افشاگری صادقی درباره جدایی‌اش از استقلال



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,صادقیان

مدافع پیکان ادعا می‌کند که بعد از شکست برابر تراکتورسازی بازیکنان تیمش هم قسم شده بودند که این نتیجه را جبران کنند.

امیرحسین صادقی بعد از یک سال و نیم که از جدایی‌اش از استقلال می‌گذرد در مورد اتفاق‌هایی که در این باشگاه تا او در این باشگاه نماند با  ورزش سه به گفت‌وگو نشست.

فکر می‌کردید برابر استقلال اینقدر خوب بازی کنید؟
راستش را بخواهید ما از همان ابتدای بازی که وارد زمین شدیم می‌خواستیم شکست برابر تراکتورسازی را جبران کنیم. شکستی که ما تجربه کردیم در شأن و شخصیت بازیکنان و باشگاه بزرگ پیکان نبود و به همین دلیل ما در سه، چهار روز تمرین که قبل از بازی داشتیم هم قسم شدیم که بتوانیم این نتیجه را جبران کنیم.

چرا از تراکتور شکست خوردید؟
راستش را بخواهید در بازی با تراکتورسازی اصلا روز خوبی نداشتیم و همه ناراحت بودیم که چطور با نتیجه 3 بر یک در تبریز شکست خوردیم و برگشتیم. شک کنید که بازی کردن مقابل تیم بزرگی مثل استقلال بسیار سخت بود اما ما بازی خوبی انجام دادیم.

با توجه به نمایش ضعیف خط دفاع استقلال برای تو جای تعجب نبود که علیرضا منصوریان از جذب امیرحسین صادقی امتناع کرد؟
اول باید بگویم که این دفاع‌ها جای من نیامدند بلکه جای حنیف عمران‌زاده و امین حاج محمدی به استقلال آمدند در کل باید بگویم حتما عملکرد وکارنامه من ضعیف تر از این آقایان بوده که من را نخواستند الان هم هیچ مشکلی وجود ندارد.

استقلال گران‌ترین بازیکنان را در خط دفاعی خریداری کرده است و بی‌تردید اگر تو به این تیم می‌آمدی هزینه کمتری برای باشگاه برمی‌داشت. در مورد این موضوع توضیح می‌دهی؟
راستش را بخواهید من در 12 سال حضورم در استقلال حتی یک بار در مورد مسائل مالی صحبت نکردم. بعد از جام‌جهانی هم که با من قرارداد یک میلیاردی امضا کردند خودشان این رقم را برای من در نظر گرفتند و اینطور نبود که من حرفی بزنم. من به همراه چند بازیکن ملی‌پوش استقلال این مبلغ را دریافت کردم.

چقدر از این مبلغ طلبکاری؟
من همین الان یک میلیارد و 100 میلیون تومان از باشگاه استقلال طلبکارم و کاری هم از دستم برنمی‌آید. تازه این رقم منهای پول‌هایی است که در سال‌های گذشته به باشگاه استقلال بخشیدم تا بتوانم طلب‌هایم را بگیرم. قبل از جدایی از باشگاه استقلال مجبور شدم 450 میلیون از طلبم را ببخشم تا بتوانم رضایتنامه‌ام را بگیرم.

فکر می‌کنی باشگاه می‌تواند با باشگاه جدید این تیم هم همین‌طور مماشات کند؟
اگر منظورتان بازیکنان خارجی‌اند که باید بگویم آنها جایی دارند به اسم فیفا که تمام طلبشان را می‌گیرند. اینکه اصلا موضوع عجیبی نیست. دم فیفا گرم که تا قران آخر پول بازیکنان خارجی را از باشگاه‌های ایرانی می‌گیرد اما بازیکنان ایرانی هیچ جایگاهی ندارند و این ناراحت‌کننده است.

صحبت‌های سیدجلال حسینی در برنامه نود که در مورد طلبش از باشگاه نفت صحبت کرده بود را دیدی؟
اتفاقا من این مصاحبه را به صورت کامل دیدم و تاسف خوردم. خود من از باشگاه تراکتورسازی، مس، صبا و البته استقلال طلب زیادی دارم، خنده‌دار است که بگویم من الان ممنوع‌الخروج هستم بابت پول مالیاتی که باشگاه باید پرداخت می‌کرده است.  مگر ما چند سال می‌توانیم فوتبال بازی کنیم که پول‌هایمان را نمی‌‌دهند؟

ولی به هرحال  بازیکنان پول‌های قابل توجهی در دوران بازیگری‌شان درمی‌آورند و شاید حرف‌های شما چندان هم درست نباشد.
مگر ما دندانپزشک یا مهندس هستیم که شما می‌گویید پول‌های آنچنانی درمی‌آوردیم؟ ما جانمان را کف دستمان می‌گذاریم و در زمین بازی حاضر می‌شویم و تازه بخش زیادی از طلب‌هایمان را نمی‌توانیم دریافت کنیم. این‌ها مسائلی است که من را بسیار ناراحت می‌کند. ما فوتبال بازی می‌کنیم نه مالیاتمان را می‌دهند، نه هزینه درمان را و نه پول‌هایمان را می‌توانیم به صورت کامل دریافت کنیم.

از این حرف‌ها که بگذریم به نظر موضوع استقلال جذاب‌تر است. چرا یک بار نمی‌گویی که دلیل جدایی‌ات از استقلال چه بود و چه کسی نگذاشت به فعالیتت در این باشگاه ادامه بدهی؟
من بارها صحبت‌هایی در این باره کرده‌ام. از حرف‌های من آنهایی که باعث جدایی‌ام از استقلال شده‌اند، متوجه می‌شوند. ضمن اینکه مردم و خبرنگاران هم به خوبی می‌دانند که دلیل جدایی من از استقلال چه کسی بوده است.

 

بعد از هر بار صحبت در مورد جدایی تو از استقلال همه می‌گویند مهدی رحمتی باعث این اتفاق شده است. در حد یک جمله بگو آیا این حرف را تایید می‌کنی یا نه؟
چرا من باید این حرف را بزنم چراکه صحبت شما کاملا انتحاری است و من اگر این مساله را تایید کنم انگار همه چیز را گفته‌ام. یک چیزی می‌خواهم بگویم که تا حالا هیچ جا نگفته‌ام و آن هم این است که چرا کار من دو فصل گذشته با استقلال به روز آخر کشیده شد. من با مسئولان استقلال مذاکره می‌کردم و آنها 4 شرط برای من آوردند. دلیل اول گفتند که ما می‌خواهیم برای استقلال یک کاپیتان بیاوریم که من هم در جواب گفتم هرگز در مسائل کاپیتانی دخالت نمی‌کنم و هر کسی که صلاح بدانید را بیاورید. من گفتم این تصمیم با سرمربی است. نکته دوم این بود که به من گفتند که استقلال در خط دفاعی مشکل داشته و همه تقصیرها را گردن من انداختند.

 

سومین دلیلشان این بود که گفتند اگر با تو قرارداد ببیندیم نیمکت‌نشین می‌شوی و من گفتم حتی با این مساله هم مشکلی ندارم و تلاش می‌کنم که بتوانم جای ثابتم را در ترکیب اصلی پس بگیرم. آنها دست آخر به من گفتند که تو اگر روی نیمکت بنشینی استقلال را به هم می‌ریزی. کسانی که نمی‌خواستند در استقلال باشم به من گفتند که اگر می‌خواهی در استقلال بمانی باید کارمند باشگاه بشوی که وقتی دیدم شأن و شخصیتم را رعایت نمی‌کنند مجبور شدم طلبم را ببخشم و رضایتنامه‌ام را بگیرم. 

این حرف‌ها را پرویز مظلومی به تو زد؟
آقایان این حرف را زدند که عقلشان دست خودشان نبود و از کسان دیگر خط می‌گرفتند. من هم زمانی که دیدم این اتفاق‌ها افتاده است ترجیح دادم از استقلال بروم.

چقدر اختلاف‌هایی که بین تو و امیر قلعه‌نویی در لیگ چهاردهم اتفاق افتاد را در جدایی‌ات از استقلال موثر می‌دانی؟
جواب شما را در یک کلمه می‌دهم من با امیر قلعه‌نویی بسیار اختلاف دارم اما شرف او خیلی بیشتر از کسانی است که ادعای رفاقت دارند و از پشت به تو خنجر می‌زنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------