فردوسی پور هزینه کارشناسان ما را پرداخت نمی کند



اخبار,اخبار ورزشی,رئیس کمیته داوران

رئیس کمیته داوران گفت: «برنامه 90 مدتی عملکرد مربیان را آنالیز می‌کرد اما پس از چند جلسه دیدند به ضررشان است. چون بعد از مدتی مشخص می‌شد فلانی مربی نیست و آن را از برنامه حذف کردند.

 قطار لیگ چهاردهم در حالی ایستگاه هفتم را پشت سر گذاشت که داوران در برخی بازی‌ها اشتباهاتی تاثیرگذار داشتند. اتفاقی که در فوتبال رویدادی طبیعی است اما ما واقعا با آن غیرطبیعی برخورد می‌کنیم.

داور از هواداران تا رسانه‌ها در تبریز پیش از بازی فحش شنید تا از زمین بیرون برود. البته اعتراض مربیان و برخی بازیکنان هم در این میان بسیار مهم است. بالاخره این هم جزو آن دسته اتفاقاتی است که در فوتبال ما رخ می‌دهد.

به همین بهانه اظهارات فریدون اصفهانیان در ادامه تقدیم حضورتان می‌شود:

* آقای اصفهانیان فکر نمی‌کنید هواداران از جریمه کمیته انضباطی ترسی ندارند که به داوری پیش از بازی فحاشی می‌کنند؟
- این حرف کاملا درست است. کمیته انضباطی باید قاطعانه‌تر جریمه کند و تا این قاطعیت وجود نداشته باشد چیزی تغییر نخواهد کرد.

* موضوع ناکارآمدی جریمه است یا اندازه آن؟
- جریمه کمیته انضباطی پول چای دوستان هم نمی‌شود (باخنده) بنده معتقدم آیین‌نامه در این خصوص نیاز به بازنگری دارد و قاطعانه یعنی هم سخت‌تر هم به موقع.

* فکر می‌کنید آقای ترکی قضاوت خوبی داشت؟
- بله با آن جو به خوبی بازی را مدیریت کرد و پنالتی هم که گرفت کاملا صحیح بود، البته دوستان در تبریز هنوز هم حساسیت روی آقای ترکی داشتند. ما بازی آخر لیگ سال گذشته را خواستیم به ایشان بدهیم اما با این که دو سال و چند ماه از بازی گذشته بود هنوز به ترکی حساسیت داشتند. آن وقت می‌گفتند اصفهانیان چه کار کرد که قضاوت را به شخص دیگری سپردیم.

* در بازی استقلال قبول دارید پنالتی‌ها به نفع استقلال اشتباه بود؟
- بله، اما کمک داور هم در این دیدار اشتباه کرد و گل صحیح استقلال مردود اعلام شد.

* آقای ترکی در مصاحبه‌ای گفته‌اند کفاشیان و حسن‌زاده پشت داوران نیستند شما چنین چیزی را قبول دارید؟
- آقای ترکی ناراحت بوده که آنها حرف‌ها را زده و منظورش این بوده که دوستان بیشتر و قوی‌تر پشت سر داوری باشند. به هر حال ما زیر مجموعه آنها هستیم و قطعا بدون حمایت افراد بالادست کار سختی داریم.

* یک مربی فوتبال گفته داور دزد بوده؟ نظر شما در این باره چیست؟
- فرهنگ‌سازی باید از روی نیمکت شروع شود، متاسفانه باشگاه‌ها کار فرهنگی نمی‌کنند و عده‌ای هم تماشاگران را این وسط تماشاگر‌نما خطاب می‌کنند چرا که اگر غیر این باشد منفعت آنها به خطر می‌افتد.

 

در مورد مربیان وقتی مربی ادعا می‌کند نتایج بیرون زمین رقم می‌خورد تیم خودش قهرمان می‌شود، وقتی هم می‌پرسیم چطور قهرمان شدید؟ جوابی برای گفتن نداشته و چمن زمین بلند بود را منظور خود عنوان می‌کند.

* البته در این میان عملکرد داور بررسی می‌شود نه مربی؟
- به مطلب بسیار خوبی اشاره کردید. برنامه 90 مدتی عملکرد مربیان را آنالیز می‌کرد اما پس از چند جلسه دیدند به ضررشان است. چون بعد از مدتی مشخص می‌شد فلانی مربی نیست. این از برنامه 90 حذف شد اما آنالیز داور همواره وجود دارد.

 

چرا دیگر آنالیز مربیان را انجام نمی‌دهند، نمی‌دانم. اما متاسفانه کارشناس داوری که به برنامه دعوت می‌شود نه پول رفت و آمد او را تقبل می‌کنند نه هتل، نه شام، نه هواپیما، هیچ هزینه‌ای به کارشناسان پرداخت نمی‌کنند.

* به نظر شما اسپانسر برنامه‌ای مانند 90 نمی‌تواند این هزینه‌ها را تقبل کنند؟
- برنامه 90 باید با کمیته داوران قرارداد ببندد و بابت کارشناسی که انجام می‌شود به کارشناسان پول پرداخت کند و البته سایر هزینه‌های مربوط به کارشناسان را پرداخت کند.

اخبار ورزشی - روزنامه نود

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------