دبیرکل فدراسیون فوتبال: بعضی اعتراضات به داوری "غوغاسالاری" است



اخبار,اخبار ورزشی,غوغاسالاری

اسدی در گفتگو با «نسیم» افزود: کسانی که به دنبال داور خارجی هستند نگاه ملی ندارند/ داور اگر اشتباه کند تاوان آن را با محرومیت پرداخت می‌کند ولی چرا برخی‌ها بدون اعداد و رقم به داوران هجمه وارد می‌کنند.

علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به صورت تمام قد از داوران دفاع کرد و از هجمه‌هایی که علیه داوری می‌شود گلایه کرد. وی معتقد است داور اشتباه کرده و محرومیتش را می‌کشد ولی چرا بدون اعداد و رقم به داوری حمله می‌شود. متن گفتگوی جنجالی «نسیم» با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال را در زیر بخوانید:

داوران ما کم دانش شده‌اند؟
بخشی از هجمه‌ای که روی داوران است به خاطر اشتباهات خود داوران است البته داوران هم مانند همه قضاوت‌هایی که انجام می‌شود ممکن است اشتباه کند اما در همه جهان تیم‌ها بدون هیاهو و سر و صدا نسبت به اشتباهات داوری اعتراض می‌کنند و هزینه آن را هم خود داور می‌دهد.

وی افزود: اشتباهات داوری به باشگاه‌ها هم خسارت وارد می‌کند و این امری طبیعی است.این نوع رفتاری که در فوتبال در خصوص داوران شاهدیم و فحاشی به داور خروجی‌اش همین چیزی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.

اسدی تصریح کرد: بخشی از اعتراض‌ها به داوری درست است و اگر میزان خطای داوران از حدی بیشتر بوده باید دید آیا مشکل داوران ما به دلیل بی‌دانشی است؟ داوری که در سطح بین‌المللی عالی سوت می‌زند چگونه در لیگ اشتباه می‌کند؟

بخش زیادی از اعتراضات به داوری، غوغاسالاری است
دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه بسیاری از اعتراضات نادرست است، گفت: بخش زیادی از اعتراضات به داوری، غوغاسالاری است. اگر کسی با عدد رقم و نه تنها با زبان صحبتی دارد مطرح کند تا ما هم بدانیم مشکل چیست، اینگه غیر علمی با داوران برخورد شود مشکل داوری ما حل نمی‌شود.

وی گفت: داوران در این جامعه زندگی می‌کنند و خانواده و تحصیلات عالی دارند حتی برخی از آنها مدیر کل هستند و این توهین‌ها را نمی پذیرند.

 

اینکه با زبان خوش اشکالات داوری گفته شود آنها هم قبول می‌کنند و اما برخورد بد با آنها و فحاشی پسندیده نیست. هر تیمی که باشد نباید اینگونه رفتار کند.

هرکسی اعداد و رقم در مورد اشتباهات داوری دارد، ارائه کند
اسدی تصریح کرد: اشتباهات داوری در لیگ که از جام جهانی بدتر نیست؟ آیا مردم فحاشی کردند و به خیابان ریختند؟ ما در ورزشگاه‌ها می بینیم داور وقتی در زمین در حال گرم کردن است با فحاشی از روی سکوها رو به رو است و معلوم است در این شرایط داور تمرکز خود را از دست می‌دهد. در کجای دنیا دیدید ایجاد التهاب مشکل را حل کند؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما باید مشکلات را استخراج کنیم و با اعداد و ارقام بررسی کنیم. اعداد و ارقامی دارم که به موقع آن را به کسانی که هجمه‌ها علیه داوری را زیاد کرده‌اند ارائه می‌دهم.

استفاده از داور خارجی توهین به منافع ملی است
اسدی در واکنش به این سوال که برخی از تیم‌ها خواهان این هستند که برای قضاوت از داوران خارجی استفاده کنیم، گفت: اینها می‌خواهند بگویند داوری ضعیف شده است؟ اینها می‌خواهند داوران بین‌المللی خود را کنار بگذاریم و داوران خارجی بیاوریم؟ آیا این با منافع ملی ارتباط دارد؟ آیا این افراد نگاه ملی دارند؟ آیا این توهین به مردم نیست و ناتوانی فوتبال ما را نشان نمی‌دهد؟ آیا شان داوری ما این گونه رفتارها است؟

وی گفت: متاسفانه اعداد و رقم دست افراد نیست و فضای الکی ایجاد می‌کنند. بعضی از تیم‌ها وقتی دچار مشکل می‌شوند فضای رسانه‌ای فشار وحشتناک به آنها می‌آورد. این غلط است که داور اشتباه کند ولی او هم انسان است و باید با تدبیر رفتار کرد نباید به داور فشار بیاوریم که بگوید بعد از این همه تحصیلات این همه فحاشی را بشنوم.

از داوران حمایت می‌کنم
اسدی خاطرنشان کرد: من مسئول داوری نیستم ولی از داوران حمایت می‌کنم. داور اگر اشتباه کند تاوان آن را با محرومیت پرداخت می‌کند.

وی درخصوص اینکه رسانه‌ای کردن محرومیت داوران کار درستی است یا خیر گفت:  آقای عنایت خبره این کار است و به عنوان شخصیت بین‌المللی است و همه او را قبول دارند. او برای آرام کردن فضا خطای قاضی را می‌گوید.

 

باید فضا را آرام کرد اگر زمانی وضعیت خراب بود بعضی‌ها باید محروم شوند و حق ندارند قضاوت کنند اما این خیلی مناسب نیست که فضا به گونه‌ای باشد که داور تحصیل کرده از قضاوت دست بکشد.

اخبار ورزشی - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------