آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

آن زمان پرسپولیس تیم مهم و مدعی نبود که برد 8 تایی به یادمان بماند



اخبار,اخبار ورزشی,علی جباری

سلطان آبی‌ها گفت: «وقتی بهزادی هم درباره آن بازی توضیح می‌دهد یعنی آن بازی و 8 گل درست است.

علی جباری تنها پیشکسوت استقلال است که ادعای علی فتح الله زاده مبنی بر پیروزی 8 بر‌ صفر آبی‌ها در اولین دربی پایتخت مقابل پرسپولیس را تایید کرده است. بازی که تا به امروز هیچ سند و سخنی از آن منتشر نشده و هیچ کسی مهر تاییدی بر آن نزده است.

جباری می‌گوید این مسابقه در آن سال‌ها که پرسپولیس تیم مهمی نبود برگزار شده و برای همین کسی چیزی از آن بازی به خاطر ندارد و ثبت نکرده است. وی منتظر است تا فتح الله زاده اسنادی که می‌گوید از این بازی دارد را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

اظهارات جباری را در ادامه می خوانید:

* صحبت‌های فتح الله زاده درباره دربی که در آن پرسپولیس 8 تایی شد با واکنش منفی استقلالی‌ها روبه‌رو شد و هیچ پیشکسوتی جز شما آن را تایید نکرده؟!
- فتح الله زاده می‌گوید برای اثبات این موضوع سند و مدرک دارد. به من گفتند همایون بهزادی هم که خودش پرسپولیسی است و حافظه‌اش بهتر از من کار می‌کند هم این موضوع را تایید کرده و توضیح داده که آن پرسپولیس با پرسپولیس فعلی تفاوت داشت. این یعنی بازی که در آن تاج 8 گل به پرسپولیس زده وجود خارجی دارد و تخیلی نیست.

 

من هم اگر جزییات آن مسابقه را به ‌خاطر نمی‌آورم یکی به دلیل سن و سال زیادم است و بعد هم آن زمان پرسپولیس اصلا تیم مهم و معروفی نبود که چیزی از آن بازی را به خاطر بسپارم. دو تیم اصلی آن سال‌ها تاج و شاهین بودند بعد هم تیم‌هایی مثل دارایی رقیب ما محسوب می‌شدند.

 

اگر اشتباه نکنم حدود سال 1344 بود که شاهین را محروم کردند و بخش زیادی از بازیکنان این تیم به پرسپولیس پیوستند. بعد که محرومیت شاهین تمام شد نصف به شاهین برگشتند و نصف دیگر همانجا ماندند. در همان مقطع بود که با آنها بازی کردیم و 8 گل زدیم.

* پس چرا این بازی در تاریخچه دربی‌ها نیامده است؟
- چون آن زمان اصلا دربی معنا نداشت و رقیب اصلی ما شاهین بود. گفتم که آن دوران پرسپولیس اصلا تیم مطرحی نبود و کسی به این بازی و نتیجه اهمیت نمی‌داد. یکی از دلایلی که چیزی از آن مسابقه به یاد ندارم همین بی‌اهمیت بودن آن بود.

 

آن سال‌ها کسی پرسپولیسی نبود و همه طرفدار تاج یا شاهین بودند. برای همین دربی 8 تایی در تاریخچه بازی‌های دو تیم ثبت نشده و کمتر کسی آن را به یاد دارد. گفتم که همایون بهزادی هم آن را تایید کرده است.

* اما مسعود معینی هم به فتح الله زاده ایراد گرفته که چرا الکی از دربی 8 تایی‌ها حرف می‌زند و چنین بازی وجود نداشته است؟
- مسعود معینی که اصلا سن و سابقه‌اش به آن بازی و آن سال‌ها نمی‌خورد. نباید هم چیزی از آن بازی بداند. خودم که آن سال‌ها بازیکن تاج بودم چیزی یادم نیست. وقتی بهزادی هم درباره آن بازی توضیح می‌دهد یعنی آن بازی و 8 گل درست است. سال 44 معینی خیلی کوچک بود و در تاج بازی نمی‌کرد.

* برای خیلی‌ها عجیب است که شما این بازی را تایید می‌کنید اما چیزی از آن را به خاطر ندارید؟
- گفتم که سن و سالی از من گذشته است. شما که جوان هستید یک ماه پیش را یادتان نیست چطور انتظار دارید من 50 سال پیش را به خاطر داشته باشم. از آن گذشته آن سال‌ها پرسپولیس تیم مهمی نبود.

 

مثلا کدام فوتبالیست تازه الان که این همه سایت و روزنامه دارید یادش هست در فلان بازی، یک تیم دست دومی که چند سال پیش بود، چه کسانی بازی کردند یا چند گل زده‌اند؟! من فقط یادم هست با پرسپولیس تازه تاسیس که آن زمان اصلا تیم مهم و مدعی نبود، بازی کردیم و آنها را پرگل شکست دادیم.

 

توقع نداشته باشید در آن سال‌ها که حتی یک روزنامه ورزشی هم نبود، یک بازی که اهمیت چندانی نداشت را در بوق و کرنا کرده باشند. گویا آقای فتح الله زاده مدارک را جمع کرده که قرار است آنها را منتشر کند تا همه چیز مشخص شود.

اخبار ورزشی - روزنامه گل

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------