هفته هفتم لیگ برتر فوتبال / عیدانه لیگ برتر



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ برتر

دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، روز عید غدیر خم آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفته هفتم لیگ برتر فوتسال، سه‌شنبه ۳۰ شهریور، همزمان با عید سعید غدیر خم با انجام چهار دیدار آغاز می‌شود. پس از دیدارهای این هفته، لیگ برتر به مدت ۲۳ روز تعطیل می‌شود. این دومین تعطیلی لیگ برتر در فصل شانزدهم به دلیل برگزاری دیدارهای تیم ملی در انتخابی جام جهانی است.

صبا - سایپا
در نخستین دیدار هفته هفتم، صبا در قم میزبان سایپا خواهد بود. این بازی از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم آغاز می‌شود. سایپا در میانه جدول رده‌بندی وضعیت نسبتا خوبی دارد اما صبا جزو تیم‌های پایین جدولی است و می‌خواهد قبل از تعطیلات لیگ، خود را در جدول بالا بکشد.

تقابل  اندیشه حسین فرکی و صمد مرفاوی در این بازی می‌تواند بسیار جالب توجه باشد چرا که این دو مربی سال‌ها در لیگ برتر و در قالب تیم‌های مختلف رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند و تفکرات هم را به خوبی می‌شناسند.

استقلال خوزستان - پیکان
قهرمان فصل قبل از ساعت ۱۸:۴۰ سه‌شنبه در خانه پذیرای قهرمان فصل قبل لیگ یک است. نبرد قهرمانان لیگ برتر و دسته اول در هفته هفتم می‌تواند جالب توجه باشد. وضعیت این دو تیم هم مثل صبا و سایپاست؛ استقلال خوزستان در میانه جدول و پیکان در پایین جدول قرار دارند. پیکان برای پایین‌تر نرفتن در جدول و حداقل حفظ رده چهاردهم باید از استقلال خوزستان امتیاز بگیرد چون ممکن است استقلال تهران با پیروزی برابر حریفش، جای این تیم را بگیرد.

تراکتورسازی - سیاه‌جامگان
صدرنشین فعلی لیگ برتر از ساعت ۱۸:۵۰ در تبریز پذیرای سیاه‌جامگان است. تفاوت امتیازهای دو تیم فقط سه امتیاز است و همین تعداد اختلاف، باعث شده سیاه‌جامگان در رده ششم جدول قرار بگیرد. نبرد دو تیم از این نظر مهم است که می‌تواند باعث تغییر در صدر جدول شود. تراکتورسازی در صورت شکست یا توقف برابر مهمانش در خطر سقوط از صدر جدول قرار می‌گیرد.

استقلال - ذوب‌آهن
در آخرین دیدار روز سه شنبه، استقلال در تهران به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود؛ ورزشگاهی که جمعه گذشته شاهد برگزاری داربی ۸۳ پایتخت بود.

استقلال اکنون در بدترین شرایط خود قرار دارد و با کسب تنها چهار امتیاز از شش بازی در رتبه پانزدهم جدول جای گرفته است. بازی با ذوب‌آهن در شرایطی برگزار می‌شود که آبی‌پوشان در فصل شانزدهم هیچ بردی کسب نکرده‌اند و اگر از حریف شکست بخورند، فارغ از اینکه شکست با چه نتیجه‌ای باشد، به رده شانزدهم جدول سقوط می‌کنند.

این اتفاق در صورت رخ دادن ممکن است تبعات بدتری هم برای استقلالی‌ها داشته باشد. هرچند هیات مدیره باشگاه استقلال حمایت خود را از علیرضا منصوریان اعلام کرده است اما ناکامی‌های این تیم در صورت تداوم، نیمکت آبی‌ها را خواهد لرزاند. از طرف دیگر، جایگاه یحیی‌ گل‌محمدی روی نیمکت ذوب‌آهن هم چندان محکم نیست. هرچند وضعیت ذوب‌آهن از استقلال بهتر است و با شش امتیاز در رتبه نهم قرار دارد اما از چند هفته قبل زمزمه‌های تغییر در کادر فنی این تیم هم مطرح شده بود.

برنامه کامل دیدارهای هفته هفتم:

* سه‌شنبه ۳۰ شهریور
صبا – سایپا، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

استقلال خوزستان – پیکان، ساعت ۱۸:۴۰، ورزشگاه تختی اهواز

تراکتورسازی – سیاه جامگان، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی

استقلال – ذوب آهن، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

* چهارشنبه ۳۱ شهریور
گسترش فولاد – فولاد، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز

پدیده – صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۷، ورزشگاه ثامن مشهد

سپاهان – پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

نفت تهران – ماشین سازی، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی تهران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------