آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

نظر مایلی کهن درباره گروه ایران و انتقادات جدید از کی روش



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,مایلی کهن

سرمربی اسبق تیم ملی مان گفت: «شاید بتوان مایلی کهن را از بین برد اما نتایج آن تیم که پاک نمی‌شود.»

به گزارش جام نیـوز، محمد مایلی کهن در گفتگو با رادیو ورزش درباره گروه بندی مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: «الان به هیچ حریفی را نمی توان ساده نگاه کرد و هر حریفی سرسختی خاص خودش را دارد و ولی اگر ما به گروه خودمان نگاه کنیم نسبت به گروه مقابل گروه ما آسان تر است و می تواند به ما کمک کند. حتی بعد مسافتی که ما باید برای سفر به ازبکستان و قطر برویم کم است. ولی باید فقط به چین و کره برویم ولی ژاپن باید به استرالیا برود. به عراق و عربستان برود.»
 
وی افزود: «ما اگر با دست خودمان هم می خواستیم گروه را بچینیم در تعارف و معذوریت به این خوبی نمی چیدیم. البته همه تیم ها خوب هستند و فوتبال بازی آسانی نیست ولی به مراتب نسبت به گروه مقابل بهتر است.»

مایلی کهن درباره این صحبت‌های مجری برنامه اینکه هر ساله اطراف تیم ملی حواشی وجود دارد که سرمنشا آن سرمربی تیم ملی است اما برخی به نفع او موضع گیری می‌کنند و برخی بر علیه او و این مسائل فوتبال را دچار تلاطم می‌کند و امکانات سخت افزاری برای تیم ملی خیلی تغییر نمی‌کند به جز اینکه برخی از سران ورزش گفتگوهایی می‌کنند که این صحبت‌ها به رسانه‌ها هم کشیده می‌شود و در این میان برخی از رسانه‌ها و برنامه‌ها از گروهی جانبداری می‌کنند و از طرفی تیم‌هایی مثل کره جنوبی، چین و عربستان باخت‌های پر گلی در زمان سرمربی‌گری شما مقابل ما داشته‌اند تصریح کرد: «من تعجب می‌کنم شما چطور جرات کردید این حرف ها را بزنید و نگران نباشید که عواقبی برای شما به وجود بیاید چرا که در کشور ما برخی حرف ها درباره سرمربی تیم ملی عواقب دارد و گوینده را آماج حملات قرار می‌دهد. واقعیت این است که در مقطع فعلی چه کسی برای تیم ملی حاشیه ایجاد می‌کند؟»

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان ادامه داد: «قبل از بازی با گوام سناریویی از طرف سرمربی تیم ملی نوشته می‌شود و بعد از بازی مقابل گوام نیز یک سناریوی دیگر نوشته می‌شود البته این آقایان دست‌های قوی دارند و برخی از رسانه‌های قوی نیز در اختیارشان است اما به هر حال هر کاری متر و معیاری دارد. نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال 1996 را که نمی‌توان پاک کرد. شاید بتوان مایلی کهن را از بین برد اما نتایج آن تیم که پاک نمی‌شود. میانگین سنی آن تیم ثبت شده. بازیکنان آن تیم ثبت شده. نتایج آن تیم ثبت شده اما در این 5 سال ما به جز رفتن به جام جهانی چه نتایجی داشتیم؟ آیا لژیونری به فوتبال ما اضافه شد یا اینکه بازیکنی در تیم منتخب آسیا داشتیم؟»
 
سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا هر گاه تیم ملی به جام جهانی می‌رفت چند لژیونر به فوتبال ما اضافه می‌شد اما در سال 2014 این اتفاق نیفتاد آن هم در حالی که ما یک بازی حماسی مقابل آرژانتین داشتیم تصریح کرد: «بازی با آرژانتین را که نمی‌توان بازی حماسی نامید. بازی حماسی یعنی بازی آلمان و الجزایر که به وقت اضافه کشیده شد آن هم در حالی که آلمان 7 گل به برزیل در خاک خودش زد. فوتبال مثل والیبال و یا بسکتبال نیست که حتما تیم قوی تر برنده شود در فوتبال گاهی تیم‌های ضعیف تیم قوی را شکست می‌دهند اما در این 5 سال آیا کسی از فوتبال ایران در تیم منتخب آسیا قرار گرفته است؟ زمان ما علی دایی، خداداد عزیزی و مهدی مهدوی‌کیا مرد سال آسیا شدند اما در این 5 سال کسی این عنوان را به دست نیاورده است. ما حتی در تیم منتخب آسیا بازیکنی نداریم آن هم در حالی که تیم ملی امید دو بازیکن به نام روزبه چشمی و ارسلان مطهری در تیم منتخب آسیا داشت.»

مایلی کهن خاطرنشان کرد: «چشم‌ها در دنیا بیناست و بر اساس معیار بازیکن انتخاب می‌کند اما ما چند لژیونر هم داشتیم که بعد از جام جهانی به تیم‌هایی رفتند که صاحب فوتبال نیستند. معیارها می‌گوید شرایط ما خوب نیست. چرا ما در رنکینگ اول آسیا هستیم اما نماینده‌ای در تیم منتخب آسیا نداریم؟ وزیر مملکت، معاونش و دبیرکل فدراسیون فوتبال به دنبال زمین تمرین برای تیم ملی هستند. آن هم از زمانی که این سرمربی محترم در تیم ملی کار می‌کند اما آیا مثل زمان ما تیم ملی در زمین گلف تمرین کرده است؟»
 
وی در پایان افزود: «طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که سرمایه‌هایی از دست دادیم و شاید با حضور همین سرمایه‌ها می‌توانستیم از مراحلی که در آن قرار داریم صعود کنیم اما به نوعی سرمایه سوزی کردیم.»

 

اخبار ورزشی  - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------