چرا فوتبالیست‌ها از فاش شدن رقم قرارداد میلیاردی‌شان می‌ترسند؟



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبالیست‌ها

انتشار رقم قرارداد فوتبالیست‌ها توسط سازمان لیگ با واکنش بازیکنان مواجه شده است.

امسال سایت سازمان لیگ رقم قرارداد بازیكنان لیگ برتر را منتشر كرد تا همه اهالی فوتبال بتوانند به راحتی رقم قرارداد تمام بازیكنان را مشاهده كنند. اما این موضوع با واكنش تند بازیكنان مواجه شد. تعدادی از بازیكنان مصاحبه كردند و گفتند كه انتشار رقم قرارداد بازیكنان كار اشتباهی بوده است.

 

بازیكنی مانند حنیف عمران زاده هم پا را فراتر گذاشت و گفت كه اگر راست می‌گویند حقوق وزیر ورزش، كفاشیان و مهدی تاج را منتشر كنند. گرچه حنیف عمران زاده خیلی زود این مصاحبه اش را تكذیب كرد اما كاملا مشخص بود كه او تحت فشارهای مسئولان باشگاه تصمیم گرفته حرف های خودش را تكذیب كند.


در كل می شد به راحتی متوجه شد كه عمران زاده حرف دلش را زده و اگر هم بعدا حرف خودش را تكذیب كرده به این دلیل بوده كه توسط باشگاه جریمه نشود. چراكه در نهایت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در تملك دولت هستند و اگر هر بازیكنی در این دو تیم علیه وزیر ورزش صحبت كند، بازخواست خواهد شد.

 

از مصاحبه های پرتعداد بازیكنان لیگ برتر و انتقاد آن‌ها از انتشار رقم قراردادها یك سوال به ذهن می رسد؛ اینكه چرا فوتبالیست ها از انتشار رقم قرارداد میلیاردی خود می ترسند؟
با انتشار رقم قرارداد بازیكنان فوتبال، تمام گمانه زنی ها درمورد دستمزد بازیكنان تمام می شود و دیگر شایعه ای درباره رقم قرارداد كسی به گوش نمی رسد.

 

اما انگار فوتبالیست ها دوست دارند بیشتر از اینكه شفافیت وجود داشته باشد، خودشان را درگیر شایعات كنند و مردم درباره قرارداد آن‌ها اطلاعات دقیقی نداشته باشند.


البته فیفا هم در این مورد اصراری ندارد و اصلا دخالتی در چنین مسائلی نمی كند. مهدی تاج كه مهمان تلفنی برنامه نود بود درباره این مسئله گفت: «ما می دانستیم كه افشار قرارداد بازیكنان دردسر دارد. پیش بینی چنین چیزی را داشتیم. به دوستانم گفتم این كار یك هجمه سنگینی می آورد.

 

ولی خاصیت دارد. در جامعه بحث فساد در فوتبال وجود دارد. اولین گام برای مبارزه با فساد این است كه شفاف باشی. چون درمورد قراردادهای فوتبالیست ها عدد های زیادی در بعضی اماكن گفته می شد ما تصمیم گرفتیم كه رقم قراردادها را منتشر كنیم. در آیین نامه دو فصل اخیر لیگ برتر هم به طور صریح نوشته شده كه رقم قرارداد بازیكنان منتشر خواهد شد.»

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------