رقابت میلی‌متری پرسپولیس و تراکتورسازی/ استقلال چهارم می‌شود؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, هفته دوازدهم

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی برای صدرنشینی با یکدیگر رقابت میلیمتری دارند.

 به گزارش  فارس، مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و در این هفته نیز شاهد رقابت نزدیک و میلی‌متری پرسپولیس و تراکتورسازی در صدر جدول خواهیم بود. استقلال هم به دنبال رسیدن به رده چهارم جدول است.

 

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

 

گسترش فولاد تبریز- سپاهان؛ شاگردان فراز به دنبال برد 

گسترش هفته گذشته یک مساوی روحیه بخش مقابل استقلال به دست آورد و در بازی که 2 بر صفر عقب بود و 10 نفره شد یک امتیاز گرفت. شاگردان فراز کمالوند اگر با همان انگیزه مقابل سپاهان بازی کنند پیروزی دور از دسترس‌شان نخواهد بود هرچند دخسوس دروازه‌بان برزیلی خود را در این بازی به دلیل محرومیت ندارند. سپاهان هم هفته قبل در خانه مقابل فولاد متوقف شد و در این هفته به دنبال برد است.گسترش با 7 مساوی رکوردار تساوی در این فصل لیگ است بنابراین بعید نیست در این بازی هم عبدالله ویسی و فراز کمالوند امتیازها را تقسیم کنند.

 

سایپا- استقلال خوزستان؛ نارنجی‌پوشان در وضعیت قرمز 

نارنجی‌پوشان 8 هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند و وضعیت‌شان در جدول قرمز شده است. آخرین برد شاگردان حسین فرکی در هفته سوم لیگ برتر مقابل سیاه‌جامگان بود و بعد از آن سایپا دیگر روی خوش ندیده است. این تیم هفته گذشته هم مقابل نفت تهران شکست خورد و اکنون باید سه امتیاز بگیرد تا شاید از رده پانزدهم جدول جدا شود. سایپا در این مسابقه مهدی ترابی ملی‌پوش خود را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.  استقلال خوزستان هم شرایط مناسبی ندارد و با 12 امتیاز هیچ نشانی از قهرمان فصل گذشته ندارد. باید دید آبی‌پوشان اهوازی هم می‌توانند از سایپا امتیاز بگیرند یا آنها سایپا را از بحران خارج می‌کنند.

 

صبای قم- استقلال؛ چهارمین برد آبی‌پوشان 

این مسابقه تکرار بازی دو تیم در جام حذفی است که به تازگی برگزار شد و بعد از باخت و حذف صبا حاشیه‌های زیادی به وجود آمد و مرفاوی حسابی علیه برخی استقلالی‌ها موضع گرفت. تقابل دوباره حامد لک دروازه‌بان صبا با هواداران استقلال هم جذابیت‌های خودش را خواهد داشت با همه این مسایل به نظر می‌رسد که استقلال برنده این بازی باشد. روی کاغذ صبا تقریبا شانسی برای شکست دادن استقلال پرمهره ندارد. شاگردان منصوریان می‌توانند چهارمین برد این فصل خود را در این بازی جشن بگیرند. این بازی را می‌توان برای آبی‌پوشان تهرانی یک دیدار خانگی محسوب کرد زیرا در قم هم استقلال هواداران زیادی دارند و بعید است صبا حتی روی سکوها هم بتواند استقلال را شکست بدهد و سکوهای ورزشگاه در تسخیر هواداران آبی در خواهد آمد. با این حال مرفاوی به فکر انتقام باخت خود مقابل استقلال است.

 

فولاد خوزستان- نفت تهران؛ نبرد ملی‌پوشان حماسه‌ساز 

در این بازی دو ملی‌پوش سابق روی نیمکت دو تیم قرار دارند. نعیم سعداوی و علی دایی که در تیم ملی همبازی بودند و حماسه 8 آذر را هم در بازی با استرالیا رقم زدند اکنون رودروی یکدیگر می‌ایستند. نفت در صورت پیروزی در این مسابقه فاصله‌اش را با تراکتورسازی و پرسپولیس صدرنشین به حداقل می‌رساند و همچنان در رده سوم جدول باقی می‌ماند و فولاد هم برای اینکه وضعیت بهتری در جدول پیدا کند و از رده نهم جدا شود برای برد در این مسابقه به میدان خواهد آمد.

 

سیاه جامگان- نفت آبادان؛ سومین باخت متوالی برزیل؟ 

نفت ابادان بعد از یک شکست خانگی راهی مشهد می‌شود تا مقابل تیم سیاه‌جامگان به میدان برود. سیاه‌جامگانی که خداداد عزیزی آن را هدایت می‌کند و هفته گذشته نیز یک مساوی از استقلال خوزستان گرفت. شاگردان خداداد در این دیدار خانگی هم می‌خواهند از یک تیم خوزستانی دیگر امتیاز بگیرند. نفت آبادان که شروع خوبی در این فصل داشت مدت‌هاست سیرنزولی به خود گرفته و هفته گذشته هم مقابل ذوب آهن در خانه شکست خورد و نادر دست نشان نمی‌خواهد سومین شکست متوالی خود را تجربه کند.

 

تراکتورسازی- پدیده؛ تدوام صدرنشینی شاگردان قلعه‌نویی؟ 

شاگردان امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر همچنان بدون شکست هستند و به لطف تفاضل گل بهتر هم نسبت به پرسپولیس صدرنشین لیگ شده‌اند. تراکتورسازی در این بازی خانگی هم به دنبال برد و حفظ صدر هستند و بعید است تیم پدیده در تبریز حرفی برای گفتن داشته باشد و تراکتورسازی برای رسیدن به هفتمین برد این فصل خود خیلی به زحمت نخواهد افتاد. هدف اول پدیده در تبریز گرفتن یک امتیاز خواهد بود. هرچند این تیم دو برد متوالی داشته است اما بازی با تیم پرمهره تراکتورسازی خیلی سخت است.

 

ذوب آهن- پیکان؛ نبرد برای چهارمی 

پیکان بعد از گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس به دنبال حفظ رتبه چهارمی خود در لیگ برتر است و ذوب آهن هم که آهسته و پیوسته خود را به رده پنجم لیگ رسانده دوست دارد در این هفته نیز یک پله در جدول صعود کند. دو تیم از نظر امکاناتی و مالی در شرایط مناسبی هستند و فقط به فوتبال فکر می‌کنند باید دید مجید جلالی مقابل مربی جوان لیگ برتر چه کاری انجام می‌دهد؟

 

پرسپولیس- ماشین‌سازی؛ شکست ناپذیر مقابل تیم همیشه بازنده! 

ماشین‌سازی تیم همیشه بازنده لیگ شانزدهم است که 6 باخت متوالی داشته است و مدیران این باشگاه نیز جریمه سنگینی برای بازیکنان و مربیان این باشگاه در نظر گرفتند و 20 درصد از مبلغ قراردادها را کسر کرده‌اند. باید دید رسول خطیبی مقابل تیم بدون باخت پرسپولیس چه کاری انجام می‌دهد؟ نبرد با اخرین تیم جدول برای شاگردان برانکو قطعا راحت نخواهد بود. ماشین‌سازی برای قطع نوار باخت‌هایش مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد و شاگردان برانکو تلاش می‌کنند در کورس با تراکتورسازی برای حفظ صدر باقی بمانند. اگر ماشین‌سازی از پرسپولیس امتیاز بگیرد به طور غیرمستقیم به تداوم صدرنشینی تراکتورسازی کمک کرده است. مهاجمان پرسپولیس در این بازی خانگی باید عادت بد فرصت سوزی را ترک کنند و قدر موقعیت‌های گلزنی خود را بدانند. برانکو حتی از مهدی طارمی به خاطر گل نکردن فرصت‌هایش انتقاد کرد و حالا باید دید پرسپولیس مقابل ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ چطور بازی خواهد کرد. ماشین‌سازی با 7 گل زده هم یکی از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را هم در اختیار دارند. پرسپولیس در صورت پیروزی در این مسابقه و توقف تراکتورسازی دوباره به صدر جدول برمی‌گردد.

 

برنامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر:

 

هفته دوازدهم؛ روز جهانی معلولان و بیمه 

پنج شنبه 11 آذر 95 

صبای قم – استقلال تهران – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 16:20

 

گسترش فولاد تبریز – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 15:00

 

سایپا تهران – استقلال خوزستان – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 15:00

 

فولاد خوزستان – نفت تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 16:40

 

جمعه 12 آذر 95 

تراکتورسازی تبریز – پدیده خراسان – ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 15:15

 

سیاه‌جامگان مشهد – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 14:30

 

ذوب آهن اصفهان – پیکان تهران – ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت 15:30

 

پرسپولیس تهران – ماشین‌سازی تبریز – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 17:15

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------