شرط فدراسیون ایران برای آدیداس:بیا در منیریه لباس تولید کن!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,آدیداس

یکی از بزرگترین انتقادهای اهالی فوتبال به لباس‌های خارجی این است که به نام برندهای خارجی ، لباس‌ها را در ایران تولید می‌کنند!

مهدی تاج، امیر عابدینی و محمدرضا ساکت به آلمان رفته اند تا مهمترین قرارداد پوشاک ورزشی تاریخ تیم های ملی را امضاء کنند. آنها می گویند دو جلسه با مدیران ارشد شرکت آدیداس داشتند و به زودی با این کمپانی بزرگ آلمانی برای تهیه پوشاک تیم ملی قرارداد می بندند. تیم ملی از چند ماه پیشتر با فسخ قراردادش با کمپانی ایتالیایی درجه 3 جیووا ، لباس های آدیداس را از بازار می خرد و می پوشد اما حالا تصمیم گرفته تا قرارداد همکاری مشترک با این گروه بزرگ تولید لباس دنیا ببندد. 

 

عابدینی مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در جدیدترین اظهار نظرش ، گفته مذاکرات عالی پیش رفته و در شرف قرارداد هستند اما او گفته از این کمپانی خواسته شده تا با انتقال تکنولوژی ، تولیداتش را در ایران داشته باشد.

 

این بزرگترین پیش شرط در توسعه اقتصاد مقاومتی برای هر کشوری است. بی شک انتقال تکنولوژی تولید پوشاک ورزشی ، می تواند باعث اشتغالزایی بزرگی شود. از یاد نبریم ، نرخ بالای دلار ، قیمت نیروی کار در ایران را به شدت ارزان می کند. شاید حتی ارزان تر یا هم قیمت با کشورهای جنوب شرقی آسیا . بسیاری از محصولات آدیداس در کشورهایی مثل ویتنام که نیروی کار ارزان دارند تولید می شوند و حالا ایران با دستمزد ماهیان 500 دلار ، می تواند نیروی کار عالی برای این کمپانی داشته باشد. ایران که درست در قلب مدیترانه ، یکی از نزدیکترین کوریدورهای انتقال اجناس به بازارهای عربی و حتی اروپایی است و هزینه حمل و نقل تولید محصول را هم تقریبا به پایین ترین رقم ممکن می رساند.

 

البته تولید محصولات برندهای خارجی ، حتی تحت لیسانس ، به دلیل سابقه بد گذشته ، باعث ترس اهالی فوتبال می شود. هنوز قرارداد لباس های آل اشپرت در یادها مانده . لباس هایی که به نام این برند آلمانی در تولیدی های منیریه ، به عنوان بازار اصلی تولید البسه ورزشی ایرانی ، تولید می شدند و انتقادهای زیادی را به همراه داشتند.

 

شرکت جیووا هم کارخانه ای را در شیراز احداث کرده بود و محصولاتش را در ایران تولید می کرد اما عملا تولیدات ایرانی این شرکت کیفیتی نداشتند. قبل تر و در همین دوره کی روش ، تیم از پومای ایران محصولاتی گرفت که علی کریمی ، ستاره وقت تیم به شدت به کیفیت لباس هایش اعتراض کرد و می گفت این لباس ها را در منیریه تولید کرده اند.

 

حالا باید دید قرارداد فدراسیون با آدیداس اگر بسته شود و این صنعت بومی سازی شود ، لباس های آدیداس منیریه چه کیفیتی خواهند داشت؟

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------