 5 بر 4 از سد ماگومد موسی‌ئف، دارنده نشان نقره آسیا و بازی‌های آسیایی از قرقیزستان گذشت و با حضور در نیمه‌نهایی المپیکی شد

نیمه‌نهایی: با نتیجه 6 بر 3 مغلوب کِیل اسنایدر از آمریکا شد و شانس حضور در دیدار پایانی و کسب نشان طلا را از دست داد.

رده‌بندی: با نتیجه 3 بر 2 مغلوب پاولو اولینیک از اوکراین شد و از کسب گردن آویز برنز بازماند.

125 کیلوگرم (32 شرکت‌کننده):‌ پرویز هادی (نهم شد)
دور اول: باید به مصاف آلکسی شیماروف، نفر دوم بازی‌های اروپایی از بلاروس می‌رفت که به نظر می‌رسید دیدار سختی برای نماینده کشورمان باشد،‌ اما به دلیل عدم حضور حریفش برنده اعلام شد.

دور دوم: با نتیجه 10 بر صفر مقابل سوسلان گاگلوئف از اسلوواکی به برتری رسید

یک‌چهارم نهایی: با نتیجه 11 بر 2 مغلوب بلال ماخوف، قهرمان جهان و المپیک از روسیه شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در نیمه‌نهایی مقابل طاها آکگول، قهرمان سال گذشته جهان از ترکیه، از گردونه مسابقات کنار رفت تا دست کشتی آزاد در سهمیه سنگین‌وزن خالی بماند.

اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------