آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

پروپیچ: ترجیح می‌دهم جای نشان دادن عدد 4 در دربی گل بزنم



پروپیچ می گوید ترکیب او با سجاد شهباززاده، خطرناک‌ترین زوج خط حمله لیگ‌برتر خواهد شد.

پروپيچ مهاجم كروات استقلال بعد از زدن دو گل براي آبي‌ها، مهمان روزنامه خبرورزشي بود. او در جام‌حذفي پايش به گلزني باز شد و به استقلالي‌ها نويد داد كه در ليگ ‌برتر هم در كنار سجاد شهباززاده، خط حمله‌اي آتشين تشكيل دهند.

 

پروپیچ هم مي‌گويد اگر او و سجاد با هم بازي كنند، مي‌توانند يكي از خطرناك‌ترين زوج‌هاي هجومي ليگ را تشكيل دهند. با اين مهاجم كروات درباره همه چيز گپ زديم؛ از دليل سفرش به ايران و حضور در استقلال تا وضعيت حضور برانكو در تيم‌ملي كرواسي كه حاصل، مصاحبه‌اي خواندني شد....

استقلال و پرسپوليس تيم‌هاي بزرگي هستند
من دسامبر سال 2014 از پرسپوليس پيشنهاد داشتم ولي كوكسي، باشگاهي كه در آن بازي مي‌كردم، اجازه نداد جدا شوم و به ايران بيايم.

 

در نقل و انتقال زمستاني بود كه اين باشگاه به من پيشنهاد داد. در زندگي اين چيزها طبيعي است كه در لحظات مختلف با پيشنهادهاي مختلفي روبه‌رو مي‌شويد.

 

من از استقلال پيشنهاد خوبي داشتم و خوشحالم كه به اين تيم ملحق شده‌ام. چنين اتفاق‌هايي در زندگي هر فوتباليستي مي‌افتد.

من حرفه‌اي هستم و به پيشنهاد خوبي كه داشتم پاسخ مثبت دادم. همان زمان اطلاعات زيادي درباره فوتبال ايران به ‌دست‌ آوردم. مي‌دانستم كه استقلال و پرسپوليس تيم‌هاي بزرگ و پرافتخاري در فوتبال ايران هستند. ضمن اينكه دوستاني از جمله ايوان پتروويچ، لك چيرا، ماته و... داشتم كه در اينجا بازي كرده بودند. آنها اطلاعاتي درباره فوتبال ايران به من دادند.

برانكو و كرانچار شانس مربيگري كرواسي را دارند
بلاژويچ و برانكو جزو بهترين مربيان كرواسي هستند كه در ايران كار كرده‌اند. هر دو آنها در فوتبال كرواسي داراي احترام هستند.

 

برانكو از مربيان خيلي خوب كشور ما به حساب مي‌‌آيد. اتفاقاً چند روز پيش سرمربي تيم‌ملي كشورمان عوض شد و من شنيدم كه از بين برانكو يا زلاتكو كرانچار يكي سرمربي تيم‌ملي كرواسي مي‌شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,پروپیچ

 

البته در رسانه‌ها گفتند چند گزينه دارند و بايد بعد از بررسي، سرمربي تيم‌ملي را انتخاب كنند. برانكو شانس سرمربيگری كرواسي را دارد.

تفاوت دربي ايران با كرواسي
من به هر دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپوليس احترام مي‌گذارم. اين دو باشگاه رقابت دارند و رقيب هم به حساب مي‌آيند. در كرواسي هم هايدوك و دينامو با هم رقابت دارند. در فوتبال ايتاليا، اينتر و ميلان يا در اسپانيا رئال و بارسا. من از انتخابي كه داشتم راضي‌ام. در آن مقطع پرسپوليس من را مي‌خواست ولي نشد همكاري كنيم. حالا به عنوان يك فوتباليست حرفه‌اي به استقلال آمده‌ام.

مهمتر از عدد برد در زمين است
هواداران استقلال و پرسپوليس عدد 4 و 6 را دوست دارند. ولي براي من مهمتر از اين اعداد، موفقيت در زمين است. دوست دارم پرسپوليس را ببريم نه اينكه عدد نشان بدهيم. روز اولي كه من آمدم گفتند عدد 4 نشان بده و اولين سؤالم اين بود كه چرا؟ به من گفتند تيم در دو سال 4 بار پرسپوليس را برده است ولي من به شخصه ترجيح مي‌دهم در دربي گل بزنم تا اينكه عدد 4 را نشان بدهم. با نشان دادن اين اعداد كه نمي‌شود نتيجه گرفت.

اگر در زاگرب لباس سفيد بپوشي...
در كرواسي تيم هايدوك سفيد مي‌پوشد و تيم دينامو هم با لباس آبي بازي مي‌كند. اگر بازي در زاگرب باشد، همه آبي‌پوش هستند و اگر يك نفر لباس سفيد به تن داشته باشد، همه به او خيلي بد نگاه مي‌كنند ولي ما در كرواسي عدد به همديگر نشان نمي‌دهيم.

مي‌خواهم در ليگ‌برتر هم گل بزنم
براي من خيلي مهم است كه گل بزنم. به ‌هر ‌حال مهاجم هستم و از من توقع دارند. اولين گل‌هايم را براي استقلال در جام‌ حذفي زدم. طرفداران استقلال منتظر بودند براي تيم گل بزنم. خيلي خوشحالم كه در حذفي پايم به گلزني باز شد و مي‌خواهم در مسابقات ليگ‌ برتر هم به گلزني‌ام ادامه بدهم.

شدني است كه آقاي گل ليگ شوم
من اطمينان دارم اين كار شدني است كه حتي بتوانم آقاي گل ليگ ‌برتر شوم. در 3، 4 سال گذشته هميشه بالاي 20 گل زده‌ام. فصل قبل در بازي‌هاي مختلف 31 گل براي تيم كوكسي به‌ثمر رساندم كه يكي از بهترين فصل‌هاي فوتبال من بود.

خوشحالم كه هواداران در استقلال هم از من به عنوان يك بازيكن خوب ياد می‌كنند و انتظار دارند من برايشان گل بزنم. با توجه به توانايي‌ام مي‌خواهم بهترين عملكرد را داشته باشم. حالا اينكه بهترين گلزن شوم يا نه، مشخص نيست اما مي‌دانم كه تمام تلاشم را در زمين انجام مي‌دهم.

اگر با سجاد بازي كنم...
با سجاد شهباززاده رابطه خيلي خوبي در استقلال دارم. او انسان بسيار بسيار خوبي است. پست ما در زمين بازي يكي است. در همان منطقه‌اي كه او بازي مي‌كند، من هم حضور دارم. مي‌تواند پشت سرم بازي كند.

بعضي وقت‌ها در تمرينات مربي، سجاد را پشت‌سر من مي‌گذارد. در آن صورت مي‌توانيم با هم در زمين بازي باشيم كه اين خيلي خوب است. مي‌توانيم خطرناك‌ترين زوج خط حمله فوتبال ايران تشكيل دهيم.

 

اخبار,اخبار ورزشی,پروپیچ


واقعاً چراكه نه؟ اگر با هم بازي كنيم اين اتفاق مي‌افتد. سجاد در همان بازي اول فصل دو گل زد و در بازگشت هم دوباره دو گل به‌ثمر رساند. اگر كنار هم باشيم مي‌توانيم در گلزني موفق باشيم.

تفاوت ليگ‌هاي اروپايي با ايران
تا جايي كه من ديدم تيم‌هاي ايراني خوب بازي مي‌كنند. سطح فني فوتبال ايران خوب است ولي در بخش‌هايي قابل قياس با فوتبال اروپا نيست. در فوتبال اروپا نكات بيشتري را در زمين بازي رعايت مي‌كنند.

 

منظورم يك سري نكات كوچك است. من در ايران 4، 5 بازي ديده‌ام كه به نظرم سطح فني بازي‌ها بد نيست ولي همان‌طور كه گفتم در اروپا و مثلاً كشوري مثل ايتاليا شما مي‌بينيد جزئيات تاكتيكي بيشتري را رعايت مي‌كنند.

 فرق مهمي كه بين فوتبال اروپا و ايران وجود دارد اين است كه در اروپا تاكتيكي‌هايي كه تمرين مي‌كنيد، بايد 100 درصد در زمين بازي پياده شود. شايد واقعاً 90 درصد از تاكتيك‌ها در زمين به كار گرفته شود ولي در ايران اين‌طور نيست. معمولاً 70، 80 درصد از كارهاي تمريني در زمين بازي اجرا مي‌شود.

اين بدان معنا نيست كه تاكتيكي وجود ندارد. وجود دارد ولي بايد تمرين كنيد كه به 100 درصد اجرا برسيد. شايد اين تفاوت اصلي فوتبال ايران و اروپا باشد.

البته به نظر من اين خيلي مشكل بزرگي نيست. شما ليگ خوب، تاكتيكي و قدرتمندي داريد. همين كه نفت تهران مي‌تواند در جمع 8 تيم‌ برتر آسيا قرار بگيرد يعني فوتبال‌‌تان قدرتمند است. همين‌ طور تيم ‌ملي ايران هم نتايج خوبي به‌ دست‌ آورده است.

بازي ايران و آرژانتين بايد مساوي مي‌شد
من بازي ايران و آرژانتين را در جام‌جهاني‌ برزيل تماشا كردم. تيم ايران خيلي خوب بازي كرد. همه چيز 50-50 بود و به نظر من عادلانه بود كه بازي بدون گل و مساوي تمام شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,پروپیچ

 

ولي در دقايق آخر مسي روي يك اتفاق نتيجه بازي را عوض كرد. حالا اينكه شما نسبت به داور چه حسي داريد را، ديگر من نمي‌دانم.

استقلالي‌ها من را شناختند
تهران شهر خوبي است. بزرگ است و جمعيت زيادي دارد. من بيشتر وقت‌ها در هتل هستم. معمولاً در تمرين هستم و اگر زمان استراحتم باشد، شايد سري هم به داخل شهر بزنم. اتفاقاً چند روز قبل به مركز خريد كوروش رفتم و تعدادي از طرفداران استقلال من را شناختند و با هم عكس گرفتيم.

 

آنها به من مي‌گفتند بايد گل بزني. قبل از بازي حذفي بود و خوشحالم توانستم اولين گل‌هايم را بعد از درخواست هواداران بزنم. آنها مي‌گفتند بازيكن خوبي هستي و اميدوارم جواب حمايت‌شان را بدهم.

دو گل براي دو قلوهايم
با زندگي در هتل مشكلي ندارم. به خصوص اينكه هتل تنها 5 دقيقه تا زمين تمريني فاصله دارد و اين خيلي خوب است. تازه بچه‌هاي دو قلویم به دنيا آمده‌اند و اميدوارم زود بزرگتر شوند تا بتوانم آنها را براي زندگي به ايران بياورم.

 

فعلاً خيلي كوچك هستند و نمي‌شود. اتفاقاً دو گلي كه زدم هديه من بود به بچه‌هايم ماري و فرانه. خيلي‌ها بعد از بازي به من پيغام دادند كه دو گل زدي و دو تا بچه‌ات هم كه به دنيا آمده‌اند. اين پيغام‌ها خيلي من را خوشحال كرد.

اگر حنيف زبان بلد بود، كلاً با هم بوديم
حنيف عمران‌‌زاده در استقلال خيلي با من شوخي مي‌كند. او واقعاً شوخ‌طبع است. هميشه به من مي‌گويد اگر حوصله‌ات در هتل سررفت فقط لازم است به من يك زنگ بزني. اصلاً هميشه به خانه من بيا و بمان. سجاد (شهباززاده) مترجم من و حنيف است و حرف‌هايمان را براي هم ترجمه مي‌كند. شايد اگر او انگليسي بلد بود صبح تا شب را با هم مي‌گذرانديم چون واقعاً شوخ است.

چيزي كه من را سورپرايز كرد
رابطه گرمي كه در تيم ديدم من را سورپرايز كرد. وقتي شما به باشگاه جديدي مي‌رويد، نزديك به دو ماه زمان مي‌برد تا كم‌كم با بازيكنان گرم بگيريد. من هم به عنوان يك بازیكن تازه‌وارد توقع نداشتم اينقدر زود با بازيكنان صميمي شوم. در استقلال از همان روز اول برخورد خيلي گرمي با من داشتند و انگار دو سال در اين تيم بازي كرده‌ام.

هر چقدر مي‌مانم جوانتر مي‌شوم
هيچ برنامه‌اي براي خداحافظي از فوتبال ندارم. شرايط جسماني‌ام فعلاً خوب است و 32 ساله هستم. مصدوميت خاصي هم نداشته‌ام. براي يك بازيكن اين بسيار خوب است كه مصدوميت شديد و بزرگي نداشته باشد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,پروپیچ

 

من يك بازيكن حرفه‌اي هستم و هميشه اضافه‌تر از تمرينات تيم، خودم كار مي‌كنم. حتي روزهايي كه تيم تمرين ندارد، من به صورت شخصي تمرين مي‌كنم. مي‌خواهم تا جايي كه مي‌توانم بازي كنم و به بازيگري ادامه بدهم. بعضي وقت‌ها دوستانم به شوخي به من مي‌گويند مثل فرش ايراني هستي.

 

هر چقدر مي‌ماني بهتر و جوان‌تر مي‌شوي (خنده). با استقلال هم كه قرارداد دو ساله امضا كرده‌ام. مي‌خواهم فعلاً تا پايان اين قرارداد بازي كنم. بعد از آن هم كه تصميم تازه‌اي مي‌گرفتم ولي از الان مي‌دانم كه مي‌خواهم بيشتر از دو سال فوتبال بازي كنم.

تعريف از 3پرسپوليسي
قبل از اينكه به ايران بيايم بازيكناني چون علي دايي، مهدوي‌كيا و علي كريمي را مي‌شناختم. در تاريخ فوتبال شما آنها بازيكنان بزرگي هستند. دايي، مهدوي‌كيا و كريمي مثل يك پادشاه در كشور شما قابل احترام هستند.

نه براي من مشكل پيش مي‌‌آيد و نه استقلال
من از روز اول اطمينان داشتم و دارم كه هيچ مشكلي به خاطر قراردادم براي من و استقلال پيش نمي‌‌آيد. به خاطر تفاوت زماني كه بين كشور ايران و آلباني وجود دارد، توانستم قراردادم را ببندم. وقتي بازي تيم كوكس تمام شد، ساعت 22 بود و من دو ساعت تا پايان نقل و انتقالات زمان داشتم.

 

به همين دليل قراردادم را فسخ كردم و تبديل به بازيكن آزاد شدم. باشگاه استقلال هم پس از آن با فدراسيون حرف زد و آنها هم با فيفا نامه‌نگاري كردند و گفتند مي‌توانيد از پروپیچ استفاده كنيد. مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. نه براي من مشكلي پيش مي‌‌آيد و نه براي استقلال.

ماجراي من و دخیا فرق مي‌كرد
من برنامه 90 را ديدم ولي چيزي از آن نفهميدم. فرداي همان روز مدير برنامه‌هايم و همين‌طور بازيكنان گفتند در اين برنامه درباره قرارداد من بحث شده است و حتي دخیا را مثال زدند كه تيمش را نتوانست عوض كند ولي وضعيت من با دخیا خيلي فرق مي‌كرد. ما دو نمونه متفاوت بوديم.

 

اخبار,اخبار ورزشی,پروپیچ

 

من بازيكن آزاد بودم و برايم نقل و انتقالات در آلباني تمام نشده بود. به خاطر اختلاف دو ساعته زماني كه وجود داشت، مشكلي ايجاد نشد و نمي‌شود. سر ماجراي دخیا دو باشگاه اروپايي حضور داشتند كه زمان‌شان فرقي نداشت ولي ساعت ايران با اروپا فرق دارد.

تابع فيفا هستيم
درباره اين موضوع كه مهم ساعت كشور مقصد است بايد بگويم فيفا در اين باره تصميم مي‌گيرد. فيفا استعلام‌هاي لازم را در اين زمينه مي‌گيرد. آنها قانونگذار هستند و ما هم تابع تصميمات فيفا هستيم. آنها اعلام كردند من مشكلي براي بازي ندارم و توانستم بازي كنم.


اخبار ورزشی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------