توجیه کردن ناکامی‌ها با متهم کردن دیگران / لوزانو هم «مزدور» بود؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,محمد پولادگر

تکواندو ایران در بازی‌های المپیک شکست تلخی را در بخش مردان تجربه کرد اما رئیس فدراسیون بجای عذرخواهی از مردم به ایرانی هایی که در تیم آذربایجان فعالیت می کنند تاخت.

به گزارش مهر، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو طی چند روز گذشته صحبت‌های متفاوتی را در مورد نتایج تکواندوکاران در ریو با نمایندگان رسانه‌های حاضر در ریو انجام داده است که نشان از توجیه عملکرد ضعیف فدراسیون مطبوعش در المپیک ۲۰۱۶ دارد.

وی قبل از اعزام به ریو در گفتگو با سایت فدراسیون نگرانی خود را اعلام داشت و به همین دلیل هم «شین چال کانگ» را با خود به ریو برد. شاید رئیس فدراسیون قصد داشته از نفوذ این کره‌ای در تشکیلات فدراسیون جهانی برای مقابله با اتفاقات به زعم ایشان مشکل ساز استفاده کند.

پولادگر قبل از عزیمت به ریو در گفتگو با سایت فدراسیون نگرانی خود را  اینگونه مطرح کرده: «نگران ترفندها و سیاست‌های خلاف عرف و اخلاقی هستم که شاید از سوی مسئولان برگزاری رقابت‌های المپیک شاهد آن باشیم. سیاست کلی این است که دوست ندارند کشوری در تکواندو قطب شود». وی پس از شکست مهدی خدابخش مقابل میلاد بیگی نیز با اهانت به سرمربی و تکواندوکار ایرانی الاصل آذربایجان این دو را مزدور خطاب کرد.

شاید رئیس فدراسیون فردی که با خود به ریو برده را فراموش کرده بود که چنین صحبتی را بر زبان رانده است. «کانگ» چند سال سرمربی تیم ملی بود و در مسابقات مختلف تکواندوکاران کشورمان را مقابل کره ایها حتی در خاک این کشور هدایت کرده است. آیا آن زمان رئیس فدراسیون کره جنوبی هم از این مربی به عنوان مزدور نام برد؟ «لوزانو» سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال نمونه‌ای دیگر است که چندی پیش مقابل آرژانتین ، تیم ملی کشورمان را هدایت کرد و اتفاقا پیروز هم شد.

نمونه های از این دست نه تنها در جهان ورزش که در داخل ایران به تعداد زیاد دیده می شود. ورزشکاران متعددی هستند که به دلایل مختلف به کشورهای دیگر رفته و کار و فعالیت حرفه ای خود را در همان کشور دنبال می کنند. آیا استفاده از لفظ مزدور برای این دست از افراد صحیح است؟

رئیس فدراسیون تکواندو پاسخ دهد چرا تکواندو ایران از  این مربی و ورزشکار استفاده نکرده که حالا نام آنها را مزدور گذارده اند؟ شاید بهتر بود این دو هم مانند خیلی دیگر از ورزشکاران و مربیان می ماندند و با محدودیت های پولادگر برای مخالفان سازگاری پیدا می کردند!

رئیس فدراسیون که مزدوران خارجی، المپیکی نبودن تکواندوکاران، جو رسانه ای و ... را دلیل نتیجه ضعیف تکواندو مردان معرفی کرده چرا یکبار از نقش خودش در ثبت چنین ناکامی در ریو پرده برداری نمی کند؟ آیا همه کارهای وی در فدراسیون صحیح بوده و سایرین  کم‌کاری کرده اند؟

پولادگر همه چیز و همه کس را در شکست ملی پوشان تکواندو دخیل می داند ، الا نقش مدیریت خود در فدراسیون تکواندو را !

از  رئیس فدراسیون تکواندو می خواهیم همه رسانه ها را در شش ماه گذشته بررسی کند و سپس از جو رسانه‌ای به عنوان عامل باخت تکواندوکار خود نام ببرد!  هر چند می دانیم استعفا در اولویت تصمیمات سید محمد پولادگر نیست و وی همچنان به فکر ادامه خدمت در این فدراسیون است و وزارت ورزش هم تمایل به ادامه خدمت ایشان دارد، اما بهتر است به جای متهم کردن دیگران یکبار از مردم عذرخواهی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------