قلعه‌نویی- مرفاوی؛ گاهی دور؛ گاهی نزدیک



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,قلعه نویی

دو استقلالی قدیمی روز جمعه در تبریز در حالی برابر یکدیگر قرار می گیرند که رابطه سرد آنها بعد از اظهار نظرهای مرفاوی در هفته گذشته و واکنش های قلعه نویی گرم تر از گذشته شده است.

به گزارش ورزش سه، دیدار دو تیم تراکتورسازی و صبای قم در جریان هفته یازدهم لیگ برتر نبردی با نیمکت های آبی ها را برگزار خواهند کرد.

  

امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی سرمربیان حال حاضر این دو تیم بالا و پایین های زیادی را در کنار یکدیگر تجربه کرده اند که در آستانه این دیدار بعضی از آنها را بررسی می کنیم:

  

دوران بازی گری 

امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی سالهای  زیادی در کنار یکدیگر در استقلال حضور داشتند و افتخارات زیادی را تجربه کردند. قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا به همراه قهرمانی در جام باشگاه های تهران و لیگ برتر از جمله افتخارات این دو دوست قدیمی در دوران بازی گری به شمار می رود. دوستی که تا حضور بر روی نیمکت استقلال نیز ادامه پیدا کرد.

  

مرفاوی دستیار قلعه نویی در استقلال 

صمد مرفاوی دستیار اول قلعه نویی در دوره اول حضور در استقلال بود. این دو که از گذشته رابطه نزدیکی داشتند، بر روی نیمکت استقلال نشستند و در کنار یکدیگر روزهای باشکوهی را تجربه کردند. استقلال قلعه نویی نمایش های قابل قبولی داشت و در سومین سال سرمربی گری مربی جوان آبی ها به قهرمانی رسیدند. امیر قلعه نویی بعد از این قهرمانی به تیم ملی رفت و البته با نظر او دوست قدیمی اش به نیمکت استقلال رسید.

   

رفاقتی که پایدار نماند 

امیر قلعه نویی در کنار سرمربی گری تیم ملی در استقلال مرفاوی نیز هر چند پشت پرده اما فردی تصمیم گیر بود. استقلال با مرفاوی هر چند فوتبال زیبایی بازی نمی کرد اما صدرنشین لیگ برتر بود و تا چهار هفته پیش از پایان مسابقات شانس اول قهرمانی به شمار می رفت.

 

مرفاوی که حضور در راس نیمکت استقلال را تا اندازه زیادی مدیون امیر قلعه نویی بود با گذشت زمان  و بعد از انتخاب یونگ هلندی از سوی قلعه نویی با او اختلاف پیدا کرد و این اختلاف نظر تا آنجا ادامه پیدا کرد که مرفاوی در پایان فصل پیشنهاد دستیاری ناصر حجازی را پذیرفت تا بعد از یک فصل سرمربی گری به عنوان دستیار در کنار منتقد اول قلعه نویی بنشیند.

  

نیمکت استقلال امیر و صمد را آشتی داد 

صمد مرفاوی به عنوان دستیار مظلومی در کنار ورمزیار کار خود را در استقلال ادامه داد اما با حضور کریمی دیگر جایی در نیمکت استقلال نداشت. این موضوع شاید دهن کجی مرفاوی به دخالتهای قلعه نویی در لیگ ششم بود اما نیمکت استقلال در لیگ هشتم دوباره این دو دوست قدیمی را آشتی داد. قلعه نویی بعد از حضور در راس کادرفنی آبی ها از مرفاوی دعوت به همکاری کرد و طبیعی بود که سرمربی پیشین آبی ها دوباره طعم نفر دوم بودن را بچشد. این دو در کنار یکدیگر یکی از بهترین تیم های تاریخ لیگ برتر را ساختند اما باز هم دوستی این دو نفر پایدار نماند.

  

مرفاوی دوباره جانشین امیر شد 

صمد مرفاوی در ابتدای لیگ نهم دوباره جانشین امیر قلعه نویی شد؛ جانشینی که این بار با اتفاقی که در لیگ ششم رخ داد بسیار متفاوت بود. واعظ آشتیانی، مدیرعامل وقت استقلال با طرح موضوعاتی قلعه نویی را از کار برکنار کرد و این بار صمد مرفاوی به شکلی دور از انتظار در حالی که بسیاری گمان می کردند در حمایت از دوست قدیمی خود حاضر به همکاری با آشتیانی نیست، سرمربی استقلال شد. این دو سرمربی خیلی زود در هفته اول لیگ نهم برابر یکدیگر قرار گرفتند و صمد مرفاوی در بازی که خیلی بوی دوستی نمی داد، در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مچ قلعه نویی را خواباند.

   

استقلال هم این دو دوست را در کنار یکدیگر قرار نداد  

بعد از این جدایی قلعه نویی و مرفاوی دیگر هیچگاه در کنار یکدیگر قرار نگرفتند. البته که این دو استقلالی قدیمی هیچگاه مانند بسیاری دیگر از بزرگان استقلال در برابر یکدیگر قرار نگرفتند و مراسم های تشریفاتی پیش از شروع بازی را به بهترین شکل انجام دادند اما قلعه نویی در سومین حضور خود در استقلال دیگر به دنبال دوست صمیمی خود نرفت.

   

قلعه نویی و مرفاوی دوباره به هم نزدیک شدند! 

نشست خبری بعد از دیدار صبای قم برابر استقلال شاید اولین باری بود که مرفاوی به دفاع از قلعه نویی پرداخت. این اتفاق در حالی رخ داد که امیر قلعه نویی ارتباطی با این دیدار نداشت. سرمربی تراکتورسازی نیز در اولین گفت و گوی خود با تایید حرفهای مرفاوی، عده ای را در استقلال بی آنکه اشاره مستقیمی به آنها کند، متهم به نقش بازی کردن کرد. امیر و صمد حالا بعد از نزدیک به 6 فصل با توجه به منافع مشترکی که دارند، دوباره به هم نزدیک شده اند و عصر روز جمعه در تبریز برابر یکدیگر قرار می گیرند. آخرین نبرد این دو سرمربی به لیگ چهاردهم باز می گردد که امیر قلعه نویی با استقلال توانست پیکان مرفاوی را با گلی جنجالی شکست دهد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------