آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

رییس‌جمهوری برزیل: گسترش تروریسم چالش بزرگ سازمان ملل است



اخبار,اخبار بین الملل,دیلما روسف

رییس‌جمهوری برزیل در سخنرانی خود در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت مبارزه با فقر تاکید کرد.

به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل در سخنرانی خود اعلام کرد: در حالی که سازمان ملل متحد در مقایسه با زمان آغاز به کار این سازمان فعالیت‌های خود را گسترش داده است اما در همین مقیاس در مواجهه با مسائل مختلف موفق نبوده است.

روسف تصریح کرد، به عنوان مثال سازمان ملل در برخورد با مسائل امنیتی که یکی از ریشه‌های تشکیل سازمان ملل متحد است به موفقیت متناسبی دست نیافته است.

رییس‌جمهوری برزیل درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف را که برخی از آن‌ها ظرفیت بالایی برای تخریب‌گری دارند، از جمله چالش‌های بزرگ سازمان ملل متحد قلمداد کرد. روسف همچنین گسترش تروریسم را دیگر چالش بسیار مهمی دانست که این نهاد بین‌المللی باید با آن مواجه شود.

رییس‌جمهوری برزیل خواهان انسجام عمل در برخورد با مساله پناهجویان شد و گفت که تصاویری که از این پناهجویان منتشر می‌شود، بسیار ناراحت‌کننده است. وی خاطرنشان کرد: برزیل تاکنون میزبان پناهجویانی از هاییتی، سوریه و دیگر کشورها بوده است. رییس‌جمهوری برزیل تصریح کرد: وضعیت کنونی پناهجویان مستلزم آن است که اقدامات و تصمیماتی قاطعانه و سریع به کار گرفته شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی امری است که نباید در آن بیش از این تعلل کرد.

روسف گفت:‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد باید فعالیت‌های خود را با هدف مشروعیت و تاثیر بیشتر گسترش دهد.

رییس‌جمهوری برزیل همچنین از ایجاد روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا استقبال کرد و گفت که امیدوار است فرایند بهبود روابط میان این دو کشور بیش از این پیشرفت داشته باشد.

روسف با اشاره به وضعیت تغییرات آب و هوا گفت که کشورش تلاش‌های بسیاری را برای کاستن از میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده به عمل می آورد و از جمله کشورهای در حال توسعه‌ایست که نسبت به این موضوع کاملا متعهد است.

اخبر بین الملل - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------