قوهاي سپيد در باتلاق سياست



اخبار,اخبار ورزشی,باشگاه ملوان

«اگر سهام باشگاه ملوان را به من بدهند ۱۰ میلیارد تومان پول نقد به حساب باشگاه واریز می‌کنم». این صحبت‌های جواد شهبازی يكي از گزينه‌هاي خرید باشگاه ملوان است. کمتر از یک‌ماه دیگر لیگ برتر فوتبال آغاز می شود اما تیم ملوان بندرانزلی همچنان بلاتکلیف است؛ نه سرمربی دارد و نه بازیکنان اصلی در تمرینات شرکت می کنند..

ملوان هواداران دو آتشه زیادی دارد و مردم بندرانزلی و استان گیلان به این تیم افتخار می‌کنند اما حال و روز این تیم ریشه دار و قدیمی اصلا خوش نیست حتی با وجود اینکه هوادارانش جشن بقا در لیگ برتر را گرفتند.

 

سیروس محجوب، مالک ۷۰ درصدی سهام باشگاه ملوان بعد از پایان لیگ خواستار کناره گیری شد و دو سه خریدار برای سهام این باشگاه قدم پیش گذاشتند و در نهایت داریوش بهشتی با شعارهایی زیبا توانست بخش اعظم سهام باشگاه را در اختیار بگیرد . او به هواداران ملوان وعده داد که به زودی علی دایی را به عنوان سرمربی ملوان به انزلی می آورد. از وعده بهشتی به هواداران چند روزی می گذرد اما ملوان همچنان بلاتکلیف و سردرگم است. این قوی سپید خزر ظاهرا دستخوش طوفان‌های سیاسی مدیران سیاست زده اش شده است.


شهبازی در این باره گفته است: «در جلسه‌ای که با هیأت مدیره باشگاه ملوان داشتم نظراتم را به صراحت گفتم که ظاهراً به مذاق آقایان خوش نیامد. آنها می‌گفتند ملوان را براساس صلح‌نامه به من واگذار می‌کنند که من گفتم این روش فروش قانونی نیست و فروش مال‌غیر است حتی قراردادی که با سیروس محجوب امضا شده بود نیز به همین شکل بود و فروش مال غیر بود. من براساس قانون و صداقت صحبت کردم اما این حرف‌ها به مذاق آقایان خوش نیامد.


وی افزود: برخی می‌خواهند از ملوان به عنوان آسانسور مجلس شورای اسلامی و شورای شهر استفاده کنند و از آن بهره برداری سیاسی کنند، من گفتم باشگاه نباید آسانسور شود، برای توانایی مالی من هم می‌توانند از بانک مرکزی، وزارت نفت یا هرجای دیگر که خواستند استعلام بگیرند اما متأسفانه برخی قصد داشتند من را با شایعه از تیم ملوان و هواداران این باشگاه دور کنند.


شهبازی با اشاره به خرید سهام از سوی بهشتی یکی از متقاضیان خرید گفت: وی قرار بود ۴-۵ میلیارد تومان ضمانتنامه بانکی بیاورد که تا ساعت ۶ روز شنبه یعنی دیروز این کار را نتوانسته‌ است انجام دهد با این‌حال مدام صحبت از سرمربی ۳-۲ میلیارد تومانی می‌کند و اسم علی دایی و اشخاص دیگر را می‌آورد در حالی‌که هنوز سهام باشگاه به نام او نشده است.


خریدار ملوان افزود: اگر سهام باشگاه را به نام من کنند ۱۰ میلیارد تومان پول نقد به حساب باشگاه واریز می‌کنم به طوری‌که فقط هیأت مدیره جدید باشگاه ملوان بتواند از آن پول برداشت کند. تمام طلب بازیکنان را هم پرداخت خواهم کرد تا باشگاه و بازیکنان ملوان با آرامش به لیگ پانزدهم قدم بگذارند.


شهبازی با اشاره به انتخاب اعضای هیأت مدیره ملوان گفت: من معتقدم در هیات مدیره باید افراد متخصص باشند و از شهر فقط یک نماینده در هيات مدیره حضور داشته باشد نه ۸ نفر. قصد داشتند من را از صحنه دور نگه دارند اما من حاضرم هم‌اکنون هم به ملوان کمک کنم و با انتخاب یک مالک اصلح من هم در کنار ملوان باشم».
ملوان بلاتکلیف و سردرگم روزگار می‌گذراند و امیدواریم که این باشگاه دامنش را از سیاست پاک کند که عرصه پاک ورزش باید عاری از سیاسی کاری باشد.


هواداران ملوان به این تیم عشق می ورزند نه به‌خاطر آنکه این تیم سیاستمداران قدرتمندی داشته است بلکه از ملوان سیروس قایقران کاپیتان تیم ملی فوتبال بیرون آمده از ملوان پژمان نوری، مازیار زارع، سیدجلال حسینی ها و... به فوتبال ایران معرفی شده اند و مردم همچنان ملوان را دوست دارند.

 

در همین رابطه پژمان نوری، هافبک جنگنده ملوان می گوید: اصلا معلوم نیست چه اتفاقی قرار است بیفتد! مثل هرسال بازهم زمان را از دست می‌دهیم. نتایجی که تیم ها در طول فصل می‌گیرند رابطه مستقیمی با عملکرد باشگاه ها درچنین روزهایی دارد که متاسفانه در ملوان عادت کرده‌ایم آب خوش از گلویمان پایین نرود! سال‌هاست کارمان شده فقط شنیدن وعده وعید و وقت کشی و جمع و جور کردن تیم در دقیقه90 و شاید وقت‌های اضافه! وی در ادامه افزود: هواداران چه گناهی کرده اند که نباید یک‌سال بدون استرس بنشینند و عملکرد

 

خوبی از مسئولان و زمامداران باشگاه ببینند؟ تا کی استرس و نگرانی؟
شماره 8 ملوانان که به شدت نسبت به از دست دادن زمان ناراحت بود گفت: الان هم که هر روز واژه امروز و فردا را می‌شنویم انگار نه انگار که 40روز به آغاز مسابقات مانده وهمه تیم‌ها یارگیری‌هایشان را کرده اند و در فکر اردو  و بازی‌های تدارکاتی هستند اما ما هنوز ول معطل هستیم!

 

می‌خواهم بگویم آقایان این امروز و فردایتان بالاخره کی تمام می شود؟
وی با اشاره به آغاز تمرینات گفت: تمرینات را برای خودشان شروع کرده اند بدون اینکه با بازیکنان تماسی گرفته باشند فقط پیغام و پسغام می‌دهند که بروید سر تمرین! چرا فکر می کنند که با بازیکن باید مثل یک برده رفتار کرد؟ ببینید چقدر وضع خراب است كه تیم در حال حاضر یک زمین برای تمرین ندارد. در حالی‌که می شد با هزینه دو میلیونی و خریدن پمپ آب مشکل زمین «حسن رود» را حل کرد اما سهل انگاری و عدم مسئولیت پذیری باعث شده که الان زمین نداشته باشیم و دنبال زمین برای اجاره کردن باشیم!

 


نوری ادامه داد: دوستانی که مدام امروز و فردا می کنند انگار خودشان را به خواب زده اند! من خواهش می‌کنم هرچه زودتر تکلیف تیم را مشخص کنید . متاسفانه همیشه این روزهای حساس را از دست می دهیم بعد در پایان فصل باید با هزار سلام و صلوات و غصه در لیگ بمانیم بعد هم کسانی كه این روزها را با سهل انگاری از دست داده اند به راحتی می‌گویند اشتباه کردیم ولی نمی دانند که چه استرس و فشاری به هواداران و بازیکنان وارد می‌شود تا فصل به سلامتی تمام شود. وی در پایان صحبت‌هایش در‌حالی‌که به شدت نگران و مضطرب به نظر می رسید گفت: بازیکنان سرباز به‌خاطر بلاتکلیفی باشگاه اصلا سمت باشگاه ما نمی آیند.

 

اصلا معلوم نیست کسی از باشگاه پیگیر این بازیکنان هست یا نه. خیلی از همین بازیکنان‌مان هم که سال گذشته با از جان گذشتگی و غیرت تیم را نگه داشتند الان پیگیر مطالبات‌شان هستند ولی نمی‌دانند باید با چه کسی صحبت کنند. تیم‌های دیگر هم به دنبال بازیکنان ما هستند وبیکار ننشسته اند اما  خیلی از بچه ها دوست دارند اینجا بمانند به شرطی که هرچه زودتر تکلیف تیم مشخص شود.

 

امیدوارم مسئولان امر دیگر صحبت روزها را نکنند چون الان بحث ساعت و دقایق است و تیم‌های دیگر برای لحظات‌شان دارند برنامه ریزی می‌کنند و ما هم باید هرچه زودتر وضعیت‌مان را برای سال آینده مشخص کنیم که حق ما و هواداران این‌است که یک‌سال برای رده های بالای جدول بجنگیم. اکنون هواداران بیش از گذشته حتی قبل از شروع لیگ نگران ادامه حیات ملوان هستند.

 

آنها دوست دارند ملوان به دست دلسوزانش اداره شود؛ همان هایی که جوانی شان را به پای ملوان گذاشتند و می دانند که بهمن صالح نیاها، محمد احمدزاده‌ها، فرهاد پورغلامی ها، محمد قدیربحری‌ها، محمد حبیبی ها و... دل‌شان برای ملوان می تپد و فقط نمی خواهند از قوی سپید استفاده ابزاری کنند. ملوان برای آنها بیش از یک تیم است ملوان برای آنهاو  هواداران و مردم انزلی فراتر از یک باشگاه ورزشی است آنها با ملوان زندگی می کنند و به عشق ملوان نفس می کشند. نباید این عشق وعلاقه را به بازی سیاست آلوده کرد.

اخبار ورزشی - روزنامه قانون

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------