طالبی: کار گروهی تیم ملی فعلی بهتر از تیم 98 است



اخبار,اخبار ورزشی,جلال طالبی

سرمربی تیم ملی فو‌تبا‌ل ایران در جام جهانی 98 فرانسه عملکرد تیم ملی فعلی را از لحاظ کار گروهی بهتر از تیم 98 می‌داند اما می‌گوید آن تیم بازیکنانی داشت که گره‌گشا بودند.

جلال طالبی، سرمربی تیم ملی فو‌تبا‌ل ایران در جا‌م جها‌نی 98 فرانسه که اخیرا به ایران بازگشته گفت‌و‌گویی را درباره وضعیت تیم‌های ملی فو‌تبا‌ل با ایسنا انجام داد.

وی درباره دیدارهای تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل با گوام و هند و پیروزی‌های پر گل ملی‌پوشان ایران، گفت: فکر نمی‌کنم مقابل چنین تیم‌هایی مشکلی داشته باشیم.

 

گوام و هند در سطح ما نیستند و به جرات می‌توانم بگویم که تیم ‌ملی ما در سطح آسیا جزو چهار تیم اول است. این تیم نیاز به جوانگرایی داشت که بعد از جا‌م جها‌نی رفته رفته این اتفاق رخ داده است.

سرمربی سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران با ابراز امیدواری از صعود ایران به جا‌م جها‌نی 2018 روسیه، افزود: فکر می‌کنم در صورتی که این اتفاق رخ دهد توجه بیشتری به جوانان خواهد شد و از طرفی بازیکنان جوان انگیزه بیشتری هم برای حضور در این چنین ر‌قا‌بت‌هایی دارند.

طالبی با اشاره به حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ‌ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا، گفت: وقتی پنج یا شش بازیکن به تیم اضافه شوند، قطعا دو نفر از آنها شانس بازی خواهند داشت.

 

هر زمانی به جوانان شانس بازی بدهیم آنها جواب اعتماد ما را می‌دهند. در جام ملت‌های آسیا هم چنین اتفاقی رخ داد و چند بازیکن جوان خوش درخشیدند. جوانان آینده روشن‌تری دارند و نیاز است تا رسیدن به جا‌م جها‌نی استعدادهای خوب را گزینش کنیم.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در جا‌م جها‌نی 98 فرانسه با انتقاد از مقایسه سردار آزمون با علی دایی، تاکید کرد: علی دایی سال‌ها برای تیم ‌ملی بازی کرد و در طول این مدت توانست تعداد بالایی هم گل به ثمر برساند.

 

شکستن رکورد دایی سخت است، اما غیر ممکن نیست. اگر به آزمون هم شانس بازی بدهیم می‌تواند گل‌های زیادی را به ثمر برساند، اما نباید او را با دایی مقایسه کنیم. این موضوع باعث می‌شود که بازیکن به سمت بازی انفرادی برود و هم تیمی‌هایش را فراموش کند.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: بهتر است به هیچ بازیکنی در دوران جوانی لقب ندهیم. با این القاب ممکن است بازیکن پیشرفت نکند و در حد فعلی خود باز بماند. علی دایی سال‌ها در آلمان و بایرن مونیخ بازی کرد و امیدوارم که سردار آزمون هم بتواند چنین تجربیاتی را به دست بیاورد و به لیگ‌های معتبر اروپا برود.

طالبی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ‌ملی فعلی از لحاظ پتانسیل‌ تیمی و فردی قابل مقایسه با تیم ‌ملی ایران در جا‌م جها‌نی 98 است، گفت: کا‌ر‌لوس کی‌روش چهار سال دوم حضورش در ایران را آغاز کرده است. او در مدت پنج سال توانسته خواسته‌ها و اهدافش را پیاده کند و بازیکنانش را با تاکتیک مورد نظر خودش تطبیق دهد. این بازیکنان از لحاظ کار گروهی بهتر از تیم سال 98 هستند، اما بازیکنانی که در آن دوره در تیم ‌ملی بودند از لحاظ فردی قابلیت‌های بالایی داشتند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: هر یک از آن بازیکنان می‌توانستند به تنهایی گره‌گشا شوند. در حال‌ حاضر چنین بازیکنانی را در تیم ‌ملی نداریم؛ بازیکنانی که خلاقیت فردی، تفکر، تکنیک و بازی خوانی را در فو‌تبا‌لشان داشتند، اما می‌توانم بگویم که بازیکنان فعلی از نظر هماهنگی در کارهای گروهی در سطح بالایی قرار دارند. تجربه کی‌روش کمک زیادی به بازیکنان تیم ‌ملی کرده است.

سرمربی سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل در پایان درباره شانس تیم ‌ملی امید برای صعود به المپیک 2016 ریو پس از 43 سال، خاطر‌ نشان کرد: در این دوره به نسبت با رقبای راحت‌تری مواجه شدیم، اما بازی در زمین قطر می‌تواند مشکل ساز شود. آنها در طی این چند سال پیشرفت چشمگیری داشتند و می‌توانند در کنار مسائل فنی برای تیم ‌ملی حاشیه ساز هم شوند.

 

در چند وقت اخیر عملکرد ملی‌پوشان امید را ندیده‌ام، اما با توجه به حضور چند بازیکن این تیم در تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان به نظر می‌رسد تجربه بالایی دارند و می‌توانند انتظار 43 ساله ما را پایان دهند. کادرفنی تیم ‌ملی امید هم با تجربه، جوان و با دانش هستند.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------