دهان کجی کی روش به ما نبود به کفاشیان بود



اخبار,اخبار ورزشی,حسین آبانگاه

دبیر مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: «وقتی که خانبان را روی نیمکت دیدیم، مشخص شد کی‌روش قصد دارد اسبش را بتازاند و بگوید که کسی نمی‌تواند روی حرفش حرف بزند.

حسین آبانگاه از پرونده اخلاقی یکی از اعضای تیم‌ملی خبر داد که در نوبت دوم پس از پرونده خانبان بوده ولی هنوز باز نشده است.

او معتقد بود که با طرح احضار یکی از اعضای سرشناس تیم‌ملی خیلی اتفاقات رخ خواهد داد و چون مسئولان فدراسیون از این پرونده اخلاقی مطلع بودند، این مسایل را به‌وجود آوردند تا مساله اصلی باز نشود. آبانگاه درباره دلیل طرح انحرافی این موضوع در برنامه 90 هم مطلبی را بیان کرد.

اظهارات آبانگاه را در ادامه می خوانید:

* هنوز هم در استعفا هستید؟
- البته که هستیم. مادامی که رای وتو شده ما درباره آنالیزور تیم‌ملی اجرا نشود، به محل کار خود بازنمی‌گردیم.

* آخرین تصمیم درباره شما چیست؟
- چون اعضای کمیته اخلاق منتخب هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال هستند، قرار شده روزی که جلسه هیات‌رییسه تشکیل شد، درباره استعفای ما تصمیم‌گیری شود. اگر استعفای ما پذیرفته شد که ما به سراغ زندگی‌مان می‌رویم ولی اگر رای به بازگشت ما صادر شود، باید حکم خانبان اجرا شود تا استقلال کمیته اخلاق حفظ شود.

* رای چه بود؟
- ما خانبان که وزیر را به عنوان رییس "ده برره" معرفی کرده بود را به دلیل اینکه این اولین پرونده اخلاقی‌اش بود با تخفیف جریمه کردیم و به جای 4 جلسه او را 2 جلسه محروم و به عوض 50 میلیون ریال، 20 میلیون ریال جریمه کردیم اما در روز بازی با هند و گوام دیدیم که این فرد حتی روی نیمکت هم نشسته است.

* این کار را چطور تلقی کردید؟
- این مصداق کاری یعنی بی‌اهمیتی به رای ما. کمیته‌ای که در آیین‌نامه فیفا هم جای دارد و همین کمیته در ای‌اف‌سی باعث برکناری بن‌همام شد. وقتی هم که خانبان را روی نیمکت دیدیم، مشخص شد کی‌روش قصد دارد اسبش را بتازاند و بگوید که کسی نمی‌تواند روی حرفش حرف بزند و آنجا بود که محمدزاده و من به عنوان دبیر کمیته اخلاق تصمیم گرفتیم استعفا بدهیم.

* با این حساب دژآگه و آزمون کجای این دعوا بودند؟
- هیچ‌جا! ما اصلا نه احضاریه‌ای برای آنها به کمیته تیم‌های ملی فرستاده بودیم، نه هیچ چیز دیگر. محمدزاده در جایی در اظهارنظری درباره خالکوبی دژآگه و آزمون اشاره کرده بود که یک نفر مانند عادل فردوسی‌پور با زرنگی تمام برای اینکه ذهن مردم را از موضوع کسی که وزیر را به مضحکه گرفته دور کند و برای کی‌روش و تیمش حرکتی کرده باشد، در برنامه‌اش طوری ماجرا را باز کرد که انگار همه هدف ما زدن تیم‌ملی و دو بازیکن آن بوده است.

 

حال آن‌که ما اصلا این قصد را نداشتیم و اگر هم دژآگه و آزمون می‌آمدند هم در حد یک تذکر مانند اینکه روی خالکوبی‌های‌شان را بپوشانند، بسنده می‌کردیم اما فردوسی‌پور طوری موضوع را بیان کرد که انگار ما به‌خاطر خالکوبی بازیکنان استعفا کرده‌ایم.

* اصلا چه شد که رای خانبان وتو شد؟
- قبل از بازی مقابل گوام پیروانی نامه‌ای به کفاشیان زد و اعلام کرد که تیم‌ملی به خانبان نیاز دارد و کی‌روش او را خواسته است که رای ما به این شکل وتو شد، اما باید بگویم هیچ‌کس نمی‌توانست این رای را وتو کند.

* دژآگه هم که خالکوبی‌هایش را عیان کرد؟
- این‌ها همه سوال‌برانگیز است. خانبان روی نیمکت نشست و دژآگه هم که در همه بازی‌ها با زیرپوش آستین‌دار بازی می‌کرد، در این بازی این کار را نکرده بود. این‌ها همه نوعی از دهان‌کجی به کمیته اخلاق بود که البته تاسف را باید به حال کفاشیان خورد که در مجموعه‌اش هر کسی هر کاری بخواهد می‌کند.

* اگر کفاشیان پشت خانبان باشد، چه می‌شود؟
- سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. تنها کسی می‌تواند رای را بشکند که آن را صادر کرده است و کفاشیان هیچ حقی در این‌باره ندارد و خودش هم به‌خاطر این کاری که کرده باید به کمیته اخلاق بیاید که بدون اطلاع ما، مانع از اجرای حکم یکی از اعضای تیم‌ملی شده است.

* در چه صورتی این ماجرا تمام می‌شود؟
- اینکه خانبان بار دیگر به کمیته اخلاق بیاید و طبق آیین‌نامه کمیته اخلاق به دلیل بی‌اعتنایی به حکم اولیه با تشدید آن مواجه شود.

اخبار ورزشی - روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------