آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش چرا دستگیر شد؟



اخبار,اخبار ورزشی, وزارت ورزش

شرح سؤال از وزیر ورزش در خصوص مسائل مختلف امروز یک بار دیگر از وی در صحن علنی مجلس مطرح شد.

 گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص سوال ملی احمد شوهانی، نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از وزیر ورزش و جوانان با محوریت گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش، غفلت از مسائل اساسی جوانان، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در انتصابات مطرح شد که نتیجه بررسی آن به شرح زیر بوده است:

در اجرای ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه مورخ 12 آذر 93 هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند، سوال فوق در تاریخ 18 فروردین 94 این کمیسیون با حضور وزیر ورزش و نماینده سوال کننده مطرح شد.

شوهانی در توضیح سوال خود اظهار داشته است: مدتی است که مساله افزایش فساد در ورزش موجبات نارضایتی را ایجاد کرده است و همان‌طور که می‌دانید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم به دفعات به مبارزه با فساد تأکید داشته‌اند اما وزارت ورزش و جوانان در این خصوص با جدیت عمل نمی‌کند، مثل هزینه‌کرد پول‌های واگذار شده فیفا، نحوه انتخاب حامیان مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، تبانی در فوتبال و فقدان شفافیت‌های مالی در فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی.

 

اینکه چرا با شبکه‌های دلالی و مطبوعات زرد برخورد نمی‌شود؟ خود شما فرمودید که فدراسیون فوتبال نسبتاً مستقل است اما مسائل مالی آن شفاف نیست. چه اتفاقاتی در مسابقات والیبال ارومیه پیش آمد؟

از کمبود اعتبارات صحبت می‌کنید اما هزینه‌های غیرضروری را برای برنامه‌های مختلف صرف می‌کنید، مثل مراسم مجموعه ورزشی آزادی و اجاره غرفه در 22 بهمن.

مدیرکل حقوقی وزارت چرا دستگیر شد؟ برخی از معاونان شما شرکت‌های خصوصی دارند و برخی از باشگاه‌ها مالیات نمی‌دهند. طبق گزارش مالیاتی کشور 6 باشگاه 130 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

در حوزه جوانان چه اقداماتی در زمینه مسکن، ازدواج، فرهنگ و دین صورت گرفته است.

در حوزه فدراسیون‌ها شاهد سوءمدیریت هستیم. مثل فدراسیون‌های فوتبال، بسکتبال و کشتی.

انتصاب رؤسای فدراسیون‌ها با اعمال نظر دولت بوده که فسادآور است. انتصاب افراد غیرمتخصص محل سوال است. رئیس هیأت مدیره باشگاه که منصوب شما بود چرا روانه زندان شد؟

همچنین گودرزی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: یکی از عوامل ایجاد فساد اعمال نظرهایی است که در مورد انتصابات صورت می‌گیرد.

 

مسأله فساد را خودم به عنوان وزیر به صورت خیلی جدی پیگیر هستم. تخلف مدیرکل حقوقی را خودمان پیدا کردیم و به دادگاه معرفی نمودیم.

 

یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که از جیب دولت برای تیم‌های حرفه‌ای هزینه نکنیم که نکردیم. از زمان حضور من هر 4 ماه یکبار فدراسیون‌ها حسابرسی شده و مسائل مالی آنها شفاف شده است.

فدراسیون‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و متاسفانه برخی از آنها در دوره قبل اساسنامه خود را به تصویب فدراسیون‌های بین‌المللی رسانده‌اند و برای دخالت حاکمیت جایی نگذاشته‌اند و پولی که از فدراسیون جهانی برای آنها می‌آید متاسفانه برای افرادی خارج از کشور واریز می‌شود.

در ارتباط با افشای فساد در فوتبال نیز هرآنچه می‌دانستیم به کمیسیون اصل 90 گزارش کرده‌ایم. در دیگر بخش‌ها نیز هر نوع فسادی را گزارش کرده‌ایم.

در جریان شایسته‌سالاری نیز معاونین من تحصیلات بالای ورزشی و سابقه قهرمانی دارند. در هیچ فدراسیونی اعمال نظر نکردیم.

 

17 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد که بدون دخالت و اعمال نفوذ انتخابات، همه آنها را برگزار کردیم. ظرف 16 ماه نیز 32 انتخابات برگزار کردیم.

در پایان همچنین عنوان شد که نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد و کمیسیون ضمن بررسی، قلمروی سوال را ملی تشخیص داد.


اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------