استعفا به قصد اخراج نشدن



اخبار,اخبار ورزشی,کاپلو

اتفاقی که قرار بود چند ماه قبل رخ بدهد، سرانجام بامداد دیروز به وقوع پیوست و یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال باشگاهی و البته یکی از ناکام‌ترین آنها در رده ملی به‌صورت توافقی از تیم‌ملی روسیه جدا شد. مربی سابق رئال‌مادرید، میلان، یوونتوس و رم، مدتی بعد از توافق جولای ٢٠١٢ مبنی بر دریافت سالی ٧‌میلیون یورو با سران فدراسیون روسیه دچار مشکل شد...

نتایج نه‌چندان خوب یک‌طرف، حقوق بالای خارج از توان اقتصادی روس‌ها از طرف دیگر، باعث شد کاپلو برخلاف قول و قرارها و نقشه‌های قبلی، مدت‌ها قبل از جام‌جهانی ٢٠١٨ به کارخود با روس‌ها خاتمه دهد.

 

دن فابیو که در اولین تجربه مربیگری در رده ملی به خاطر گرفته‌شدن بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی انگلیس از تری توسط اتحادیه فوتبال جزیره، استعفا کرد، این بار تصمیم گرفت برای حفظ رکورد عدم اخراج در مربیگری به شکل توافقی عطای کار در روسیه را به لقایش ببخشد. در این شرایط، فدراسیون فوتبال کشور شرق اروپا ترجیح داده «لئونید سولتسکی» سرمربی باسابقه بومی را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کند. ظاهرا میزبان جام‌جهانی ٢٠١٨ با توجه به کمبود بودجه می‌خواهد به مربیان داخلی نه‌چندان گرانقیمت رو بیاورد.در این شرایط، سوال بزرگ، دلایل ناکامی کاپلو در رده ملی است. خیلی‌ها، این شخصیت برجسته را مرد تورنمنت‌های طولانی می‌دانند و تفکراتش را در درازمدت مفید می‌دانند.

 

شاید به همین دلیل یوونتوسی سابق در تورنمنت‌های کوتاه‌مدت مانند جام‌جهانی و وقتی تیمش را به‌طور پراکنده و هر چند وقت یک‌بار در اختیار دارد، چندان موفق نیست. ناکامی با انگلیس در جام‌جهانی ٢٠١٠ و نتایج نه‌چندان خوب همراه روسیه در بازی‌های مقدماتی یورو ٢٠١٦، گواهی بر این ادعاست.

اخبار ورزشی - شهروند

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------