یادداشت روز: رانیری جوان، لستر خوزستان!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لستر خوزستان

فوتبال ایران همواره درگیر دو قطبی استقلال-پرسپولیس بوده است و حالا که در لیگ پانزدهم هر تیمی 25 مسابقه را سپری کرده و پس از دربی تنها 4 مسابقه از لیگ برتر باقی می ماند، حساسیت ها و اخبار پیرامون آن به خاطر هم امتیازی دو تیم بزرگ پایتخت و شانس هر دو برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر از همیشه هم شده است.

به گزارش ورزش سه، در حالی که صدرنشین لایق و باوقار لیگ، تیم دیگری است. تیمی بی حاشیه که بیرون از زمین قلدر نیست تا با حاشیه سازی و جنگ روانی به دنبال امتیاز گرفتن باشد و درون زمین هم به هیچ تیم قدرتمندی باج نداده و فقط کار خودش را کرده تا درست مانند لستر، با حداکثر توان دفاعی و حداقل گل مورد نیاز برای برد، بی شک شایسته کسب عنوان قهرمانی باشد!

مهد فوتبال ایران که پتانسیل فوتبالی اش بر همگان آشکار است، تنها استانی است (باستثنا تهران) که سابقه حضور با سه تیم در لیگ برتر فوتبال ایران را دارد و حالا خوزستان می تواند سومین قهرمانی اش را نیز جشن بگیرد.

استقلال خوزستان می تواند اولین تیم خوزستانی پس از فولاد باشد که نام خوزستان فوتبال خیز را دوباره بر سر زبان ها می اندازد. تیمی کاملاً یکدست، جوان، دوست داشتنی، آرام و البته شایسته. با مربی جوان و خوش اخلاقی که اتفاقاً بسیار هم خوشفکر و با ارادست.

با اراده یعنی با وجود شرایط نامناسب در انتهای فصل گذشته که بخاطر کسب نتایج ضعیف استقلال خوزستان بوجود آمده بود  و آبی های خوزستان را برای بقا مجبور به رقابت در پلی آف کرد، ویسی در تیم ماند و همه چیز را از نو ساخت. همان کاری که در صبا انجام داد و همان موقع هم ثابت کرد در آن تبحر دارد.
ویسی با حوصله، در صبا شاید برای پیدا کردن مهره های مورد نظرش نیاز به کنکاش بیشتری داشت اما این مساله در خوزستان فوتبال خیز بسیار راحت تر از هر جای دیگری امکان پذیر بود. پس همین یک عامل کافی بود تا سرعت پیاده کردن ایده های ویسی شبیه به پپ که پیروی از ایده رانیری این فصل را ترجیح داده، شدت یابد و نتیجه اش هم صدرنشینی تا پایان هفته بیست و پنجم باشد. کار بزرگی که همین الان استقلال خوزستان و ویسی را فارغ از هر عنوانی در پایان فصل به اثبات رسانده است.

شاید بی تجربگی، فقدان شخصیت قهرمانی و عواملی از این دست را که هیچ کدام فنی نیستند را بتوان مانعی بر سر راه قهرمانی آبی های خوزستان دانست اما واقعیت این است که تنها مانع قهرمانی ویسی با استقلال خوزستان، دربی شماره 82 پایتخت است! تساوی در دربی بی نهایت حساس 82 و کسب سه امتیاز ویسی و شاگردانش برابر نفت تهران که البته کار بسیار سختی هم خواهد بود یعنی ایجاد فاصله 3 امتیازی با نزدیک ترین رقیب و تنها 4 بازی، که فرصت کمی است برای جبران و تغییر جایگاه.

حالا که لستر با رانیه ری پیرمرد ول کن صدرنشینی و قهرمانی در جزیره نیست، شاید ویسی جوان و استقلال خوزستان هم به پیروی از آبی های لسترشِر اتفاقی غیر قابل پیش بینی را رقم بزنند و با جا گذاشتن دو تیم بزرگ پایتخت، انتقام فیروز کریمی و استحقاق استقلال اهواز را از فوتبال ایران بگیرند و در پایان لیگ، آنها باشند که جام را بالای سر می برند. اتفاقی که همان قدر که از باور ما دور است، با توجه به در پیش بودن دربی استقلال و پرسپولیس، نزدیک هم هست! موفقیتی که می تواند برای سایر مربیان جوان داخلی نویدبخش و الهام بخش هم باشد و تغییر نسل مربیان و ریسک سرمایه گذاری روی آنها را توجیه پذیر کند.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------