گزارش کامل برنامه نود



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,برنامه نود

برنامه این هفته عادل فردوسی‌پور تحت الشعاع دربی هشتاد و سوم قرار گرفته و بیشتر گزارش‌های این برنامه به این مسابقه اختصاص داشت و البته کری شدیدی بین یاغیان سابق سرخابی اتفاق افتاد.

به گزارش ورزش سه، پس از وقفه حدودا یک ماهه لیگ برتر هفته پنجم برگزار شد و برنامه نود دوباره به اتفاقات و حواشی این مسابقات پرداخت و در بخش ویژه‌ای نیز به دیدار پر حادثه تراکتورسازی و پرسپولیس اختصاص داد ؛ همچنین گزارش‌هایی در خصوص دربی جمعه هفته جاری در برنامه شب گذشته فردوسی‌پور پخش می‌شود.
 
نظرسنجی برنامه نود
نظرسنجی امشب برنامه نود هم به دربی پایتخت اختصاص یافته و مخاطبان این برنامه می‌توانند پیش‌بینی دقیق نتیجه دیدار پرسپولیس و استقلال را انجام دهند.
 
آنچه در برنامه نود امشب خواهید دید:
- بررسی اتفاقات و حواشی بازی تراکتورسازی و پرسپولیس
- گفت‌وگو و گزارشگری بازیکنان سابق سرخابی
- انتخابات پُر داستان هیأت فوتبال اصفهان با حضور کفاشیان

چین 0- ایران 0
نکات خاص
* ایران در بازی‌های رسمی چین را فقط یکبار برده است.
* بلیت این مسابقه به صورت حضوری فروخته شد.
* حضور 35 هزار نفری هواداران چینی ورزشگاه شن‌یانگ را پُر نکرد.

ویژه برنامه دربی – کری خوانی سرخابی ها و البته کنایه عجیب برهانی!
*عادل فردوسی پور با توجه به برگزاری دربی این هفته به سراغ چهره های سابق استقلال و پرسپولیس رفت و ویژه برنامه ای با آنها ترتیب داد.
*علی انصاریان، مهرداد میناوند، آرش برهانی، مهدی امیرآبادی مهمانان این بخش بودند که با حضور محمد حسین میثاقی به بیان خاطره و البته گزارش دربی های گذشته این دو تیم پرداختند.
*آرش برهانی دربی هفتاد را گزارش کرد. برهانی که در این دربی گلزنی کرده بود با هیجان خاصی به صحنه گلزنی اش پرداخت.
*علی انصاریان با کنایه به برهانی اعلام کرد که این بازیکن اینقدر گل نزده به اندازه تمام فصل شادی کرده که برهانی نیز البته اعلام کرد به اندازه تمام 6 مهاجم فعلی استقلال گل زده است!
*مهرداد میناوند نیز دربی ای که پرسپولیس بازی دربی را با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید گزارش کرد و اصرار زیادی داشت که صحنه زدن توپ به تیرک استقلال در این بخش قرار داشته باشد.
*علی انصاریان در این بخش اعلام کرد که در استادیوم بوده که بار دیگر برهانی کنایه ای به بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال زد و گفت در آن بازی در بین کدام هواداران حضور داشته است!
*میناوند که تسلط لازم را روی صحنه ها نداشت، بعد از دیدن صحنه مربوط به تیرک دروازه اش از شدت استرس اعلام کرد: توی وای! به تیرک می خوره!
* نفرات بعدی این گزارش علی انصاریان و مهدی امیرآبادی بود که مدافع سابق پرسپولیس دیدار جنجالی دو تیم که با تساوی دو بر دو و درگیری پایانی بازی به اتمام رسید گزارش کرد.
* مهدی امیرآبادی نیز دربی جام حذفی که با برتری سه بر صفر آبی پوشان به پایان رسید را گزارش کرد که البته کنایه های او به علیرضا حقیقی جالب توجه بود.
 

برترین های هفته
انتخاب برترین های هفته از نظر تکنیک، گل و ... توسط کارشناسان زیر نظر گرفته شد که بازیکنان زیر عناوین مربوطه را کسب کردند.

برترین های تکنیکی هفته: محمدرضا خلعتبری (3 بار)، سروش رفیعی (2 بار)، محمد علی مردانی، فرشید اسماعیلی، ایمان مبعلی، عبدالله ناصری، یونس شاکری، ارسلان مطهری، فرشاد احمدزاده، داریوش شجاعیان، مهدی مهدی پور،
تیرک دروازه هفته: پیام صادقیان
کار تیمی برتر هفته: نفت تهران
موقعیت از دست رفته هفته: صادق بارانی
برترین گل: مهدی ترابی
پاس گل برتر: صادق بارانی
سیو برتر هفته: رحمان احمدی
   

بررسی دیدارهای هفته پنجم
بررسی دیدارهای هفته پنجم لیگ بخش دیگری از این برنامه بود که حواشی بازی ها و اشتباهات داوری مورد بررسی قرار گرفت.


* گسترش فولاد  – سیاه جامگان
شاگردان فرهاد کاظمی در این بازی موفق شدند دست به کار بزرگی بزنند و حریف خود را در تبریز شکست دهند و شگفتی هفته را به نام خود کنند. تک گل این بازی را روح الله سیف اللهی روی پاس زیبای ایوب کلانتری به ثمر رساند. فرهاد کاظمی در پایان اعلام کرد تنها 20 درصد از شرایط تیمش راضی است و کمالوند هم در سمت مقابل بدشانسی را دلیل این شکست خواند.

* نفت آبادان – نفت تهران
دربی نفتی لیگ برتر با برتری شاگردان علی دایی به پایان رسید تا جنوبی ها بالاخره طعم شکست را بچشند. پراهیچ گل اول این دیدار را با ضربه سر وارد دروازه حریف کرد و در ادامه روی اشتباه مدافع نفت تهران، حکیم نصاری بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و محمد قاضی موفق شد با ضربه ای فنی گل پیروزی تیمش را به ثبت رساند. دست نشان اشتباهات خط دفاعی تیمش را دلیل این شکست دانست و علی دایی شناخت تیمش از شرایط حریف را عامل برد معرفی کرد.
 
*استقلال تهران – ماشین سازی تبریز
باز هم تساوی برای استقلال و ناکامی این تیم در کسب پیروزی. در حالی که این تیم با گل کاوه رضایی به رسیدن به پیروزی خود را نزدیک می دید، نریمان جهان که سابقه هت تریک برابر استقلال با پیراهن تراکتورسازی را در کارنامه دارد با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. علیرضا منصوریان در پایان این بازی اعلام کرد دستپاچگی تیمش باعث شد برد را از دست دهند و رسول خطیبی نیز 30 دقیقه ابتدایی را دقایق بد فوتبالی تیمش نامید.
نکات بازی: نریمان جهان 5 گل تاکنون به استقلال زده است.
استقلال 136 روز است که در حسرت برد به سر می برد.
رسول خطیبی همچنان در برد برابر استقلال ناکام مانده است.
استقلال هفتمین دیدار خود را در لیگ برتر بدون برد پشت سر گذاشت.

از یاد رفته‌ی دربی – بهنام طاهرزاده
در بخش دیگری از ویژه برنامه عادل برای دربی پایتخت او به سراغ بازیکنانی از دو تیم رفت که اکنون فراموش شده اند. حسین کاظمی از استقلال و بهنام طاهرزاده از پرسپولیس دو بازیکنی بودند که به این برنامه دعوت شدند که البته هافبک استقلال نتوانست خود را به ضبط برنامه برساند.


بهنام طاهرزاده اما که سابقه گلزنی در دربی را دارد و بعد از آن دیگر از یاد رفت درباره این بازی گفت: برایم جالب است که هواداران ثانیه به ثانیه بازی را دارند. من گلم را با سه گل زدم. آقای عابدزاده با پرتاب دست خود و در ادامه پاس دیدنی نامجو مطلق به من رسید که از پشت محوطه شوتم را زدم که تبدیل به گل شد.


او در ادامه گفت: من در خانواده ای غیرورزشی رشد کردم و خانواده ام دوست داشتند درسم را دنبال کنم.


طاهرزاده درباره دلیل جدایی اش از پرسپولیس گفت: من اصلا در مسابقات آسیب نمی دیدم اما در تمرینات بارها دچار مصدومیت شدم و بینی ام را شکستند. آقای عابدینی واکنش نشان دادند و گفتند چرا او را می زدند. این حمایت از من توسط بزرگان تیم نشد.
او در ادامه درباره خاطره اش از آن بازی گفت: بعد از گلزنی در دربی با توجه به اینکه ماشین نداشتم و کنار دیگر تماشاگران از استادیوم خارج شدم. همه از گلزنی ام صحبت می کردند اما من رویم نمی شد بگویم آن را زدم و با توجه به ناشناخته بودنم هیچکس مرا نشناخت. وقتی وارد کرج شدم بچه محل هایم مرا روی دست خودشان تا منزل رساند. همه شیرینی می دادند و چند ساعت جلوی منزل مان جشن گرفتند.


طاهرزاده در ادامه گلایه هایش از پرسپولیسی ها گفت: من به جز روزی که گل زدم و دربی را بردیم بقیه روزها را فقط گریه می کردم. نمی دانستم چرا همه مرا می زدند و مصدومم می کردند. او که شرایط روحی خوبی بعد از گفتن این جملات نداشت و اشک از چشمانش جاری شده بود در ادامه گفت: در بازی با ملوان بعد از اینکه گل زدم دست آقای درخشان را بوسیدم. اگر دست ایشان را بوسیدم به نیابت از تمام بزرگان پرسپولیس بود.
    
* تراکتورسازی – پرسپولیس
نبرد صدرنشینان در کم گنجایش ترین و کوچکترین استادیوم ایران برگزار شد. جدالی که امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ برای رسیدن به صدر جدول نبرد جالب توجهی با یکدیگر برگزار کردند، دیداری که البته حاشیه های فراوانی را پشت سر گذاشت.
دو تیم علیرغم فرصت های زیادی داشتند که عملکرد دروازه بانان دو تیم مانع از ثبت گل شد.
در پایان این بازی با توجه به ناامنی و حواشی به وجود امده سرمربیان دو تیم حاضر به گفتگو نشدند.
نکات بازی: علیرضا بیرانوند در هفت بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده است.
امیر قلعه نویی 1600 روز است که نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد.
پرسپولیس در 4 بازی اخیر خود برابر تیم های تبریزی شکست نخورده است.
پرسپولیس بعد از 43 بازی به تساوی بدون گل رسید.
اولین تساوی بدون گل پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ رقم خورد.


در بخشی دیگرگزارش ویژه از حواشی تبریز
درگیری بین لیدرها، مسوولان زمین و برخی عوامل باشگاه تراکتورسازی بعد از پایان این بازی با اصحاب رسانه باعث شد تا عادل فردوسی پور به بررسی این موضوع بپردازد. در پایان این بازی اصحاب رسانه که از تهران برای پوشش بازی رفته بودند با عوامل بیرونی زمین درگیر شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
گزارش کامل این حواشی را می توانید اینجا مشاهده فرمایید.
 
ویژه از دربی – آمار
در بخشی دیگر برنامه نود و ویژه دربی پایتخت، بحث های آماری مربوط به دو تیم بررسی شد. شرایط تقابل علیرضا منصوریان و برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان دو تیم و عملکرد آنها در دیدارهای اخیر در این بخش مورد توجه قرار گرفت.
 
با لژیونرها
لژیونرهای فوتبال ایران در این هفته در اروپا کولاک به پا کردند و عملکرد فوق العاده ای با گلزنی و پاس های منجر از خود به جا گذاشتند.
گزارش کاملا عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در روسیه، هلند، یونان و ... را می توان در ورزش سه و اینجا مشاهده فرمایید.
 
کارشناس داوری دیدارهای هفته پنجم
* استقلال ماشین سازی
برخورد کاوه رضایی با مدافع ماشین سازی خطایی دانسته نشد.

* پرسپولیس تراکتورسازی
برخورد سیدجلال حسینی و سعید آقایی در گوشه محوطه جریمه خطایی دانسته نشد و ادامه بازی به درستی اعلام شد.
تکرار خطاهای کمال کامیابی نیا می توانست توسط داور با اخطار و در ادامه اخراج این بازیکن همراه شود که داور از آن چشم پوشی کرد.

* فولاد – سایپا
جدال حسین فرکی با تیم سابق خود بازی دیدنی را رقم زد که سهم هر کدام دو گل بود.
 
*آنالیز هفته – مهدی ترابی
هافبک جوان تیم ملی و باشگاه سایپا که در 5 هفته اخیر برای این تیم 3 گل و 2 پاس گل به همراه داشته، ستاره این روزهای نارنجی پوشان محسوب می شود.
مهدی ترابی که اکنون یکی از بازیکنان خلاق فوتبال ایران محسوب می شود توانست عملکرد خوبی در این فصل از خود به جا بگذارد و با قدرت حمل توپ و دریبلینگ بالا یکی از مهره های خطرناک سایپا برای حریفان محسوب می شود.
آنالیز کامل عملکرد ترابی در این فصل را می توانید در بخش ویدیوی ورزش سه مشاهده فرمایید.
 
*سپاهان – پیکان
دیگر تساوی این هفته را شاگردان ویسی و جلالی رقم زدند. رحمان احمدی که مقابل تیم سابق خود قرار گرفته بود انگیزه های زیادی برای این بازی داشت و همین مساله باعث شد تا عملکرد فوق العاده ای از خود به جا بگذارد.
ویسی در پایان اعلام کرد تیمش علیرغم موقعیت های فراوان نتوانست از فرصت ها سود ببرد و دو امتیاز حساس را از دست داد.
 
*صبای قم – ذوب آهن
شاگردان یحیی گل محمدی و صمد مرفاوی در روزی که کارلوس کی‌روش بعد از مدت ها برای تماشای لیگ در استادیوم حاضر شده بود، به تساوی رسیدند تا سریال تقسیم امتیازات در این هفته ادامه داشته باشد.
دیوسالار از صبای قم در این دیدار اخراج شد و صمد مرفاوی این مساله را دلیل افت تیمش دانست. گل محمدی درباره نتیجه گفت: ما لیاقت خودمان را نشان ندادیم و نتوانستیم برنده باشیم و این تفکر از پیش برنده باعث شد به برد نرسیم.
 
*پدیده مشهد – استقلال خوزستان
قهرمان فصل گذشته نتوانست در مشهد بیش از یک امتیاز از پدیده کسب کند و با تساوی به کار خود پایان دادند.
پورموسوی تعطیلات لیگ را دلیل افت تیمش دانست و در این مساله رضا مهاجری نیز موافق بود و به تعطیلات لیگ اعتراض کرد.

*فولاد – سایپا
خطای بوحمدان تنها یک کارت زرد داشت و داور به درستی بازیکن فولاد را اخراج نکرد.
برخورد ابراهیم صادقی در محوطه جریمه با مهاجم فولاد می توانست یک ضربه پنالتی برای شاگردان سعداوی به ارمغان آورد که داور از آن چشم پوشی کرد.

*صبا قم – ذوب آهن
احسان پهلوان درون محوطه جریمه توسط دیوسالار متوقف شد که داور از گرفتن ضربه پنالتی چشم پوشی کرد.
ارسال مهرداد قنبری و گل ذوبی ها به درستی نتیجه را به سود ذوب کرد و توپ از خط عرضی بیرون نرفته و اوت نشده بود.
اخراج دیوسالار به درستی انجام شد و داور در این صحنه تصمیم درستی اعلام کرد.

بررسی لیگ آزادگان
لیگ دسته اول کشور نیز هفته پرحاشیه ای را پشت سر گذاشت و صدرنشین لیگ در خانه ملوان شکست خورد و برتری پرگل مس سرچشمه نیز دیگر نتیجه جالب توجه این هفته بود.
گزارش کامل نتیجه و حواشی هفته ششم لیگ برتر را می توانید اینجا مشاهده فرمایید.
 
نتیجه نظرسنجی
در پایان این برنامه نتیجه مخاطبان بیشتر روی نتیجه پیروزی پرسپولیس نظر داشتند. البته باید تا روز بازی در روز جمعه منتظر ماند دید برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش و همچنین استقلال با علیرضا منصوریان چه نتیجه ای را رقم خواهند زد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------