حذف بارسلونا بدست جنگجویان اتلتیکو / صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان اروپا

تیم جنگنده اتلتیکو مادرید با پیروزی مقابل بارسلونا، مدافع قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را حذف کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بایرن مونیخ نیز به این مرحله صعود کرد.

به گزارش مهر، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ روز چهارشنبه با برگزاری دو دیدار همزمان دیگر ادامه یافت که در مهمترین بازی تیم بارسلونا در ورزشگاه ویسنته کالدرون برابر اتلتیکو مادرید ۲ بر صفر شکست خورد و حذف شد. در لیسبون هم تیم بایرن مونیخ مقابل بنفیکا به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت و به نیمه نهایی صعود کرد.

بارسلونا بعد از ناکامی های متوالی در سه بازی اخیر خود در لالیگا در شرایطی به مصاف اتلتیکو مادرید رفت که در بازی رفت به زحمت این تیم را ۲ بر یک از پیش روی برداشته بود. در دقایق نخستین این دیدار شوت گابی و ضربه سر گریزمان نشان داد که اتلتیکو مادرید کاملا یک بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داده است و در مقابل بازیکنان بارسلونا سعی بر آن داشتند با حفظ توپ از فشار حریف و تماشاچیانش بکاهند و بازی را به نوعی آرام کنند.

دو تیم در میانه میدان کار را پی گرفته بودند و بارسلونا در ۳۰ دقیقه ابتدایی این دیدار کار خاصی انجام نداد و در دقیقه ۳۳ صاحب یک ضربه کاشته شد که مسی آن را از دست داد. در مقابل اتلتیکو مادرید در دقیقه ۳۶ به گل رسید. سانتر روی دروازه بارسلونا را آنتون گریزمان درون دروازه ترشتگن جای داد تا بهت اردوی کاتالان ها را فرا گیرد.

بارسلونا که بسیار محتاط و با ترس گام به میدان گذاشته بود نتوانسته بود در دقایق باقی مانده تحت فشار و پرسینگ فراوان بازیکنان میزبان کاری انجام دهد و نیمه نخست را یک بر صفر واگذار کرد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان اروپا

 

با شروع نیمه دوم انتظار می رفت که بازیکنان بارسلونا فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کنند اما شاگردان انریکه بسیار پراشتباه بودند و سایه ای از تیم بارسلونا را به نمایش گذاشتند در مقابل اتلتیکو مادرید در دقیقه ۵۲ تیر دروازه بارسلونا را به لرزه در آورد و با بدشانسی به گل دوم دست نیافت.

بعد از این صحنه تیم بارسلونا حملات خود را گسترش داد و با ورود آردا توران و سرخی روبرتو وضعیت این تیم بهتر شد. در دقیقه ۶۷ بود که لوئیس سوارس در میان مدافعان اتلتیکو فرصت خوبی را از دست داد. بارسلونا در ادامه هر چه زد به در بسته خورد و در یک ضد حمله گل دوم را هم دریافت کرد.

در دقیقه ۸۸ فیلیپه لوئیس از چپ فرار کرد و در یک ضد حمله توپ را برای گریزمان فرستاد که اینیستا با دست توپ را زد و مرتکب خطای پنالتی شد. گریزمان فرانسوی این ضربه را درون دروازه قرار داد.

در دقیقه ۹۰ بازی داور خطای پنالتی دیه گو گودین را به اشتباه روی خط محوطه جریمه تشخیص داد تا بهترین فرصت را برای زدن گل از دست بدهد. مسی این کاشته را به بیرون زد تا اتلتیکو مادرید که بازی رفت را ۲ بر یک واگذار کرده بود در مجموع ۳ بر ۲ پیروز شود و ضمن حذف بارسلونا به جمع تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی راه یابد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان اروپا

 

بنفیکا و بایرن مونیخ نیز در حالی دیدار برگشت را برگزار کردند که شاگردان گواردیولا در بازی رفت یک بر صفر برنده شدند و از اندوخته چندان مطمئنی برای برگزاری دیدار چهارشنبه شب در ورزشگاه استادیو دو اسپورت لیسبوا شهر لیسبون برخوردار نبودند.

اگرچه بایرن مونیخ در نیمه اول این بازی سعی کرد با بازی رو به جلوی خود موقعیت سازی کند و با زدن یک گل خیال خود را راحت کند اما در دقیقه ۲۷ بازی بود که دروازه این تیم باز شد. یک ارسال مستقیم از میانه های میدان باعث شد تا رائول خیمنز در بین مدافعان بایرن مونیخ دروازه مانوئل نویر را باز کند.

بعد از این گل بایرن فشار را روی دروازه میزبان افزایش داد تا قبل از پایان نیمه نخست بتواند کار را به تساوی بکشاند. شاگردان پپ در دقیقه ۳۸ مزد حملات خود را گرفتند. در حالی که یک حمله از راست از سوی بنفیکایی ها دفع شده بود آرتورو ویدال با شوت پای چپ و محکم خود دروازه میزبان را باز کرد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک پایان یابد.

نیمه دوم را تیم بایرن تهاجمی تر از قبل شروع کرد و در حالی که بنفیکا بازی رو به جلو را در دستور کار داشت فضا در اختیار شاگردان گواردیولا قرار گرفت تا در یک هجوم همه جانبه در دقیقه ۵۳ توسط توماس مولر به گل دست یابند. این مهاجم در دهانه دروازه پاسی را که با ضربه سر برایش مهیا شده بود درون دروازه بنفیکا جای داد.

این پایان کار نبود. بنفیکا که حملات خود را از سر گرفته بود در دقیقه ۷۶ روی ضربه کاشته دیدنی اندرسون تالیسکا کار را به تساوی کشاند. در دقایق پایانی تیم بنفیکا تلاش خود را دوچندان کرد اما نتوانست نتیجه را تغییر دهد.

بدین ترتیب تیم بایرن مونیخ که در بازی رفت یک بر صفر برنده شده بود در مجموع ۳ بر ۲ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

 اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------