آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

گزارش کامل برنامه نود با مهمانان عجیب!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,برنامه نود

برنامه نود با آنالیز فوتبال چین طی سال‌های اخیر دومین حریف ایران در مقدماتی جام جهانی را معرفی کرد؛ گفت‌وگو با دو بازیکن ایرانی که سابقه بازی در لیگ چین را دارند هم از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

به گزارش ورزش سه، در حالی که تیم ملی امروز در دومین دیدار خود در چارچوب انتخابی جام جهانی روسیه به مصاف چین خواهد رفت، برنامه نود در آیتم هایی ویژه به شرایط شاگردان کی روش در برابر چین پرداخته و پیروزی مقابل قطر در تهران را نیز بررسی کرده است.

نظرسنجی برنامه نود
مطابق برنامه های گذشته عادل فردوسی پور در این برنامه نیز نظرسنجی مقابل مخاطبان خود قرار داده است و در برنامه امشب خود پیش بینی نتیجه دیدار مقابل چین را روبروی آنها گذاشته است.

 آنچه در برنامه امشب خواهید دید
- برد جنجالی ایران برابر قطر
- گزارش ویژه از چین و کاروان ایران
- گفتگوی ویژه با رضا شاهرودی و مرتضی پورعلی گنجی که سابقه حضور در لیگ چین را دارند

فردوسی پور صحبت هایش در آغاز این برنامه را با اتفاقات بازی قطر آغاز کرد و در ادامه انتقاداتی به عملکرد نیمکت نشینان تیم ملی که باعث جنجال در بازی برابر قطر شده بودند کرد. او در ادامه انتقاداتش به رفتار کی روش برابر برانکو اشاره و مصاحبه سرمربی تیم ملی که علیرغم حضور برانکو در استادیوم برای تشویق و حمایت از تیم ملی را در این شرایط  مناسب ندانست.
 
گزارش حاشیه از آزادی
مطابق دیدارهای گذشته، گزارشگران برنامه نود، با حضور در استادیوم آزادی به تهیه گزارش حاشیه ای از حضور هواداران، پیش بینی های آنها و ... پرداخت.

* ایران - قطر پرتماشاگرترین دیدار مرحله انتخابی جام جهانی
* ایران در 26 دیدار گذشته اش در 90 دقیقه مقابل حریفان آسیایی شکست نخورده است.
* با حضور علیرضا بیرانوند نفرات زیر 24 سال ایران در مقابل قطر به 5 نفر رسید.
* گل دقیقه 100 علیرضا جهانبخش دیرترین گلی بود که تیم ملی به ثمر رسانده است.
* هفتمین پیروزی پیاپی ایران
* سومین گل دقایق تلف شده رضا قوچان نژاد
* علیرضا بیرانوند در 6 بازی ملی خود 5 کلین شیت داشته است.

 انتقادات بازیکنان قطر به نکونام
در حالی که دو بازیکن قطر با اعلام اینکه جواد نکونام با حرکات دست خود عملی جلوی نیمکت این تیم انجام داد که باعث درگیری شد، مربی تازه وارد تیم ملی که اولین تجربه خود روی نیمکت را پشت سر می گذاشت اعلام کرد هیچ حرکتی در این باره انجام نداده و تنها به شادی پرداخته است.
 
گفتگوی ویژه - مرتضی پورعلی گنجی
مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ملی ایران که سابقه بازی در لیگ چین را در کارنامه دارد، سوژه محمدحسین میثاقی برای گفتگوی ویژه قرار گرفت. در ادامه بخش هایی از صحبت این بازیکن را در ادامه می خوانید.
* چین یک دنیای متفاوت است.
* چینی زیاد بلد نیستم اما کلماتی مثل سلام و احوالپرسی و ... را بلد هستم.
* زمانی که در چین بودم در سه چهار ماه اول با حرکات دست و ... به صحبت می پرداختم.
* در چین فهمیدم دلتنگی و تنهایی را فهمیدم که چیست.
* در چند ماه اول فقط با توجه به شباهت چهره شان فقط 4-5 نفر را توانستم بشناسم.
* بازیکنان تیم ما زیاد انگلیسی بلد نبودند، یک روز به یکی از بازیکنان گفتم های (سلام)، بعد از پایان تمرین گفتم بای بای اما او گفت های! که پیش خودم گفتم خدا را شکر که یکی پیدا شد از من کمتر انگلیسی بلد است.
* بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. بازی با قطر را دو بر صفر پیش بینی کرده بودم که درست شد و این بازی را نیز یک بر صفر پیش بینی می کنم.
* در چین یک موتور گرفته بودم که فقط 30 کلیومتر بر ساعت سرعت می رفت که خیلی اذیتم می کرد.
* چینی ها هر غیر چینی که ببینند عادت دارند با او عکس بگیرند و اصلا مهم نیست که او چهره مطرحی باشد یا خیر. البته هر وقت لباس تیم را می پوشیدم تقاضا برای گرفتن عکس بیشتر می شد.
 
معرفی فوتبال چین
در ادامه کلیپی از سوی عوامل این برنامه پخش شد که به بررسی شرایط فوتبال این کشور پرداخته شد.
چینی ها بعد از شکست در هر سه دیدار خود در جام جهانی در فینال جام ملت ها در خانه مقابل ژاپن را شکست خوردند تا به دنبال تغییری اساسی در فوتبال خود باشند. آنها با لیپی استارت خوبی برای تغییرات در بدنه فوتبال خود زدند و این مربی ایتالیایی توانست شرایط فوق العاده ای از نظر تاکتیکی در این کشور به وجود آوردند. آنها در فصل گذشته توانستند ستاره های مطرح فوتبال جهان را به لیگ خود بیاورند که باعث تعجب اهالی فوتبال شد. این مساله لیگ آنها را از نظر ارزش مالی در جمع 5 لیگ مطرح قرار داده است تا حتی کلوپ نیز عنوان کند چینی ها رقیب جدی برای خرید بازیکن با فوتبال جزیره است.


آنها این مساله را البته مرهون رییس جمهور فوتبالی خود هستند که با برنامه ریزی 50 پله ای خود به دنبال این است تا این کشور را در چند سال آینده به سطح اول فوتبال جهان برساند.


آنها اکنون بخش عمده ای از سهام باشگاه هایی مثل منچسترسیتی و اتلتیکو مادرید را در اختیار گرفته اند.


آنها علیرغم هزینه هایی زیادی که برای فوتبال خود انجام داده اند، هدایت تیم ملی کشور خود را به سرمربی بومی سپرده اند و باید دید چه نتیجه ای برابر کارلوس کی روش کسب خواهد کرد.


آنها اکنون با رییس جمهور جاه طلب خود به دنبال جهانی شدن هستند!

گزارش اختصاصی از چین
حامد راستگو، گزارشگر برنامه نود اینبار به همراه کاروان تیم ملی در چین حضور یافته و گزارشی جالب پیش از دیدار دوم ایران در مرحله انتخابی جام جهانی مقابل چین ارائه داد.
شهر شن یانگ که میزبان دیدار دو تیم ایران و چین است با هوای شرجی و بارانی و البته رستوران های کنار خیابان سوژه ابتدایی این گزارش بود و در ادامه نیز مناطق و مناظر دیدنی آن مورد بحث قرار گرفت. چینی ها البته طبق وعده خود برای پیشرفت جهانی با تهیه زمین های استاندارد به پرورش فوتبالیست های نوجوان مشغول هستند تا عزم خود را برای دستیابی به هدف شان را نشان دهند.


امید ابراهیمی برابر سوال خبرنگار این برنامه اعلام کرد برای کسب سه امتیاز به چین آمده اند و در ادامه رضا قوچان نژاد با اعلام اینکه رطوبت و تفاوت هوایی چین نمی تواند مشکلی برای آنها ایجاد کند و خود را با آن هماهنگ خواهند کرد، ایران را مهیای این بازی اعلام کرد. مسعود شجاعی نیز قدرت ایران را همچنان برتر از حریف اعلام کرد: درست است که چین پیشرفت هایی در فوتبال داشته اما ما همچنان ایران هستیم و باید نشان دهیم قدرت برتر هستیم و حریفان این هراس را از ایران دارند.


خبرنگاران چینی نیز در صحبت با خبرنگار برنامه نود نتیجه دیدار دو تیم را با نتیجه یک بر صفر به سود کشور خودشان اعلام می کردند.


راستگو در ادامه این گزارش سری به روزنامه های چینی پیش از دیدار دو تیم رفت که پوشش وسیعی روی سفر ایران به این کشور و دیدار دو تیم داشتند.

آنالیز چین
بخش آنالیز برنامه نود به ارائه گزارشی از دیدار چین برابر کره جنوبی پرداخت که آنها 3 بر 2 شکست خوردند.


چینی ها در این بازی در ابتدا بازی را با 5 مدافع و با سیستم 2-3-5 آغاز کردند. چینی ها البته به هیچ عنوان نتوانستند با این شرایط هم به نتیجه دست یابند و از کره جنوبی با 3 گل عقب افتادند. اشتباهاتی که مدافع راست این تیم در این بازی ارائه داد باعث شد تا کره ای به راحتی به موقعیت های مناسبی دست یابند و آسیب پذیری زیادی را دو مهره کناری این تیم به نمایش گذاشتند.


گزارش کامل آنالیز تیم ملی چین را می توانید اینجا مشاهده فرمایید.
 
مهمانان عجیب برنامه نود
دو بازیکن جنوبی سابق تیم ملی و باشگاه فولاد مهمانان عجیب برنامه نود بودند. ناجی بداوی و مهدی علوی دو بازیکنی بودند که در دوران برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی حضور داشتند به این برنامه دعوت شدند و روبروی فردوسی پور قرار گرفتند.

بداوی در ابتدای صحبت هایش عنوان کرد حاضر است تست بدهد و نشان دهد که متولد سال 1360 است و هیچ وقت انگیزه اش برای فوتبال کم نشده است.


او در ادامه صحبت هایش گفت: من فوتبال را کنار نگذاشتم بلکه غیرفوتبالی ها باعث شدند فوتبال را کنار بگذارم. آقای اژدری که اکنون مدیرعامل فولاد است نه فوتبالی است نه فوتبال را می فهمد باعث شد فوتبال را کنار بگذارم. من دوست داشتم در فولاد بمانم و کاپیتان این تیم بودم. ما تیم خوبی با هدایت مجید جلالی داشتیم اما او را برکنار کردند و لوکا را آوردند.

بداوی که نامهربانی های فوتبالی ها ناراحت بود در ادامه صحبت هایش گفت: من بعد از اینکه مرا از فولاد بیرون انداختند با تقاضای هوری به نفت آبادان رفتم و تا بازی های آخر خیلی خوب کار کردم. اما در سه بازی پایانی و پیش از صعود به لیگ برتر مصدوم شدم. بعد از صعود نفت کسی جواب تلفن مرا هم نداد. حسن هوری که سابقه 8 سال دوستی با من دارد به تماسم پاسخ نداد و بعد از آن اعلام کرد شماره ام را نداشته و من کلا چوب رفاقتم را خوردم.

علوی نیز که سابقه حضوری کوتاه مدت در پرسپولیس را نیز دارد در ابتدای صحبت هایش گفت: ما کم برای تیم ملی زحمت نکشیدیم. ما کم کم فراموش شدیم. ما از نظر مالی مشکلی نداریم و تجربه ملی و بین المللی خوبی داریم. من با مربیان بزرگی مثل برانکو، لوکا، قلعه نویی و علی دایی کار کردم.


هافبک سابق تیم ملی و فولاد گفت: من برای این از فوتبال خداحافظی کردم که می خواستم شان خودم را حفظ کنم. وقتی به پرسپولیس رفتم و احساس غرور داشتم. چون از نظر ملی تنها باقری و پیروانی و یکی دو نفر دیگر از من تجربه بیشتری داشتند.


در ادامه صحنه یکی از گل های او به چین به نمایش در آمد که علوی در این باره گفت: وقتی این گل را زدم انگار آب سردی در استادیوم روی تماشاگران ریختند و همه ساکت شدند.

گفتگو با رضا مالدینی با سابقه بازی در چین
در بخش دیگری از گفتگو با بازیکنانی که سابقه حضور در لیگ چین را دارند، محمد حسین میثاقی به سراغ رضا شاهرودی رفت. مدافع چپ سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که سابقه حضور در لیگ چین را دارد در این گفتگو روبروی گزارشگر برنامه نود قرار گرفت و به سوالات او پاسخ داد که در ادامه بخش هایی از ان را مشاهده می فرمایید.
* بازی های آسیایی هیروشیما با ان تیم همگروه بودیم و به نظرم آن تیم قدر تر بود با این حال به نظرم یک تساوی هم در بازی امروز می تواند شرایط خوبی ایجاد کند.
* مهدی مهدوی کیا مدنظر دالیان چین بود که با توجه به اینکه او را نرفت با دیدن فیلم بازی مرا در جناح چپ پسندیدند. پول خوبی نیز آن زمان پیشنهاد داده بودند که البته از این 400 هزار دلار چیزی به من نرسید.
* از اینکه به دالیان رفتم پشیمان هستم. در ان زمان مربی ای که داشتم عاشق این بود که تیم را به اردو ببرد و ما مدام در اردو به سر می بردیم.
* باشگاه های چینی تحت پوشش کارخانه های معتبری هستند و به همین منظور اکنون هزینه های سرسام آوری کرده اند تا فوتبال و محصول خود را بیشتر به جهان بشناسانند.
* بازی با چین در زمان ما که با نتیجه 4 بر 2 پیروز شدیم مهدوی کیا معجزه کرد، فکر می کردیم با توجه به دو گلی که عقب بودیم بازی را باختیم اما به خوبی بازی را به پایان رساندیم.
* به نظرم بازی امروز تیم ملی با چین با نتیجه صفر بر صفر به پایان برسد.

 گفتگوی جالب با بورا میلوتینوویچ
در ادامه این برنامه، عادل فردوسی پور گفتگویی از طریق اسکایپ با بورا میلوتینوویچ، سرمربی سابق چین برقرار کرد. بورا در ابتدای صحبت هایش گفت: ایران جای خوبی برای بازی کردن و اکنون دارای مربی خوبی است. بازی ایران را در جام جهانی برزیل دیدم. من نمی توانم اسم تک تک بازیکنان را بگویم اما وقتی مربی تیم نیجریه بودم در جام جهانی 98، می توانم بگویم ایران بازیکنان خوبی دارد.


وی در ادامه گفت: باز یایران و قطر را تماشا کردم و قطری ها خوب بازی کردند و به دلیل عدم تمرکز دو گل در دقایق پایانی دریافت کردند و شانس به دست اوردن امتیاز را در اولین بازی از دست دادند.

بورا در ادامه صحبت هایش درباره بازی امروز ایران مقابل چین گفت: من قبلا سرمربی چین بودم و در دوره جام جهانی کره و ژاپن یک رکورد خوب با تنها یک شکست مقابل ازبکستان به جا گذاشتم و مسلما اکنون با گذشت بیش از 15 سال کارلوس کی روش کار آسانی مقابل چین پیش رو نخواهد داشت.


او در مورد دیدار تیم ملی در شن یانگ گفت: ما در این شهر چهار کلین شیت به جا گذاشتیم و به نظرم این مساله در تصمیم فدراسیون بی تاثیر نیست و شور و علاقه جالبی بین فوتبالدوستان در این شهر وجود دارد و به نظرم نتیجه این دیدار با توجه به احترامی که برای هر دو کشور نمی توانم بگویم. در این گروه تیم هایی مثل قطر، چین، سوریه و کره و ازبکستان قرار دارند. قلب من اکنون با توجه به حضور در قطر برای این کشور و در ادامه برای چین می تپد.

حضور تیم ملی فوتسال در جام جهانی
تیم ملی فوتسال شب گذشته راهی کلمبیا شد تا در جام جهانی حضور یابد.


عوامل برنامه نود با حضور در آخرین تمرین تیم ملی در ایران به گفتگو با ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی و بازیکنان این تیم پرداخت که مطابق انتظار بحث اصلی به انتقاد از عدم برگزاری اردوهای آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی داشت.

 ناکامی پشت دیوار چین
در بخش دیگر برنامه دیدارهای گذشته ایران برابر چین به نمایش گذاشته شد که مهمترین بازی آن را می توان جدال دو تیم در انتخابی جام جهانی 90 که علیرغم برتری 3 بر 2 ایران، چینی ها با پیروزی در پکن، ایران را ناکام گذاشتند اشاره کرد. مهدی مناجاتی نیز که در این بازی جایگزین دهداری شده بود از صحنه های دراماتیک این بازی بود.
 
گزارش لیگ دسته اول - پدرزن و داماد مدعیان لیگ
دیدارهای لیگ دسته اول و بررسی نتایج آن بخش دیگری از برنامه نود بود که صدرنشینی اکسین و گاز جم که هدایت این دو تیم بر عهده فیروز کریمی و مهدی تارتار است جالب توجه است. مهدی تارتار داماد خانواده فیروز کریمی محسوب می شود و اکنون در کورس با اکسین برای رسیدن به صدر جدول قرار دارد.

نگاهی به رقابت های هفته پنجم لیگ یک
برنامه نود این هفته در حالی ساعت 1:49 به پایان رسید که مثل هفته گذشته شرکت کنندگان در نظر سنجی به برد ایران رای داده بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------