وضعیت آسیایی‌ها برای جام‌جهانی / بازگشت ایران به جاده مستقیم صعود



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,تیم ملی ایران

درحالی که سه هفته از مرحله نهایی انتخابی تیم های آسیایی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گذشته است هیچ تیمی نتوانسته امتیازات کامل را کسب کند اما مدعیان شانس اول صعود مستقیم هستند.

به گزارش مهر،  هفته سوم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عصر پنجشنبه در گروه های اول و دوم برگزار شد که در یکی از مهمترین دیدارهای گروه اول تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با پیروزی در خانه ازبکستان به مسیر صعود مستقیم بازگردد.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی راهی ازبکستان شد که صدر جدول را به رقیب خود واگذار کرده بود و از دست دادن امتیاز در این دیدار می توانست کار شاگردان کی روش را سخت کند. این سختی از آنجایی بیشتر می شد که کره هم قطر را شکست داد و موقتا به صدر جدول رسیده بود.

با این حال تیم ملی ایران که در دو بازی ابتدایی خود برابر قطر سه امتیاز گرفتند و از دیدار خارج از خانه برابر چین هم یک امتیاز گرفته بود، برای آنکه در جاده مستقیم صعود قرار داشته باشد ناگزیر به پیروزی برابر ازبکستان بود که با تدبیر خوب کی روش و نمایش قابل قبول بازیکنان به این مهم دست پیدا کرد.

* کره حریفی که خوب گل می خورد!
تیم ملی فوتبال کره جنوبی که یکی از رقیبان اصلی تیم ملی ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی است در دیداری که دقایق آخرش را با یک بازیکن کمتر سپری کرد در خانه خودش برابر قطر به پیروزی رسید تا با ایران هم امتیاز شود و دیدار روز ۲۰ مهرماه دو تیم تعیین کننده صدرنشین باشد.

کره ای که به نظر می رسد با تیم روزهای اوجشان فاصله دارند در این دیدار هم دو گل دریافت کردند. آنها در بازی با چین هم دو گل خورده بودند و برابر سوریه هم مساوی کردند. این تیم در هر دو دیداری که به پیروزی رسیده است دو گل دریافت کرده است.

* سوریه؛ شاید یک شگفتی
تیم ملی فوتبال سوریه که قبل از شروع مسابقات تصور می رفت ضعیف ترین تیم گروه اول باشد با پیروزی برابر چین در زمین حریف دست به کار بزرگی زد و حالا خودش را به رده چهارم جدول شش تیمی رسانده و بالاتر از چین و قطر ایستاده است. هر چند این تیم از شانس کمی برای صعود به جام جهانی برخوردار است اما نشان داده که می تواند در ادامه راه یقه مدعیان را بگیرد.

* قطر؛ طبل تو خالی
قطری ها که برای رسیدن به جام جهانی تدارک زیادی دیده بودند و بازیکنان خارجی را هم به عضویت تیم ملی خودشان درآوردند فعلا قعرنشین گروه هستند. آنها که دیدار اول خود را به ایران واگذار کرده بودند در دو دیدار بعدی هم شکست خوردند و فعلا بدون امتیاز در قعر جدول هستند. قطر درحالی که دو بر یک از کره جنوبی پیش بود و حریف یک بازیکن هم کمتر داشت اما در نهایت بازی را واگذار کردند.

ایران در صدر جدول گروه اول
پس از برگزاری هفته سوم تیم ملی فوتبال ایران با ۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی در صدر جدول است. کره با همین امتیاز دوم است. ازبکستان با ۶ امتیاز سوم است و سوریه با ۴ امتیاز چهارم است. چین با یک امتیازی که از ایران گرفته بود پنجم است و قطر هم بدون امتیاز در رده ششم ایستاده است.

گروه دوم؛ مدعیان شانس اول صعود
اما در گروه دوم این مسابقات تیم های ملی استرالیا، ژاپن، امارات و عربستان رقابت نزدیکی با هم دارند و جالب اینکه در این گروه هم دو تیم صدرنشین ۷ امتیازی هستند و هیچ تیمی نتوانسته ۹ امتیاز کامل سه هفته اول را کسب کند.

در این گروه البته رقابت شدیدتر از گروه اول است و دو تیم ۶ امتیازی هم رقابت نزدیکی با هم دارند. استرالیا و عربستان ۷ امتیازی هستند و ژاپن و امارات هم با ۶ امتیاز در تعقیب آنها هستند. تیم های عراق و تایلند هم بدون امتیاز در رده های پنجم و ششم ایستاده اند و به نظر می رسد شانس بسیار کمی برای صعود دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------