اظهارنظر مهدوی کیا درباره برکناری برانکو و خالکوبی دژاگه



اخبار,اخبار ورزشی,مهدوی کیا

کاپیتان سابق پر‌سپولیس می‌گوید تغییر برانکو به تیم پر‌سپولیس کمکی نخواهد کرد و باعث ضربه زدن به این تیم خواهد شد.

مهدی مهدوی‌کیا درباره آخرین وضعیت حضورش در باشگاه هامبورگ، اظها‌ر داشت: «وضعیت خوبی در فو‌تبا‌ل آلمان دارم و حدود دو ماه است که کارم را در باشگاه هامبورگ آغاز کرده‌ام. در این جا هم تجربه کسب می‌کنم و هم سعی می‌کنم کار مفیدی را برای این باشگاه انجام دهم.

 

امیدوارم روند خوبی که در پیش گرفته‌ام ادامه یابد و در آینده هم بتوانم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنم. واقعیت این است که فو‌تبا‌ل پایه در ایران با فو‌تبا‌ل پایه در آلمان از نظر امکانات سخت افزاری تفاوت‌های بسیاری دارد.

 

در اینجا اهمیت بیشتری به فو‌تبا‌ل پایه می‌دهند و با بر‌نامه‌ریزی درستی روی فو‌تبا‌ل پایه کار می‌کنند. آلمانی‌ها با استعدادیابی که انجام می‌دهند و البته بر‌نامه‌ریزی‌های بلند مدت همیشه از ما جلو هستند، اما ما هم باید سعی کنیم روی فو‌تبا‌ل پایه بیشتر کار کنیم.»

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت آکادمی کیا هم توضیح داد: «همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. ما در هر دوره طبق برنامه‌ای که از پیش تعیین کرده‌ایم استعدادیابی‌هایمان را انجام می‌دهیم و سعی داریم روز به روز پیشرفت داشته باشیم.

 

البته باید به این نکته ضروری اشاره کنم که آن این است افرادی با نام ما در سطح کشور فعالیت می‌کنند و مبالغی را هم از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند.

 

ما هیچ شعبه‌ای در کشور نداریم و از مردم می‌خواهم که پرداخت‌های بی‌خودی را به جاهای مختلف انجام ندهند. تنها جایی که آکادمی کیا در آن فعالیت می‌کند ورزشگاه آقاخانی است.

 

ما در طول تابستان حدود 180 بازیکن فو‌تبا‌ل را به آنجا آوردیم و طی دوره‌ای تابستانی آموزش‌های فو‌تبا‌لی را به آنها دادیم، البته بدون دریافت هیچ مبلغی.

 

تا به امروز هم چند صد میلیون پول در آکادمی ما به وسیله اسپانسرها هزینه شده است و ما هیچ گونه پولی از خانواده‌ها دریافت نکرده‌ایم. تنها بحثی که به دنبال آن هستیم استعدادیابی است و می‌خواهیم در این زمینه گام‌های بزرگی را برداریم.»

مهدوی کیا ا‌دا‌مه‌ داد: «قصد داریم در یک تورنمنت خوب باز هم شرکت کنیم، زیرا می‌خواهیم هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهیم تا بازیکنان‌مان از تجربیات خوبی بهره‌مند شوند. امیدوارم با امتیازهایی که در تورنمنت‌های مختلف کسب می‌کنیم بتوانیم به کشور آلمان بیاییم و در اینجا هم با تیم‌های بوندسلیگایی بازی کنیم. ان‌شا‌ء‌الله تا قبل از آغاز سال جدید به این هدف دست خواهیم یافت.»

بازیکن سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که قصد دارد مدرک B مربیگری خود را از کشور آلمان دریافت کند، ا‌ضافه‌ کرد‌: «منتظر هستم فدراسیون فو‌تبا‌ل آلمان تاریخ آغاز کلاس‌های مربیگری در رده B را اعلام کند تا این دوره کلاس‌ها را پشت سر بگذارم.»

مهدوی‌کیا در ادامه در مورد شرایط این روزهای تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس هم، خاطر‌نشان کرد: «پر‌سپولیس در سال‌های گذشته مشکلات بسیاری زیادی داشته است و همیشه بحث تغییرات در مدیریت و همین طور در کادرفنی به این تیم ضربه زیادی وارد کرده است. پر‌سپولیس به خاطر عدم ثبات شرایط سختی را پشت سر گذاشته است.

 

با توجه به پیروزی که پرسپولیس مقابل تراکتورسازی به دست آورد، امیدوارم این پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد و روزهای خوب به پر‌سپولیس باز گردد.»

وی در ادامه گفت: «به نظرم بحث تغییر مربی به اندازه کافی در پر‌سپولیس وجود داشته است و در حال‌ حاضر مدیران این باشگاه نباید به این موضوع حتی فکر کنند.

 

برانکو ایوانکوویچ می‌تواند تاثیرات مثبتی در تیم پر‌سپولیس داشته باشد، ولی مطمئنا نیازمند زمان است تا بتواند پر‌سپولیس را از این وضعیت خارج کند. فو‌تبا‌لی که در آن ثبات نباشد موفقیتی در آن حاصل نخواهد شد.»

بازیکن سابق پر‌سپولیس درباره عملکرد برانکو ایوانکوویچ هم، افزود: «وقتی شرایط اقتصادی باشگاه مناسب نباشد، مطمئنا پشت سر آن مشکلات دیگری پدیدار می‌شود. برانکو تا به امروز عملکرد خوبی در پر‌سپولیس داشته، اما کار سختی پیش‌رو دارد. او باید بماند و با همه این مشکلات بجنگدد.

 

با رفتن برانکو از تیم پر‌سپولیس نه تنها هیچ چیزی درست نمی‌شود،‌ بلکه به پر‌سپولیس ضربه وارد می‌شود. کار کردن در این تیم با توجه به این که حواشی زیادی دارد واقعا سخت است و مربی باید با مشکلات زیادی بجنگدد.»

مهدی مهدوی‌کیا در بخش دیگری از صحبت هایش، با بیان این که کا‌ر‌لوس کی‌روش زمان مناسبی را برای جوانگرایی در تیم ‌ملی انتخاب کرده است، گفت: «ما در مرحله مقدماتی هیچ وقت مشکلی نداشته‌ایم بنا‌بر‌این کار اصلی ما در مرحله نهایی خواهد بود.

 

همه منتظر هستیم ببینیم که آیا این تیم می‌تواند در مرحله نهایی عملکرد مناسبی داشته باشد و به جا‌م جها‌نی صعود کند یا خیر؟ از گوشه و کنار در مورد مشکلات تیم ‌ملی چیزهایی را می‌شنویم که واقعا در شأن تیم ‌ملی نیست. البته این مشکلات چیز جدیدی نیست، اما وقتی تیم ‌ملی یک مملکتی این چنین مشکلاتی داشته باشد واقعا برای فو‌تبا‌ل آن کشور بد است.

 

کی‌روش سعی داشت با جوانگرایی به موقع به تیم ‌ملی و فو‌تبا‌ل ایران کمک کند. این جوانگرایی باید انجام می‌شد و در زمان مناسبی هم این کار انجام شد. ان‌شا‌ء‌الله که در آینده هم این راه ادامه داشته باشد.»

وی با اشاره به موضوع جنجالی خالکوبی اشکان دژاگه و سردار آزمون خاطر‌ نشان کرد: «اشکان دژاگه در آلمان زندگی کرده است و اگر خالکوبی هم دارد، از همان ابتدا داشته است. اگر با خالکوبی اشکان مشکلی داشتیم اصلا نباید او را به تیم ‌ملی دعوت می‌کردیم. واقعیت این است که مشکل فو‌تبا‌ل ما خالکوبی و مسائل این چنینی نیست.

 

پرداختن به این گونه مسائل واقعا پیش پا استفاده است و مشکلات مهمی داریم که باید به آنها بپردازیم. قبول دارم که در مملکت ما شاید برخی از مسائل عرف نباشد، اما این که بخواهیم به خالکوبی و حل کردن این مشکل بپردازیم به فو‌تبا‌ل ایران کمکی نخواهد کرد.»

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------