آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

تقلب کروش از روی دست هلندی ها/آنها که از ماموریت نکونام خبر ندارند، به او حمله می کنند؟



اخبار,اخبار ,ورزشی,اخبار تیم ملی

"جواد نکونام دستیار جدید کارلوس کروش نیامده با موجی از انتقادها روبروست و حتی می گویند او قرار است مقابل تیم سابق باشگاهی اش بایستد!.

حضور جواد نکونام روی نیمکت ایران قابل پیش بینی بود و بازگشت دوباره او با خوشحالی اکثر بازیکنان تیم ملی همراه بوده است.

 

در شب خداحافظی نکو از تیم ملی، اکثر بازیکنان و مربیان ایران از نکونام خواستند تا هر چه زودتر به تیم ملی بازگردد و کنارشان باشد. فاصله خداحافظی تا بازگشت او هم چندان به دراز نکشید و سرانجام فدراسیون اعلام کرد نکونام دستیار کروش شده است.

 

هر چند این انتخاب با استقبال تمام نفرات تیم ملی و همچنین بیشتر اهالی فوتبال همراه شده است اما در این بین، مخالفانی هستند که ایراد می گیرند و می گویند، برای نکونان زود است. به موازات این انتقادها، اخباری حاشیه ای هم منتشر شده که باعث تعجب کارلوس کروش شود.

مربی پرتغالی بیش از این بارها گفته، حضور مربیان ایرانی جوان روی نیمکت ایران بیشتر جنبه آموزشی دارد. در واقع او می خواهد یک مربی بزرگ برای آینده فوتبال ایران تربیت کند.

 

به همین دلیل سراغ علی کریمی رفت اما جادوگر عاصی از روزهای پرفشار تیم ملی و آنالیز چندین و چند باره تیم ها و همینطور تماشای هر روز فیلم بازی ها، به نوعی «زود» خسته شد. کروش از همان ابتدای ورود جادوگر به کادر فنی تیم ملی گفت: «علی کریمی اینجاست تا آموزش ببیند.»

 

کریمی و امروز جواد نکونام، در واقع برای ورود به تیم ملی خواسته مالی نداشته اند و کروش این موضوع را در گذشته به کریمی و امروز به کاپیتان سابقش گفته است.


در مسیر که کروش برای نکونام در نظر گرفته او کار را با آموزش آغاز می کند نه رفتن کنار خط، چیدن ترکیب و تعیین کردن سیستم.

 

نکونام در واقع کنار کروش و کادرش می ایستد، کار یاد می گیرد و کلاس های مربیگری را مکمل کار قرار می دهد تا بتواند در آینده تبدیل به یک مربی بزرگ شود.

 

شانس کار با مربی بزرگی چون کارلوس کروش نصیب هر مربی جوانی نمی شود و در واقع کروش قصد دارد با این کار، از خود میراثی به جای بگذارد.


در خیلی از تیم های ملی دنیا چنین اتفاقاتی می افتد. هونگ میونگ بود پس از خداحافظی از تیم ملی کره جنوبی سریعا دستیار پیم وربیک شد و بعد از جدایی این مربی هم به عنوان سرمربی کره جنوبی انتخاب شد. پاتریک کلایورت معروف در حالی که دوره های مربیگری را می دید، به عنوان مربی هلند انتخاب شد.

 

کلیزمن در تیم ملی آمریکا یکی دو چهره معروف تیم ملی این کشور را پس از خداحافظی از فوتبال کنار خود قرار داد. حضور نکونام در تیم ملی ایران هم نمی تواند چندان عجیب و غریب باشد، به ویژه اینکه ماموریت او در این تیم کاملا مشخص است.

 

مهدی مهدوی کیا روزی در واکنش به این موضوع که بعضی ها انتقاد می کنند نسل شما برای مربیگری بی تجربه هستند، حرف جالبی زد: «بی تجربه؟ سال ها در لیگ های معتبر کار کرده ایم. ببخشید من معنای تجربه را نمی فهم.»


کروش بعد از جام جهانی یک نقشه در سر داشت و آن الگوبرداری از روی دست هلندی ها بود. کروش در یکی از جلساتش با کفاشیان گفته بود: «باید مثل تیم ملی هلند از ستاره های سابق تیم ملی استفاده کنیم.

 

این وزن نیمکت را بالا می برد و از سویی به پیشرفت آنها کمک می کند.» این الگوبرداری کریمی و نکونام را به تیم ملی کشاند و باعث شد تا پیروانی مدیر تیم ملی شود.


اخبار ورزشی  - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------