آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

ترکی محتمل‌ترین گزینه برای قضاوت دربی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ترکی

داور دربی کیست؟ دوباره پچ‌پچ‌ها شروع شده! همه از هم می‌پرسند داور دربی کدام یک از داوران لیگ است؟ شاید این برای نخستین باری است که رسانه‌ها و مخاطبان فوتبال اینقدر دیر به یاد داور دربی افتادند. دلیل آن هم مشخص است. فاصله بازی‌های لیگ کم و تیم‌های بزرگی برای قهرمانی با هم می‌جنگند و آنچه این حساسیت را به اوج خودش می‌رساند جهش یکدفعه‌ای پرسپولیس در جدول است.

در شرایطی که نیم فصل اول حال و روز این تیم خوب نبود و خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم فکر نمی‌کرد آخر فصل قرمزها برای قهرمانی بجنگند اما تفکر برانکو پرسپولیس را تا صدر جدول پیش برد و حالا دو تیم پرطرفدار تهرانی سایه به سایه هم پیش می‌روند و آنچه دربی 82 را بیش از پیش حساس می‌کند همین حرکت سرخابی‌ها است. حالا دیگر فقط سه امتیاز دربی و کری دو تیم مطرح نیست.


بحث سر یک جام است و یک امتیاز این طرف و آن طرف بشود فرصت قهرمانی را خواهد گرفت. پس از همین حالا نفس‌ها در سینه حبس شده و برای انتخاب داور دربی کمیته داوران باید بیش از گذشته دقت به خرج دهد اما در این شرایط حساس نام کدام یک از داوران لیگ روی میز مسوولان کمیته داوران است؟ کدام داور شانس بیشتری را برای قضاوت این دربی حساس دارد؟ بد نیست مروری کنیم برگزینه‌های انتخابی که کمیته داوران برای این بازی در نظر گرفتند. نخست اینکه برخلاف اینکه بعضی از رسانه‌ها نام دو داور (حسین زرگر و احمد صالحی) را آورده‌اند این دو داور سمنانی و اصفهانی شانسی برای قضاوت این بازی ندارند.


با اینکه هر دوی این داوران فصل پیش جزو نامزد بهترین داوران لیگ برتر بودند و جایزه بهترین داور به احمد صالحی رسید اما قضاوت‌های پر نقص این دو داور بخصوص در بازی‌های استقلال و پرسپولیس شانس حضور آنها در دربی 82 را گرفته است و کمیته داوران روی این دو گزینه نظر ندارد.
 

حق‌وردی هم شانس دارد
روزی که نام تورج حق‌وردی برای بازی استقلال و سپاهان انتخاب شد خیلی‌ها نام این داور را از گزینه‌های احتمالی خود برای دربی 82 حذف کردند اما حقیقت ماجرا این است که مسوولان کمیته داوران با وجود سپردن این بازی به حق‌وردی اما این داور را برای دربی هم در نظر دارند و این داور 43 ساله لیگ شانس خود را برای قضاوت دربی از دست نداده است. ضمن اینکه حق‌وردی در دربی 80 هم قضاوت خوب و بی نقصی داشت و قضاوت‌های او در این فصل هم مشکلی نداشته است.

جهانبازی یکی از چهار گزینه
یدا... جهانبازی فصل پیش مثلث بهترین‌های داوری را تکمیل کرد و در فصل جاری هم یکی از داورانی بود که کمیته داوران در روزهای سخت بازی‌های حساس را به او سپرد اما بدترین روز داوری جهانبازی در بازی‌های این فصل روزی بود که سوت بازی پرسپولیس و ذوب را به او سپردند.


اشتباه او در اخراج ایمان صادقی و اشتباهات او در آن بازی این داور را از روزهای اوج دور کرد تا جایی که این فوتبال چهره این داور جونقانی را کم به خود دید. اما یک بازی ملاکی نیست تا توانایی داور با تجربه نادیده گرفته شود. کمیته داوران این داور را به‌عنوان یک گزینه برای دربی در نظر دارد اما اشتباه جهانبازی در بازی پرسپولیس و ذوب شاید فرصت قضاوت او در دربی را کمرنگ کند.

حاج‌بابایی شانس خود را سوزاند
نکته مهمی که فوتبالی‌ها هم از آن خبر نداشتند این بود که شاهین حاج‌بابایی هم یکی از گزینه‌های اصلی و مهم کمیته داوران برای قضاوت دربی به حساب می‌آمد.


حاج‌بابایی در فصل جاری بازی‌های خوبی را قضاوت کرد و مسوولان کمیته داوران نگاه ویژه‌ای به این داور دارند و چون سابقه حضور در دربی را ندارد گزینه تکراری نمی‌شد ولی قضاوت پرحرف و حدیث این داور در بازی سیاه جامگان شانس این داور را خیلی کمرنگ کرد و می‌توان گفت این داور تبریزی در مشهد شانس خود را برای دربی سوزاند.

شانس بیشتر با کیست؟
محسن ترکی نام آشناترین داور لیگ است و آنچه این داور را بیشتر به این فوتبال معرفی کرده است قضاوت‌های پرتعداد او در دربی است. ترکی از این حیث رکورددار است و شاید داوری نتواند به رکورد ترکی برسد. این داور مشهدی نسبت به رقبای خود بیشترین شانس را برای قضاوت دربی دارد.


گفتیم این بازی دربی شاید از همه بازی‌های دربی در پانزده دوره‌ای که از عمر لیگ برتر گذشته حساس‌تر باشد از این لحاظ که علاوه براینکه هواداران دو تیم روی برد در این بازی حساس هستند؛ از آنجایی که تیم مورد علاقه شان در آستانه قهرمانی است سه امتیاز بازی برایشان مهم و حیاتی است و همین نکته کار داور را به مراتب مشکل می‌کند. با توجه به حساسیت کار اینطور که گفته می‌شود مسوولان فدراسیون و کمیته داوران نگاه ویژه مثل همیشه روی نام ترکی دارند و دلشان می‌خواهد این بازی حساس را به ترکی بسپارند تا مشکل کمتری به وجود آید.


شاید هوادار این فوتبال هم به خاطر رکوردی که ترکی در بازی‌های دربی دارد بیش از سایر داوران پذیرای او در این بازی باشد. البته این نکته را هم باید گفت به خاطر حساسیتی که دربی دارد علاوه بر کمیته داوران، مسوولان دیگری هم در انتخاب داور دربی نقش دارند و این نکته هم می‌تواند باعث شود تا ترکی نسبت به رقبای خود شانس بیشتری برای این بازی داشته باشد. به هر حال با توجه به بررسی گزینه احتمالی دربی باید دید مسوولان نام کدام داور را برای این بازی اعلام می‌کنند.


نکته اینجا است فصل پیش در دربی 80 باز هم نام ترکی برای بازی دربی مطرح شده بود و محتمل‌ترین گزینه بود اما کمیته داوران شجاعت به خرج داد و در میان بهت فوتبالی‌ها به تورج حق‌وردی اطمینان کرد و از این اطمینان هم ضرر نکرد. در این شرایط هم توقع فوتبالی‌ها این است کمیته داوران برای انتخاب داور دربی دل و جرات به خرج داده و تا می‌تواند از گزینه تکراری که تعداد بی‌شماری دربی قضاوت کرده، دست بکشد و به داور دیگر خود اطمینان کند.

نکته اینجا است فصل پیش در دربی 80 باز هم نام ترکی برای بازی دربی مطرح شده بود و محتمل‌ترین گزینه بود اما کمیته داوران شجاعت به خرج داد و در میان بهت فوتبالی‌ها به تورج حق‌وردی اطمینان کرد و از این اطمینان هم ضرر نکرد. در این شرایط هم توقع فوتبالی‌ها این است کمیته داوران برای انتخاب داور دربی دل و جرات به خرج داده و تا می‌تواند از گزینه تکراری که تعداد بی‌شماری دربی قضاوت کرده، دست بکشد و به داور دیگر خود اطمینان کند.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------