آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش کمیته انضباطی به شادی جنجالی جواد نکونام و اظهارات حسینی

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی به رفتارها و صحبت‌های سرمربی و دروازه‌بان تیم استقلال واکنش نشان داد. حسین عبداللهی در خصوص…

مچ اندازی قلعه‌نویی و برانکو در تبریز پیش از شهرآورد تهران



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ برتر

هفته پنجم لیگ برتر با برگزاری پنج دیدار روز شنبه پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها تراکتورسازی از پرسپولیس پذیرایی می‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در ادامه رقابت‌های هفته‌ پنجم لیگ برتر فوتبال ایران که پس از حدود 30 روز تعطیلی در حال برگزاری است، پنج دیدار در روز شنبه برگزار می‌شود.

تراکتورسازی  - پرسپولیس ساعت 17:15، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی
بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته پنجم لیگ برتر در تبریز برگزار می‌شود، جایی که دو تیم صدرنشین این مسابقات که از نگاه کارشناسان بیشترین شانس را برای قهرمانی لیگ برتر دارند نخستین تقابل خود را برگزار می‌کنند.

تراکتورسازی با استفاده از بازیکنان سرباز و بازیکنان خارجی و با تجربه‌ای که در ابتدای فصل جذب کرد، این روزها فوتبال روان و پر گلی را به نمایش می‌گذارد و با کسب هشت امتیاز از چهار بازی در فاصله دو امتیازی پرسپولیس قرار دارد. آنها صنعت نفت آبادان را هم پایین‌تر از خود می‌بینند که با تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار گرفته است.

تراکتوری‌ها محمدرضا اخباری و سعید آقایی را هم در طول یک ماه گذشته به دلیل اردوی تیم‌ ‌ملی در اختیار نداشتند، اما این بازیکن با توجه به این که در بازی‌های تیم‌ ‌ملی به میدان نرفته‌اند می‌توانند به این تیم کمک کنند.

در سوی دیگر این میدان برانکو ایوانکوویچ با اضافه شدن بازیکنان ملی‌پوشش در تدارک شکست دادن تراکتورسازی است. آنها بهترین شروع ممکن در لیگ برتر را داشته‌اند و با 10 امتیاز در رتبه نخست قرار دارند. البته پرسپولیس حدود شش بازیکن ملی‌پوش خود را هم در تعطیلات لیگ برتر در اختیار نداشت و در حال‌ حاضر هم وحید امیری را به دلیل مصدومیت مقابل تراکتورسازی  در اختیار ندارد.

پیروزی در این دیدار بیش از هر زمان دیگری برای پرسپولیسی‌ها اهمیت دارد، چرا که آنها هفته‌ آینده باید در داربی تهران به مصاف استقلال بروند و همواره بازی‌هایی قبل از داربی تحت الشعاع این دیدار بزرگ بوده است.

 باید دید این دو تیم که در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم در ورزشگاه آزادی به تساوی یک بر یک یافته بودند می‌توانند روند مثبت و رو به رشد خود را در ابتدای لیگ شانزدهم ادامه بدهند و یا با توجه به تعطیلی لیگ برتر قافیه را می‌بازند. با توجه به آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز درباره محل برگزاری این دیدار هم حساسیت‌هایی وجود داشت، اما در نهایت سازمان لیگ رای به برگزاری بازی‌ در ورزشگاه 6 هزار نفری تراکتورسازان داد.

پدیده – استقلال خوزستان، ساعت 18:15، ورزشگاه ثامن ائمه (ع)  مشهد
دومین دیدار این روز در مشهد برگزار می‌شود و پدیده از مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها پذیرایی خواهد کرد. شاگردان رضا مهاجری تاکنون پنج امتیاز از چهار دیدار گذشته خود کسب کرده‌اند و تنها با یک پیروزی تا رتبه سوم جدول رده‌بندی بالا می آیند.

در مقابل آنها شاگردان سیروس پور موسوی قرار دارند که این روزها نشانی از تیم فصل گذشته ندارند، اما فعلا با پنج امتیاز شانس بالایی برای رسیدن به صدر جدول دارند.

صبای قم – راه‌آهن، ساعت 18:45 ، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
شاگردان عبدالصمد مرفاوی در چهار هفته‌ نخست لیگ برتر تنها سه امتیاز کسب کرده‌اند که تنها دلیل آن هم آماده شدن دیر هنگام برای مسابقات لیگ برتر بود. آنها در روزهای گذشته دیدار تدارکاتی با استقلال تهران برگزار کردند که با دو گل برابر این تیم شکست خوردند. باید دید صبا می‌تواند با استفاده از فرصت میزبانی و با شکست ذوب آهن 6 امتیازی شود و تا نیمه نخست جدول صعود کند یا نه؟

دیگر تیم این دیدار ذوب آهن اصفهان است که از چهار دیدار گذشته خود مانند سایر لیگ‌های برتر پنج امتیاز به دست آورده است. تنها نکته نگران کننده ذوب آهن بیماری یحیی گل محمدی بود که حدود یک هفته‌ای را در بیمارستان بستری شد و نتوانست تیمش را در تعطیلات لیگ برتر همراهی کند. هنوز مشخص نیست که گل محمدی در این دیدار خارج از خانه تیمش را همراهی خواهد کرد یا نه؟ اما پیروزی در این بازی به وضعیت ذوب آهن هم سر و سامان می‌دهد.

سپاهان – پیکان، ساعت 18:45، ورزشگاه فولاد شهر
شاگردان عبدالله ویسی تاکنون نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتری داشته‌اند، اما هنوز با آن سپاهان ایده‌آل سال‌های نه چندان دور فاصله دارد.  ویسی هم چند روزی را به دلیل کلاس‌های مربیگری به ژاپن رفته بود، اما او تیمش بازی‌های تدارکاتی خوبی را در تعطیلات با تیم‌های پدیده، سیاه‌جامگان و ... برگزار  کرد.

 پیش از این عنوان شده بود که این دیدار در ورزشگاه  نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود و به نوعی بازی افتتاحیه این ورزشگاه خواهد بود، اما هنوز ورزشگاه آماده میزبانی از سپاهان و رقبایش نشده است.

شاگردان مجید جلالی نیز تنها با سه امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارند، اما آنها امیدوار هستند با شکست رقبای خود در هفته‌های پیش‌رو از انتهای جدول رده‌بندی فاصله بگیرند.

فولاد – سایپا، ساعت 18:50، ورزشگاه غدیر اهواز
فولاد خوزستان ضعیف‌ترین نتایج  را در چهار هفته‌ ابتدایی لیگ برتر کسب کرد و با دو امتیاز در قعر جدول قرار دارد. البته آنها در تعطیلات لیگ برتر بازیکنی مانند ساسان انصاری را مجددا به تیم‌شان بازگردانده‌اند و چند بازیکن تیم شان هم آماده حضور در میدان شده‌اند. انتظار می‌رود فولادی‌ها با توجه به صحبت‌های سرمربی تیم‌شان در هفته‌های پیش‌رو عملکرد مثبت‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

سایپای حسین فرکی نیز مانند اکثر تیم‌های لیگ پنج امتیازی است و با یک پیروزی به صدر جدول نزدیک می‌شود. آنها با این مربی روزهای آرامی را سپری می‌کنند و به خوبی برای دیدار با فولاد آماده شده‌اند. تساوی دو بر دو مقابل پرسپولیس در دیدار تدارکاتی نشان از آمادگی این تیم دارد.

تک بازی باقی‌ مانده از این هفته‌ نیز روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و استقلال از ساعت 18:45 از ماشین سازی پذیرایی خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------