آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

خادم تیم المپیکش را انتخاب کرده است؟



اخبار,اخبار ورزشی, رسول خادم

بعد از اعلام رسمی فدراسیون کشتی مبنی بر عدم حضور ۷ کشتی‌گیر در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد این شائبه بوجود آمد که شاید این نفرات ترکیب تیم رسول خادم برای حضور در المپیک برزیل باشند.

چندی پیش بود که خبری کوتاه روی سایت فدراسیون کشتی خودنمایی کرد؛ «7 کشتی‌گیر مجاز به حضور در رقابت‌های لیگ نمی‌باشند»؛ خبری که شاید در وهله اول چندان جلب نظر نمی‌کرد، اما بعد از بررسی زوایای آن، می‌شد از چند زاویه این موضوع را تحلیل کرد.

فدراسیون کشتی و در رأس آن رسول خادم در سال‌های پیش هم قبل از مسابقات جهانی و رقابت‌های مهمی مانند بازی‌های آسیایی با ممانعت از حضور کشتی‌گیران شاخص در لیگ، به دنبال این بودند تا این کشتی‌گیران اصلی که قرار است در مسابقات مهم حضور داشته باشند با طیب خاطر و به دور از حاشیه‌های لیگ، دوران استراحت و آماده‌سازی خود را پشت سر بگذارند تا با آمادگی بیشتری در مسابقات پیش رو حاضر شوند.

اما موضوعی که در این زمینه منطقی به نظر نمی‌رسد این است که چرا تنها نام 7 کشتی‌گیر اعلام شده است و معنای آن چست؟ چرا نفراتی مانند طحان یا قاسمی که ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی بودند و موفق به کسب سهمیه المپیک هم شدند، جایی در این فهرست ندارند؟ آیا رسول خادم تیمش را برای المپیک ریو بسته است؟
اینها تمام سوالاتی است که بی‌جواب مانده است و اهالی کشتی بدنبال پیدا کردن پاسخی قانع کننده برای آن هستند و شاید پاسخی هم پیدا نشود؛ البته تا زمان اعلام ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک برزیل.

البته کادر فنی در این سال‌ها هم نتوانسته علاقه خود را به برخی مهره‌ها پنهان کند و چه بسا هزینه‌های گزافی هم برای آن داده است و بدون شک حق طبیعی یک مربی و یا سرمربی است که در یکی - دو وزن تمایل داشته باشد تا کشتی‌گیر مورد علاقه‌اش را انتخاب کند، اما پس تکلیف قانون‌گرایی چه می‌شود؟

چه بسا در گذشته هم چنین اتفاقی در مورد محمدحسن محمدیان یا سیداحمد محمدی رخ داد که کادر فنی تمام قد پای انتخاب خود ایستاد که البته تا حدودی هم نتیجه گرفت. محمدیان با وجود اینکه در همان دیدار اول انتخابی شکست خورده و حذف شده بود، اما باز هم در کنار طحان به لاس‌وگاس اعزام شد در حالی‌که در سایر اوزان چنین اتفاقی رخ نداد.

 

البته در وزن 74 کیلو هم رضایی و یاراحمدی با وجود کسب نتایج نه چندان مطلوب در انتخابی در کنار قاسمی قرار گرفتند تا در صورت لغزش این کشتی‌گیر جایگزینش شوند که با عملکرد ضعیفشان این اتفاق نیفتاد.

 

اخبار,اخبار ورزشی, رسول خادم


اما شاید مهم‌ترین موضوع در این زمینه این باشد که چرا در این مقطع حساس باقیمانده تا بازی‌های المپیک و در حالی که به تازگی مسابقات جهانی به اتمام رسیده است و هنوز رقابت‌های انتخابی تیم ملی برگزار نشده است؛ چه دلیلی وجود دارد تا اسامی چند کشتی‌گیر به عنوان تافته جدا بافته مطرح شود.

اعلام اسامی چند کشتی‌گیر این موضوع را به ذهن متبادر کند که نکند کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و در رأس آنها رسول خادم انتخاب خودش را انجام داده است و از همین حالا با «روشی گلخانه‌ای» بنا دارد با تحت نظر قرار دادن این کشتی‌گیران و رفع نقایص و تقویت فنی آنها، این نفرات را برای بازی‌های المپیک مهیا کند؛ البته این نیز در نوع خود قابل دفاع و بررسی است چرا که همانطور که همه نیک می‌دانند، کسب مدال، آنهم از نوع طلایش، در المپیک از هر چیزی مهم‌تر است؛ حتی اگر یکی باشد.

 

اما پس در این میان قانون‌گرایی که مسئولان فدراسیون کشتی از آن دم می‌زنند چه می‌شود؟ پس تکلیف کشتی‌گیرانی که قرار است با انگیزه‌ای مضاعف در مسابقات انتخابی به میدان بروند و تنور این رقابت‌ها را داغ کنند، چه می‌شود؟ آیا به واقع انگیزه‌ای برای سایر نفرات برای رقابت با این کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باقی می‌ماند؟

شاید آنها هم مانند ما فکر می‌کنند که اگر در انتخابی هم اول شوند به بهانه‌های مختلف مانند آنچه در مورد میثم نصیری یا محسن حاجی‌پور رخ داد، شاهد کنار گذاشته شدن از تیم ملی خواهند بود.

اما بند 14 چه می‌گوید؟
حضور کشتی‌گیران ملی‌پوش در کلیه رقابت‌های بلامانع بوده، مگر آنکه بنا به تشخیص کادر فنی و با اعلام مدیر تیم‌های ملی ذیربط مانعی فنی برای حضور در رقابت باشگاهی در دوره‌ای خاص وجود داشته باشد.

اخبار ورزشی - فارس

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------