عاقبت اسکولاری چه شد؟



اخبار,اخبار ورزشی,اسکولاری

مربی تیم ملی کاراته ناکامی تیم ایران را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به شکست سنگین برزیلی‌ها مقابل آلمان در جام جهانی فوتبال تشبیه کرد اما اشاره نکرد که بر سر اسکولاری چه آمد.

تیم ملی کاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی ژاپن برگزار شد عنوان قهرمانی دوره قبل را از دست داد و بعد از کشور میزبان و قزاقستان با دو پله سقوط به رده سوم رسید.

 

مسئولان فدراسیون و تیم‌ ملی بعد از بازگشت دلایل مختلفی را برای این ناکامی مطرح کردند که برخی از آنها واقعاً جالب بود.

 

صحبت علیرضا کتیرایی از همین جمله اظهار نظرها است که البته برخی دیگر از مربیان هم صحبت او را بعدها تکرار کردند.

کتیرایی با طرح موضوع شکست 7 بر یک تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 2014 مقابل آلمان در شرایطی که خودش میزبان این مسابقات بود به این موضوع اشاره کرد که با آن باخت فوتبال برزیل تمام نشد.

 

هر چند در ظاهر صحبت‌های کتیرایی درست است اما ای کاش مربی تیم ملی کاراته کشورمان، ادامه اتفاقاتی که برای برزیل رخ داد را نیز مدنظر می‌گرفت.

اسکولاری، سرمربی تیم ملی برزیل بعد از پایان جام جهانی 2014 در شرایطی که در سال 2002  توانسته بود تیم برزیل را قهرمان جهان کند از این تیم جدا شد.

 

اگر بخواهیم این ماجرا و اتفاقات را کنار موضوعی که در ژاپن برای کاراته ایران افتاد قرار دهیم باید انتظار داشته باشیم کادر فنی تیم کشورمان نیز با وجود تمام زحماتی که کشیده‌ از تیم ملی کناره‌گیری کند و در فضایی دیگر به ادامه فعالیت کاراته‌ای خود بپردازد.

قصد نداریم زحمات کتیرایی یا دیگر مربیان تیم و به‌ویژه غلامرضا دباغیان را زیر سؤال ببریم اما اگر بخواهیم با منطقِ اعضای کادر فنی به بررسی ناکامی ژاپن بپردازیم باید منتظر استعفا یا حتی برکناری این نفرات باشیم.

 

خیلی مسائل دست به دست هم داد تا کاراته کشورمان نتواند از قهرمانی‌اش در آسیایی‌ دفاع کند اما مسئولیت شکست ابتدا با کادر فنی است هر چند فدراسیون کاراته هم در این زمینه مقصر است که در گذشته به آن پرداخته شده است.

نکته جالب اینجاست که اعضای کادر فنی این تیم با هدف ادامه همکاری با فدراسیون حتی حاضر نیستند آنطور که باید از کمبودهایی که در اردوهای آماده‌سازی وجود داشت صحبت کنند و به موضوعاتی از قبیل عدم وجود پزشک در کنار تیم یا بیماری برخی از ملی‌پوشان به دلیل تمرین در فضای باز در ژاپن بپردازند.

اخبار ورزشی -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------