آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش کمیته انضباطی به شادی جنجالی جواد نکونام و اظهارات حسینی

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی به رفتارها و صحبت‌های سرمربی و دروازه‌بان تیم استقلال واکنش نشان داد. حسین عبداللهی در خصوص…

درهای تیم‌ملی به روی سربازها بسته است!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,کی روش

در حالی که بازیکنانی چون مهرداد پولادی، سروش رفیعی و... با اجازه سازمان نظام وظیفه تیم ملی را در جام ملت های آسیا همراهی کردند اکنون و در آستانه دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی سردار موسی کمالی، جانشین اداره کل منابع انسانی نیروهای مسلح تاکید می کند که سربازها حق حضور در اردوی تیم ملی را ندارند!

کی‌روش احترام می گذارد
این مسئله به یکی از چالش های اصلی کادر فنی تیم ملی تبدیل شده است. هر چند کی روش به دفعات به تصمیم اتخاذ شده از سوی سازمان نظام وظیفه احترام گذاشته و اذعان کرده به قوانین داخلی کشور پایبند است اما دوست دارد با لطف مسئولان بتواند از بازیکنان سرباز در اردوی تیم ملی بهره ببرد.


وقتی در آستانه جام ملت های آسیا به تیم ملی اجازه استفاده از دو سه بازیکن سرباز داده شد کی روش با ابراز خوشحالی از مسئولان نظامی تشکر کرد اما در ادامه برنگشتن مهرداد پولادی برای مشخص کردن کارت پایان خدمت خود منجر به اتخاد تصمیم جدیدی شد. همان طور که در جریان قرار گرفته اید سردار موسی کمالی برای چندمین بار در ماه های اخیر تاکید کرده است سرباز ها حق حضور در اردوی تیم ملی را ندارند.

مهره‌هایی که می‌توانند ملی‌پوش شوند
حسین ماهینی یکی از خوب های تیم ملی در جناح راست خط دفاعی بود اما این بازیکن از زمانی که فهمیده حق حضور در اردوی تیم ملی را ندارد با افت فاحشی مواجه شده، نکته ای که کی روش هم در دعوت از او متوجه شد.

نیاز به اشاره نیست که سروش رفیعی و بختیار رحمانی دو مهره تاثیر گذار و خوب فوتبال در خط هافبک هستند و حضور آنها در اردوی تیم ملی ترافیک بازیکن را در خط هافبک به وجود خواهد آورد و قطعا تصمیمات بهتری را از سوی کی روش به دنبال خواهد داشت. شاید اگر این دو به اردوی تیم ملی اضافه شوند امید ابراهیمی و سعید عزت الهی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی با چالش مواجه شوند و در ادامه اشکان دژاگه به منطقه بازی تخصصی اش فرستاده شود چون سروش رفیعی خیلی خوب می تواند این نقش را بازی کند.

شجاع خلیل زاده دیگر بازیکن خوبی است که به دلیل همین مشکل فعلا نمی تواند در اردوی تیم ملی حاضر شود. کی روش در خط دفاع بر خلاف خط حمله با کمبود مهره مواجه است و حضور شجاع می تواند دغدغه های کی روش را در خط دفاع کمتر کند. مهرداد پولادی اگر منعی برای حضور در اردوی تیم ملی نداشت قطعا در بازی های اخیر یکی از مهره های اصلی کی روش می بود. سرمربی تیم ملی اعتقاد ویژه ای به او دارد و معتقد است مهرداد از جمله مدافعانی است که دفاع بسیار توانمند است و تایمینگ حضور در حمله را هم به خوبی رعایت می کند.

در انتظار یک تصمیم بهتر
شاید به دلیل بازی های حساسی که پیش رو داریم بد نباشد سازمان نظام وظیفه در این باره تصمیم جدیدی را اتخاذ کند. تخلفاتی نباید صورت می گرفته که به دلیل مهیا بودن فضا صورت گرفته و قطعا برخوردها قانونی و البته مهربانانه بوده که شایسته تحسین و قدردانی است، اما منع کردن سرباز از خدمت به تیم ملی به نظر نمی رسد تصمیم خیلی منطقی باشد. این مثل منع کردن سرباز از کار برای منافع ملی است. بازیکنی که در اردوی تیم ملی حاضر می شود دستمزدی نمی گیرد و با همه توان تلاش می کند که پرچم مقدس کشور در میادین بین المللی به اهتزار درآید.این تصمیم که بازیکنان سرباز حق حضور در اردوی تیم ملی را ندارند منجر به افت فنی اشان شده است و هم اکنون علاوه بر بازیکن، باشگاه و هم چنین تیم ملی متضرر شده اند.

همین که این بازیکنان مجبور به بازی در تیم های نظامی شده اند و دستمزد آنها به نحوه قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است تنبیه خوبی بوده اما عدم حضور دراردوی تیم ملی تصمیمی است هم به ضرر بازیکن و هم به ضرر تیم ملی.

هر چند که روند و شرایط باید به گونه ای باشد که هیچ بازیکنی اجازه سند سازی برای دریافت غیر قانونی کارت پایان خدمت پیدا نکند. به یاد داشته باشیم همه کارت های صادره برای این دسته از بازیکنان واقعی و از سوی سازمان نظام وظیفه صادر شده بود اما بازیکنان برای دریافت این کار سند سازی کرده بودند.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------