درگیری مثلث فوتبال و مشت هایی که به هوا رفت



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

ورزش ایران در این هفته و بیشتر از هر اتفاق مثبنی با اتفاقات ناخوشایندی مثل دوپینگ چهار ورزشکار و درگیری لفظی میان دو مسئول فوتبال که صحبت های تند کی روش هم را به دنبال داشت، مواجه بود.

به گزارش مهر، دولت طلب باقی مانده کمیته ملی المپیک از بودجه سال ۹۴ این کمیته را پرداخت کرد، پینگ پنگ بازان در رنکینگ جهانی صعود کردند و ذوب آهن در لیگ قهرمانان با یک برد پرگل صدرنشین گروه خود شد؛ اینها اندک اتفاقات مثبتی بودکه در این هفت روز برای ورزش ایران رقم خورد در حالیکه دیگر اتفاقات، ناخوشایندی و تاسف های زیادی برای ورزش ایران به همراه داشت.

اتفاقاتی مانند ناکامی تیم هشت نفره بوکس ایران از کسب سهمیه در مسابقات قاره چین، مثبت شدن تست دوپینگ چهار ورزشکار از چهار رشته آنهم در آستانه بازی های المپیک و بدتر از همه درگیری لفظی مدیر تیم ملی فوتبال با دبیر فدراسیون در یک برنامه تلویزیونی که حتی واکنش تند سرمربی تیم ملی را هم به همراه داشت.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح است:

کمیته ملی المپیک طلب خود از دولت را گرفت
مسئولان کمیته ملی المپیک در حالی سال ۹۴ را به پایان رساندند که ۷۵ درصد از مجموع ۲۴ میلیارد تومان بودجه مصوب خود را از دولت دریافت کرده بودند و هنوز بابت ۲۵ درصد باقی مانده آن که رقمی حدود ۶ میلیارد بود، از دولت طلبکار بودند اما شنبه گذشته بخش باقی مانده بودجه سال ۹۴ کمیته ملی المپیک به حساب این کمیته واریز شد تا در واقع حساب کمیته ملی المپیک با دولت و از بابت بودجه سال گذشته صفر شود.

دست خالی بوکس ایران از سهمیه المپیک
مسابقات كسب سهميه بوكس قاره ای چين با حذف تمام بوكسورهای ايرانی از گردونه رقابت ها همراه بود. تيم ملي نسبتا جوان ايران كه با ٨ بوكسور راهي اين مسابقات شده بود بدون كسب سهميه المپيک به كشور بازگشت تا با همان بک سهميه ای كه احسان روزبهانی در ليگ حرفه ای بوكس جهان كسب كرده اميدوار به كسب سهميه در آخرين فرصت خود در آذربايجان باشد. مسابقات بوكس قاره اي چين از ٦ تا ١٤ فروردين ماه به ميزباني كيانان چين برگزار شد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

انصراف داور بین المللی شمشیربازی ایران از قضاوت در المپیک ریو
پیمان فخری، داور بین المللی شمشیربازی ایران که از سوی فدراسیون جهانی این رشته به قضاوت در بازی های المپیک دعوت شد از حضور در این بازی ها انصراف داد. المپیکی شدن دو شمشیرباز اسلحه سابر ایران و لزوم حضور فخری در کنار آنها به هنگام برگزاری بازی های المپیک و همچنین درخواست رئیس فدراسیون شمشیربازی در این زمینه موحب اعلان انصراف فخری شد.

صعود جهانی پینگ پنگ بازان ایران در اولین رنکینگ سال ۹۵
رده بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز مربوط به ماه آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی و فروردین ماه سال ۹۵ می شود. در این رده بندی علاوه بر اینکه تمام بازیکنان ایران در بخش مردان و بانوان صعود داشتند، در بخش تیمی هم تیم بانوان ایران با یک پله صعود و مجموع ۱۲۶ امتیاز در رده ۴۵ قرار گرفته ضمن اینکه تیم مردان ایران بدون تغییر جایگاه وبا مجموع ۱۹۴ امتیاز در رده ۳۲ جهان باقی مانده است.

معرفی چهار دوپینگی در ورزش ایران
در اولین روزهای کاری رسمی سال جدید پرده از دوپینگ چهار ورزش در چهار رشته مختلف برداشته شد. اول اینکه مشخص شد یک ورزشکار دوومیدانی به خاطر استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم دوپینگی شده است که البته مثبت شدن نتیجه آزمایش وی در روزهای پایانی سال گذشته محرض شد اما اعلام دوپینگی بودن وی امسال انجام شد. به فاصله یک روز بعد نیز اعلام شد که سه ورزشکار از سه رشته ووشو، جودو و شنا نیز مرتکب دوپینک شده اند. ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هیچ اسمی از این ورزشکاران نبرده است.

رائول لوزانو به ایران آمد
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال دوشنبه به ایران سفر کرد تا به طور رسمی هدایت این تیم برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک را بر عهده بگیرد. این مربی از سه شنبه در محل تمرینات تیم ملی حاضر شد تا با حضور وی تمرینات این تیم که از هشتم فروردین ماه آغاز شده بود وارد فاز جدیدی شود.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس
برانکو ایوانکوویچ دوشنبه در پایان تمرین تیم پرسپولیس به محل باشگاه رفت و در جلسه ای با علی اکبر طاهری با وی برای تمدید قراردادش  به توافق نهایی رسید. سرپرست باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم قرار گذاشتند تا به زودی در مراسمی  با حضور اصحاب رسانه قرارداد جدید سرمربی سرخپوشان به امضا برسد. به احتمال زیاد این قرارداد یک ساله خواهد بود.

پرسپولیس به آبی های لیگ نزدیک تر شد
هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر دوازدهم فرودین ماه با برگزاری سه دیدار آغاز شد و طی دو روز دیگر با برگزاری دیگر دیدارها پیگیری شد. در نخستین روز این هفته از مسابقات گسترش فولاد تبریز با نتیجه پرگل ۴ بر ۳ برابر ذوب آهن به برتری دست یافت. تیم های سپاهان و ملوان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند و تراکتورسازی تبریز هم در زمین سایپا با یک گل میزبان خود را شکست داد.

شنبه گذشته و در دومین روز هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر تنها یک دیدار برگزار شد که طی آن تیم های فولاد اهواز و صبای قم به تساوی بدون گل رضایت دادند. اما چهار دیدار دیگر این هفته از مسابقات یکشنبه برگزار شد که طی آن پدیده با دو گل برابر استقلال اهواز پیروز شد. پرسپولیس ۳ بر ۲ سیاه جامگان را شکست داد. راه آهن با یک گل مغلوب نفت تهران شد و دیدار دو تیم تهرانی و خوزستانی استقلال نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

در پایان این هفته از رقابت های لیگ برتر جایگاه دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان در رده های اول و دوم تثبیت شد ضمن اینکه پرسپولیس هم در جایگاه سوم جدول رده بندی باقی ماند اما فاصله امتیازی خود را با دو تیم استقلال کمتر کرد.

دعوت نماینده ایران به مسابقات فوتسال جام باشگاه های جهان
اولین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه های جهان قرار است چند ماه دیگر به میزبانی کشور قطر برگزار شود و تیم تاسیسات دریایی قهرمان قاره آسیا هم به این تورنمنت دعوت شده است. تاسیسات سال گذشته موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کند.

تاکید نهادهای نظارتی بر استعفای مشحون
نهادهای نظارتی که چندی پیش به پرونده "دوتابعیتی"های ورزش ورود کرده و خواستار کنار رفتن آنها شدند، در اولین اقدام خود برای امسال روی استعفای رئیس فدراسیون بسکتبال دست گذاشته‌اند. مشحون اول خردادماه سال گذشته در مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال صاحب اکثریت آرا شد و برای پنجمین دوره رئیس این فدراسیون شد اما به نظر می رسد این دوره مدیریت وی به سرانجام نرسد.

درگیری لفظی مدیر تیم ملی فوتبال با دبیر فدراسیون
اولین برنامه ۹۰ در سال ۹۵ مثل همیشه با حاشیه های زیادی همراه بود. در این برنامه که دوشنبه شب پخش شد، افشین پیروانی، مدیر تیم ملی فوتبال به عنوان مهمان حضوری برنامه صحبت هایی در مورد مشکلات تیم ملی مطرح کرد و اینکه این تیم در مورد الزامات اولیه مانند لباس و زمین با مشکل مواجه است در حالیکه برخی مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش توجه لازم را به این موضوع ندارند و حتی نامناسب بودن زمین کمپ را نادیده می گیرند. پیروانی همچنین در حمایت از کارلوس کی روش هم صحبت هایی مطرح کرد که همه آنها از طرف علیرضا اسدی، مهمان تلفنی برنامه ۹۰ با واکنش مواجه شد طوریکه صحبت میان این دو نفر در نهایت به درگیری لفظی میان آنها منجر شد و حتی پیروانی را به استفاده از ضرب المثل «شیر دهنتان را سوزانده، ماست را فوت می کنید»، وادار کرد و تاکید بر اینکه اسدی دو مدل حرف می زند.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

حمله کی روش به اسدی
یک روز پس از پخش برنامه ۹۰ که با درگیری لفظی افشین پیروانی و علیرضا اسدی همراه بود، کارلوس کی روش طی صحبت هایی به دبیر فدراسیون تاخت و گفت اسدی که با چتر نجات وزارت ورزش وارد فدراسیون فوتبال شد و کفاشیان را مجبور کرد که او را جایگزین دبیرکل کاربلد و حرفه ای سابق فدراسیون کند حتی تفاوت بین زمین فوتبال و زمین سیب زمینی را نمی داند آنوقت راجع به استانداردهای لازم و امكانات در فوتبال بین المللی صحبت می کند.

عنوان چهارمی و هفتمی ایران در مسابقات شطرنج تیمی آسیا
تیم ملی شطرنج مردان در دور پایانی مسابقات تیمی قهرمانی آسیا که در امارات جریان داشت برابر بنگلاش به برتری قاطع دست یافت اما با این حال از رسیدن به سکوی این رقابتها بازماند و به عنوان چهارم دست یافت. در بخش بانوان نیز تیم ملی ایران با یک تساوی ارزشمند مقابل تیم قدرتمند هند کار خود در این رقابتها را به پایان رساند و در جایگاه هفتم قرار گرفت.

صدرنشینی ذوب آهن و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان
در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب تیم ذوب آهن  در ورزشگاه فولادشهر میزبان بنیادکار ازبکستان بود که این دیدار در پایان با برتری ۵ بر ۲ ذوبی ها به پایان رسید. دانیال اسماعیلی فر(۳)، وحید محمدزاده(۳۴)، مهدی رجب زاده (۵۰) کاوه رضایی(۶۹) و مرتضی تبریزی(۸۷) برای ذوب آهن گل زدند و ساتو مینوری(۷۷) و نورماتوف(۸۹) برای بنیادکار گلزنی کردند. ذوب آهن با این پیروزی ۸ امتیازی شد و به صدر جدول گروه دوم صعود کرد تا از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا برخوردار باشد.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نیز که قبل از این صاحب دو پیروزی و یک شکست شده بود در چهارمین دیدار برابر پاختاکور به پیروزی رسید. این دیدار که شامگاه که چهارشنبه در تبریز برگزار شد در نهایت با برتری 2 بر صفر تراکتور به پایان رسید تا این تیم در گروه خودش صدرنشین شود.

 

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------