قلعه‌نویی: حرف‌های کی‌روش متناقض است



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,قلعه نویی

سرمربی تیم تراکتورسازی اعلام کرد صحبت هایی که کی روش علیه برانکو ایوانکوویچ انجام داده به تیم ملی فوتبال ضربه می زند.

امیر قلعه‌نویی در گفت و گو با ورزش سه، درباره شرایط تیمش در آستانه دیدار با پرسپولیس، مشخص نبودن ورزشگاه محل برگزاری بازی با سرخپوشان تهرانی، اظهارات کارلوس کی روش علیه برانکو ایوانکوویچ، دیدار تیم ملی مقابل چین و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

شرایط تیم برای پرسپولیس
شرایط تیم ما در فاصله چند روز مانده به بازی با پرسپولیس خوب است. امروز آخرین بازی تدارکاتی مان را باتیم تراکتورنوین انجام می دهیم. یکی، دو بازیکن مصدوم داریم که امیدواریم برسند و بتوانیم با نفرات کامل به مصاف پرسپولیس برویم.

 

تابع قوانین هستیم
درباره محل برگزاری بازی تراکتور و پرسپولیس ما تابع قانون هستیم. ما بارها گفتیم که این تراکتور یک ورزشگاه یادگار کم دارد اما حالا که این شرایط پیش آمده، هرجا بگویند بازی می کنیم و تابع قوانین هستیم.

ببینید چقدر از دنیا عقبیم
من از آقای مدبر، رییس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تشکر می کنم که از زمان حضورش خدمت خوبی ارائه داده است. شما نگاه کنید استادیوم نقش جهان چه شرایطی داشت اما از زمان حضور مدبر کارها سرعت بیشتری گرفته و اکنون مراحل پایانی را طی می کند اما یک نکته ای وجود دارد. شما می بینید در کشورهای دیگر 8 ماهه و یکساله استادیوم و هتل می سازند. ما چقدر عقب هستیم که برای یک چمن و 4 صندلی به این روزافتادیم. آن هم در ایرانی که در دنیا نام بزرگی است و این موضوع جای تاسف دارد که استادیوم دومی در شهرها وجود ندارد.

برای کاشت چمن دوماه سوژه شدیم!
ما در فوتبالمان فقط نیروی انسانی داریم و می بینید که کاشت چمن یک ورزشگاه دو ماه است سوژه رسانه ها شده است. ازبکستان را ببینید، 8 ماهه استادیوم درست کرد، هنگ کنگ 8 ماهه یک هتل چند ده طبقه ساخت. بشیکتاش در ترکیه استادیومی روی دریا ساخته است اما ما اندرخم 4 تکه چمن هستیم! البته باید از زحمات مدبر تشکر کنم اما واقعیت این است که از مسائل روز دنیا عقب هستیم و زیر ساخت های ما مشکل دارد. من 15 سال است می گویم مشکلات زیر ساختی داریم اما آقایان حمله می کردند. عیبی ندارد، باز هم می گویم.

من خبرچین ندارم
محمود خوردبین هم دوست من است و هم پیشکسوت من اما بدانید که ما خبرچین نداریم. دوستان بعد از بازی دوستانه ما با پیکان گفتند ورزشگاه اختصاصی تراکتور امنیت ندارد و من بازی خودشان و تیم ملی را مثال زدم. در ورزشگاه ما دو بازیکن دچار مشکل شدند و ربطی به تماشاچیان نداشت. با این حال خوردبین دوست و پیشکسوت ما است.

اتفاقات آخر بازی با قطر مطلوب نبود
می خواهم یکبار دیگر برد تیم ملی فوتبال را مقابل قطر تبریک بگویم و امیدوارم این بردها ادامه داشته باشد. بعد از این مسابقه دو موضوع به نظرم رسیده که باید عرض کنم. یکی اتفاقات آخر بازی بود که به نظر من خوب و مطلوب نبود. موضوع دوم صحبت هایی است که کی روش بعد از بازی درباره برانکو ایوانکوویچ انجام داده است.

 کی‌روش به جای حرف زدن به فکر جام جهانی باشد
آقای کی‌روش در برنامه نود از وحدت و اتحاد صحبت کردم و گفت که گذشته ها را فراموش کنید اما بعد از برد مقابل قطر علیه برانکو صحبت کرد. در فوتبال ما هم کی‌روش زحمت کشیده و هم برانکو ایوانکوویچ از نظر اخلاقی و فنی جزو مردان ارزشمند فوتبال ما است. برانکو الان در بحث باشگاهی خدمت می کند. نظرم این است که کی روش به صحبت های قبلی خود اتکار کند و انرژی خود و تیمش را روی تیم بگذارد تا انشاءالله برای اولین بار دو دوره متوالی به جام جهانی صعود کنیم.

 

حرفهای کی‎‌روش متناقض است!
اگر حرف های قبل و بعد از بازی با قطر کی‌روش را کنار هم بگذاریم، همخوانی ندارد و تناقض به وضوح مشخص است. من امیدوارم تیم ملی مقابل چین نتیجه خوبی بگیرد اما برانکو را هم مردم دوست دارند. او اکنون مربی پرسپولیس است ولی اگر رنگ ها را کنار بگذاریم، همه او را دارند. درباره کی روش هم اینطور است و مردم دوستش دارند. پس قبول کنیم این رفتارها به تیم ملی لطمه می زند. کی روش قبل از بازی حرف های خوبی زد و من فکر می کنم باید همان روند ادامه پیدا کند و آرامش بر تیم ملی حاکم باشد. کی روش به فکر آینده باشد و ما هم امیدواریم پیروزی هایمان تداوم داشته باشد و ایران بزرگ به جام جهانی صعود کند.

باید فضاها را از چین بگیریم
تیم ملی چین با آن تیمی که در ذهن همه است، فرق کرده است. این تفاوت هم به دلیل همان برنامه ای است که ما درباره اش صحبت کردیم و در ایران وجود ندارد. شما ببینید الان تیم پاس تهران کجا است؟ تیمی که آخرین قهرمانی ما در آسیا را کسب کرده، به خاطر سیاست های غلطی که مدیران غیرورزشی اش اتخاذ کردند، الان اثری از آن نیست. نفت تهران را ببینید، به جمع 8 تیم برتر آسیا رسید اما یک مدیری آمد و گفت تیمداری نمی کنیم. اگر الان بخش خصوصی ورود نمی کرد، معلوم نبود چه بلایی سر این تیم می آمد. می خواهم بگویم دولت کشور چین سرمایه گذاری کرده است. آنها برنامه 20 ساله ای دارند تا به جمع 10 تیم برتر جهان برسند. مدیران خوبی دارند و پول را هم بابرنامه خرج می کنند. من 15 دقیقه آخر بازی چین و کره جنوبی را دیدم. آنها حقشان بود بازی را در سئول به تساوی بکشانند. ما باید فضا را از آنها بگیریم و کی‌روش هم خوشبختانه در این بخش کار را خوب انجام می‌دهد.

شاید رفیعی خط نخورده باشد
درباره خط خوردن سروش رفیعی از تیم ملی بهتر است کسی که مسئولیت دارد، صحبت کند. به هر حال هر مربی با افکار خودش آدم هایش را در زمین می چیند. رفیعی بعد از 5 سال که تیم نظامی فجرسپاسی بازی کرد، در حقش به ناحق ظلم شد و احتیاج به زمان دارد تا به شرایط ایده آل برگردد. او جزو بازیکنانی است که استانداردهای لازم برای حضور در فوتبال اروپا را دارد. البته شاید از تیم ملی خط نخورده باشد و در این مرحله حضور ندارد. با این حال رفیعی با انگیزه تمرین می کند. ضمن اینکه به نظر من بازیکنان دیگری در تراکتور بودند که حقشان بود در تیم ملی باشند اما باید به نظر کادرفنی تیم ملی احترام بگذاریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------