گلریزان آل‌استار در ورزشگاه آزادی



اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

مدیرعامل باشگاه هنرمندان: با نصف قیمت سالگادو، فیگو، کاناوارو، کارلوس و... را راضی کردیم.

تیم ستارگان فوتبال جهان که البته بیشتر ترکیب آن را نسل طلایی رئال‌مادرید تشکیل داده‌اند به‌زودی به ایران سفر خواهند کرد. پیش از این، حضور پیشکسوتان میلان در ایران نیز اتفاقی بزرگ محسوب می‌شد اما نکته تیم ستارگان جهان این است که حتی نسل نوجوان نیز آنها را به یاد دارد و شرایط جسمانی آنها نیز به اندازه پیشکسوتان دهه ٦٠ تغییر نکرده است.


ماهیت تیم ستارگان
اما تیمی که قرار است به ایران بیاید چه ماهیتی دارد؟ این گروه موسوم به «آل‌استار» پس از ده‌ها‌سال بازی نامنظم در تیم‌های مختلف ستارگان جهان،‌ سال ٢٠١٣ با سرو شکلی ثابت شروع به کار کرد.

 

آل‌استار از ٥٠ بازیکنی تشکیل شده که ٤٨ نفر آن‎‌ها ازجمله لوئیس فیگو، فابیو کاناوارو، روبرتو کارلوس، گوتی و فرناندو هیرو یک موسسه خیریه به نام خود دارند. این گروه در اواخر‌ سال ٢٠١٤، گسترده‌ترین فعالیت خود را با انجام مسابقات زنجیره‌ای ٢٥ روزه به قصد کمک به ریشه‌کردن بیماری مهلک ابولا در آفریقا به معرض دید عموم گذاشت و از آن زمان تا به حال تقریبا ماهی یک بازی خیریه انجام داده است.


منبع تغذیه‌کننده
تیم موسوم به «آل‌استار» درواقع یکی از اهداف ورزشی خیرخواهانه برنامه عمران سازمان ملل متحد برای جمع‌آوری هزینه درمان و ترویج ورزش است. حضور ستارگان محبوب گذشته نقش مهمی در درآمد بیشتر بازی‌های دوستانه داشته؛ به‌حدی که مثلا در بازی‌های زنجیره‌ای ٢٥ روزه، مبلغ قابل توجه ٤٣‌میلیون یورو جمع‌آوری شد که همگی به بنیادهای خیریه و موسسات حافظ محیط‌زیست تعلق گرفت.


ساز و کار ورود به تیم
هر چند اعضای ابتدایی تیم، همیشه حضور دارند اما ورود برای عموم آزاد است و هر فوتبالیستی با هر درجه شهرت و اعتبار در صورت تمایل می‌تواند خود را در اقدامات خیریه تیم «آل‌استار» شریک کند. گروهی که بیش از ٢‌سال از تأسیس آن نمی‌گذرد در همین مدت اندک فعالیت نظر خیلی‌ها را جلب کرده و البته عامل جمع‌آوری پول زیادی به قصد انجام امور خیرخواهانه شده است.


هدف از حضور در ایران
بزرگ‌ترین هدف از سفر تیم ستارگان فوتبال جهان به تهران نیز شرکت در امور خیریه است. اعضای این تیم ٢ روز در تهران هستند که در ضیافت شامی که برای آنها ترتیب داده می‌شود، پیراهن‌های خود را با امضای خودشان به حراج می‌گذارند. عواید این کار به همراه بلیت‌فروشی مسابقه صرف امور خیریه می‌شود. بیشتر این مبالغ برای حمایت از بیماران MS هزینه خواهد شد اما به کمیته امداد و جامعه حمایت از زندانیان نیز کمک‌هایی می‌رسد. البته به جز برنامه‌های خیریه احتمال می‌رود ستارگان فوتبال جهان در برنامه‌ای میان مردم هم حاضر شوند و همچنین شاید سفری به شیراز یا اصفهان داشته باشند.


معرفی ستارگان
٥٠ بازیکن ثابت، فهرست عریض و طویلی را تشکیل می‌دهند اما در هر برنامه و رویدادی، پس از هماهنگی اولیه، یک گروه از لشکر ٥٠ نفره به بازی به کشور و منطقه‌ای خاص سفر می‌کنند. از مجموع اعضای تیم ستارگان جهان، ٣٠ نفر برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که البته به دلیل محدودیت‌های مالی باشگاه هنرمندان ١٨ نفر در سفر به تهران این تیم را همراهی می‌کنند.

 

لوییس فیگو، فابیو کاناوارو، روبرتو کارلوس، گوتی، فرناندو هیرو، فرناندو کوتو، ویتور بایا، بودو ایلگنر، پاتریک کلایورت، استیو مک مانامان، فرناندو مورینتس، مارسل دزایلی، گایسکا مندیتا، ادگار داویدز، یری لیتمانن، بودوین زندن، کریستین کارمبو و سانتیاگو سولاری بازیکنان شاخص سال‌های نه چندان دور فوتبال دنیا هستند که در دیدار با ستارگان ایران در تاریخ ٦ شهریورماه در ورزشگاه آزادی به میدان می‌روند. در طرف مقابل ترکیب تیم ستارگان ایران هنوز مشخص نیست و سرمربی آن نیز تا هفته آینده معرفی می‌شود. البته ترکیب این تیم منتخبی از بازیکنان ایران در جام‌جهانی ٩٨ و ٢٠٠٦ به همراه برخی از هنرمندان خواهد بود.


شاید بانوان هم بیایند
جدا از بحث خیریه،‌ باشگاه هنرمندان به دنبال این است با بلیت‌فروشی و جذب اسپانسر هزینه‌های سنگین سفر تیم ستارگان را به ایران تأمین کند. در همین راستا مسئولان برگزاری این مسابقه درصدد هستند تا برای این رقابت که در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد،‌ حضور بانوان را هم آزاد کنند که البته بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد چون قبل از این هم با وجود فشارها چنین مجوزی صادر نشد.


جشن‌ هسته‌ای تکمیل می‌شود
علیرضا منصوریان، سرمربی فعلی نفت و بازیکن اسبق تیم‌ملی که نماینده ستارگان ایران در نشست خبری روز گذشته این دیدار بود، در حاشیه این مراسم به‌عنوان سفیر ورزشی حمایت از بیماران MS معرفی و تندیس انجمن حمایت از بیماران به وی اهدا شد. او درباره برگزاری این دیدار می‌گوید: ‌«همیشه بازی‌های خیرخواهانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمام اهل هنر و ورزش برای این بازی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

امیدوارم که در شهریورماه جشن هسته‌ای ما با حضور ستاره‌های دنیا تکمیل شود. همیشه میان هنرمندان و ورزشکاران تعامل وجود داشته و امیدوارم که این تعامل ادامه داشته باشد و لذت کار خیر را در کنار هم داشته باشیم.»


توضیحات بانی مسابقه
حسین یاریار،‌ مدیرعامل باشگاه هنرمندان درباره دیدار ستارگان ایران و جهان به «شهروند» می‌گوید: «قرارداد رسمی برای این بازی امضا شده و حضور ستارگان فوتبال جهان قطعی شده است. خیلی دوست داریم از بدو ورود آنها به فرودگاه برنامه‌ای داشته باشیم تا هم مردم از این اتفاق لذت ببرند و هم ستارگان فوتبال جهان که خودشان سفیران صلح جهانی هستند،‌ همواره به نیکی از ایران یاد کنند. من پیش‌بینی می‌کنم که ٦٠ تا ٧٠‌هزار نفر در این مسابقه حاضر شوند.

 

درباره حضور بانوان مجوزها دست ما نیست اما تمام تلاش خود را می‌کنیم.»وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه مبلغی برای حضور ستارگان مطرح دنیا در ایران پرداخت شده، عنوان می‌کند: «اگر مبلغ را بگوییم حرف و حدیث در می‌آید اما مطمئن باشید اینطور می‌گویند، میلیاردی نیست.

 

چیزی که تیم ستارگان جهان از ما می‌گیرند، نصف پولی است که از تمام دنیا گرفته‌اند. این هم به‌خاطر رفاقتی است که بین اعضای این تیم و ما وجود دارد و از طرفی آنها از ته دل می‌خواهند که برای ایران کاری انجام دهند. مطمئن باشید که حضور آنها برای انجام امور خیریه است و این موضوع به ریال،‌ دلار یا یورو گره نخورده است.»

اخبار ورزشی - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------