شاید دست دلالان نگذاشته حاتمی از پرسپولیس برود



اخبار,اخبار ورزشی,رضا شاهرودی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: «اگر باشگاه بخواهد برانکو را کنار بگذارد قرارداد او و رقمی که از پرسپولیس طلبکار می‌شود برای باشگاه به یک دردسر بزرگ تبدیل خواهد شد.

رضا شاهرودی به همان اندازه‌ای که نگران راه‌آهن است، دلش برای پرسپولیس شور می‌زند. با شاهرودی در مورد اتفاق‌های پرسپولیس صحبت کردیم و از منتقد سابق علی دایی خواستیم تا در مورد وضعیت کنونی پرسپولیس و کادرفنی‌اش صحبت کند.

اظهارات شاهرودی را در ادامه می خوانید:

* چرا همراه تیم منتخب ایران به اتریش نرفتید؟
- به دلیل مساله خانوادگی که داشتم، نتوانستم همراه تیم‌مان به اتریش بروم اما آن‌طور که از بچه‌ها شنیدم سفر خیلی خوبی بوده و تیم ایران توانسته یک بازی خوب دیگر را رقم بزند. ان‌شاءا... در سفر بعدی همراه تیم‌مان هستم و به میدان می‌روم.

* دیگر پرسپولیس را باید از تیم‌های پایین جدولی دانست.
- (خنده) من همیشه گفته‌ام که عوامل زیادی در ناکامی یک تیم دخیل هستند. از بازیکن، کادرفنی و مدیریت بگیر تا هر چیز دیگری که فکرش را کنید. چند وقت پیش صحبت از مبلغ قراردادها و اعتصاب می‌شد و با این حساب شک نکنید که هر تیمی دچار حاشیه و بحران می‌شود.

* یعنی فکر می‌کنی پرسپولیس مشکل فنی ندارد؟
- به نظر من در بازی پرسپولیس اتفاق‌هایی می‌افتد که کمی عجیب است. بازیکنان باید بدانند که چشم هواداران به پای آنها دوخته شده و نباید ارزش پیراهن این تیم را فراموش کنند. من به عنوان یک پرسپولیسی‌ از این تیم حمایت می‌کنم و تنها هدفم این است که پرسپولیس بتواند به شرایط بهتری برسد.

* درحالی که علی دایی در فصل گذشته از 6 بازی 8 امتیاز گرفته بود، حالا برانکو از 6 بازی فقط 4 امتیاز کسب کرده، سکوت بعضی از پرسپولیسی‌ها از جمله خودت کمی عجیب به نظر می‌رسد.
- اگر من تا به امروز سکوت کرده‌ام فقط به خاطر این است که امیدوارم پرسپولیس به روند خوبش برسد اما نظر من این است که اگر برانکو تا دو هفته دیگر نتوانست کاری برای پرسپولیس انجام دهد او را خیلی منطقی برکنار کنند.

 

باشگاه پرسپولیس مربی به نام برانکو را آورده و قرارداد هنگفتی با او نیز بسته! وقتی سیاست باشگاه به این شکل است، من به عنوان یک پرسپولیسی مجبورم که تا مدتی از او حمایت کنم.

 

ما انتقاد می‌کنیم... چه دایی سرمربی پرسپولیس باشد و چه برانکو. اما امیدوارم که اگر قرار شد باشگاه مربی دیگری را هم جانشین برانکو کند تمام جوانب را درنظر بگیرد تا دچار اتفاق‌های زمان علی دایی نشویم.

 

بدون شک آوردن مربی جدید هم شرایط خاص خودش را دارد. هر مربی که بیاید احتیاج به زمان دارد و نکته مهم دیگر اینکه معلوم نیست که باشگاه می‌خواهد با قرارداد برانکو چه کار کند.

* قبول داری که شرایط علی دایی در پرسپولیس سخت‌تر از برانکو بود و جالب اینکه او انتقادات بیشتری را هم تحمل می‌کرد؟
- به نظر من این پرسپولیس قوی‌تر از تیم دایی است. رقم قرارداد مربی‌ها هم که کاملا مشخص است. نکته مهم دیگر در مقایسه با این دو مربی به سیاست‌های باشگاه و وزارت ورزش برمی‌گردد که همه شما بهتر از من از آنها باخبر هستید.

 

پس با این حساب بهتر است طبق صحبتی که با شما کردم تا دو هفته دیگر به برانکو فرصت بدهند و پس آن در موردش تصمیم‌گیری کنند.

* یعنی فکر می‌کنی 8 هفته زمان برای یک مربی کافی است؟
- بله، شما باید آن 6 هفته‌ای که برانکو در آخر فصل گذشته داشت را به این 8 هفته اضافه کنید. با این کار حتما متوجه می‌شوید که برانکو زمان کافی داشته، خریدهای خودش را انجام داده، تیمی را که می‌خواسته تشکیل داده و هیچ بهانه‌ای برای ناکامی برایش باقی نمانده است. یادتان نرود که اگر از حالا جلوی افت پرسپولیس را نگیرند این تیم امتیازات بیشتری از دست می‌دهد و بدون شک در پایان فصل به شدت دچار مشکل می‌شود.

* احتمال می‌دهی که مبلغ قرارداد برانکو با پرسپولیس به حاشیه امنیتی برای او تبدیل شده باشد؟
- صددرصد... بدون شک اگر باشگاه بخواهد برانکو را کنار بگذارد قرارداد او و رقمی که از پرسپولیس طلبکار می‌شود برای باشگاه به یک دردسر بزرگ تبدیل خواهد شد. این وسط نباید نقش دلال‌ها را نیز نادیده گرفت، آنهایی که این فوتبال را به نابودی می‌کشند.

* فکر می‌کنی که اگر یک مربی ایرانی جای برانکو بود تا این حد به او فرصت می‌دادند؟
- ما همیشه غریب‌پسند بوده‌ایم و غریبه‌ها را دوست داشته‌ام. همیشه ترجیح من این بوده تا به غریبه‌هایی مثل برانکو، کی‌روش، تومباکوویچ و... بها بدهیم. در طول این مدت یک نفر از این همه مربی ایرانی باشگاه‌های لیگ برتری نپرسید که نظرتان در مورد تعطیلی متوالی بازی‌های لیگ چیست.

 

یعنی کی‌روش نمی‌داند تعطیلی‌های مداوم چه بلایی سر تیم‌ها می‌آورد؟ نمی‌داند با این روند هر تیم می‌بایستی چند بار بدنسازی کند؟ در همه دنیا 72 ساعت قبل از بازی‌های ملی بازیکنان را به تیم‌ملی می‌دهند و با این رویه باشگاه‌ها ضرر نمی‌کنند اما در اینجا چون آقایان هوای کی‌روش را دارند، هر چه که او بخواهد انجام می‌شود.

* موافقید در مورد وضعیت بازیکنان سمت چپ پرسپولیس صحبت کنیم؟
- از آنجایی که من سمت چپ بازی می‌کردم مردم حتی در کوچه و خیابان هم در مورد این موضوع از من سوال می‌کنند. نمی‌دانم که چرا باشگاه پرسپولیس هیچ‌وقت 2 تا بازیکن چپ پای تخصصی نمی‌خرد.

 

نمی‌دانم چرا سمت چپ همیشه مشکل پرسپولیس است. الان هم در سمت چپ پرسپولیس بازیکنی به میدان می‌رود که پای تخصصی‌اش چپ نیست.

* بابک حاتمی در فصل گذشته هم مورد انتقاد قرار گرفت و جالب اینکه باشگاه به جای جذب یک بازیکن چپ پا قرارداد حاتمی را تمدید کرد!
- در مورد این موضوع دو جواب به ذهن من می‌رسد. قصد اهانت به بابک حاتمی را ندارم و نمی‌خواهم حرفی بزنم که به او بر بخورد اما دلیل چنین کاری یا این است که او بابت میل و سلیقه برانکو است یا اینکه دست‌های پشت پرده و دلال‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند یک بازیکن با وجود انتقاداتی که به او می‌شود، در یک تیم بماند.

 

شاید بابک حاتمی سلیقه من نباشد و مربی دیگری او را بپسندد ولی وقتی مربی این بازیکن را از سمت راست به چپ می‌آورد وضعیت بهتر از این نمی‌شود و من می‌دانم که در حال حاضر خود بابک حاتمی هم به خاطر این انتقادها اذیت می‌شود.

* اگر در حال حاضر تو در پرسپولیس سمتی داشتی، برای نجات این تیم چه کار می‌کردی؟
- اول حاشیه‌ها را جمع می‌کردم و بعد نظم و دیسیپلینی در تیم به وجود می‌آوردم تا همه چیز سر جای خودش قرار بگیرد.

 

جدا از اینها، پرسپولیس باید دور از استرس باشد و به هماهنگی لازم برسد. برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس و مربی که ادعا می‌کند علم روز دنیا را دارد قشنگ نیست با "ندانم‌ها" روبه‌رو شود.

* ماجرای نمی‌دانم‌ها ما را یاد یک مربی معروف می‌اندازد ولی به گفته تو فرق آنها با برانکویی که ادعا می‌کند علم روز دنیا را می‌داند خیلی زیاد است.
- اگر برانکو هم بگوید نمی‌دانم، من دیگر نمی‌دانم چه کسی باید از پرسپولیس بداند... من فکر می‌کنم باید همه چیز را از کریم باقری پرسید. او به تیم نزدیک‌تر است و بهتر می‌داند در پرسپولیس چه می‌گذرد.

 

یک روز من در استیل‌آذین با تومباکوویچ کار می‌کردم و اگر کسی در مورد او و استیل‌آذین می‌پرسید خیلی راحت می‌توانستم صحبت کنم... باورتان می‌شود که او یک یا دو روز قبل از بازی، فشارهای کشنده‌ای به بازیکنان می‌آورد! او طوری تیم را تمرین می‌داد که گمان می‌کردی بازی عقب افتاده است!

اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------