کریم انصاری فر: آتن مثل تهران است



او را این روزها در یونان می بینیم، سرزمین المپیک، مثل گذشته های نه چندان دورش، درخشان و کاملا آماده. سری بین سرها پیدا کرده، گل می زند؛ پاس گل می دهد و در پانیونیوس به یک بازیکن تاثیرگذار بدل شده.

او را این روزها در یونان می بینیم، سرزمین المپیک، مثل گذشته های نه چندان دورش، درخشان و کاملا آماده. سری بین سرها پیدا کرده، گل می زند؛ پاس گل می دهد و در پانیونیوس به یک بازیکن تاثیرگذار بدل شده. به تیم ملی هم که برگشته، بازی هم کرده و گل هم زده. با او در این روزهای نزدیک به اوجش گپ زدیم. درباره یونان.

از آتن گفتیم و شباهت هایش به تهران. از پانیونیوس و بازگشت او به اوج. از سرگرمی هایش در یونان و البته تماشای مکان های تاریخی یونان مثل آکروپولیس. او ابتدا از یونان می گوید: «با اینکه حدود 6 ماه است به یونان آمده ام اما از حضور در این کشور واقعا خوشحالم. کشوری که مردمش علاقه مند به فوتبال هستند و در روز مسابقه ورزشگاه را پر می کنند. در شهر که قدم می زنم شور فوتبالی را می بینم. به خصوص وقتی تاریخ مسابقات نزدیک است. روز مسابقه که دیگر هیچ. کل شهر شلوغ است و همه از بازی تیم مورد علاقه شان صحبت می کنند. فکر نمی کردم مردم یونان و به خصوص آتن این قدر فوتبالی باشند اما خدا را شکر از این نظر باب میلم هستند.»

شهر آتن
پانیونیوس متعلق به شهر آتن است. پایتخت یونان و حتی پایتخت فوتبال این کشور. کریم درباره آتن هم صحبت می کند: «آتن یکی از شهرهای بزرگ و معروف اروپا است. زیباست و مکان های تاریخی بسیاری دارد. مردمانش یک مقدار شبیه ایرانی ها هستند. یعنی زیاد تفاوتی با ما ایرانی ها ندارند. آتن هم مثل تهران خودمان است. البته جمعیتش به آن اندازه نیست. یکسری جاهایش مثل تهران ترافیک دارد اما آلودگی اش به پای آلودگی پایتخت ما نمی رسد. خیابان ها پر است از مکان های تاریخی و باستانی. یک قسمت از شهر بافت قدیمی خود را حفظ کرده و قسمتی دیگر ساختمان ها نوساز است. قدم زدن در آتن فوق العاده لذت دارد و اگر کسی علاقه مند به عکاسی باشد می تواند عکس های یادگاری هم بیندازد.»

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,انصاری فرد

 

کریم انصاری فرد اما در چه منطقه ای از آتن ساکن است؟ بافت قدیمی شهر یا جدید؟ او می گوید: «خانه من در بخش جدید آتن است. در یکی از بهترین مناطق آتن به من خانه داده اند. یعنی من خودم انتخاب کردم و باشگاه برایم مهیا کرد. از این نظر مشکلی ندارم. همه چیز رو به راه است. ساختمانی که زندگی می کنم سر و صدای زیادی ندارد و راحت می توانم استراحت کنم.»

 

یکی از مشکلات لژیونرهای ایرانی در اروپا، بحث تغذیه است.


آنها سال ها با غذاهای ایرانی خو گرفته اند اما به یکباره و با حضور در کشوری جدید با معضل تغذیه مواجه می شوند. این مشکل اما انصاری فرد را آزار نمی دهد: «سال قبل که تنها بودم یک مقدار آشپزی یاد گرفتم. البته غذاهای یونان هم خوب است. نه در حد غذاهای ایرانی اما واقعا اینقدر کیفیت دارد که هر رستورانی بروی بتوانی راحت غذا بخوری و لذت ببری. اینها خودشان غذاهای طبیعی دوست دارند و زیاد اهل فست فود نیستند. به همین دلیل کمتر این طور رستوران ها را می شود در آتن پیدا کرد. به همین دلیل رستوران هایی را در نظر می گیرم که  غذایش باب میل من باشد.»

فوتبال ایران
اما مشخصه فوتبال یونان.در لیگ این کشور چه چیزی وجوددارد که نکته کلیدی اش است؟ کریم پاسخ می دهد: «فوتبال یونان مثل بقیه کشورهای اروپایی سرعتی و قدرتی است. سرعت بازی ها بالاست و تیم ها فیزیکی هم بازی می کنند اما آن قدر شرایط مناسب است که یک بازیکن می تواند تمام توانایی خود را در زمین نشان بدهد. خدا را شکر از حضور در یونان خیلی راضی ام. سرعت و استارت از شاخصه های فوتبال من هستند که با لیگ یونان همخوانی دارند. به همین دلیل تا اینجای کار، کادر فنی و مدیریتی پانیونیوس از عملکردم رضایت دارند و از این بابت خوشحالم پانیونیوس یکی از باشگاه های بازیکن ساز فوتبال یونان است. شبیه به فجر سپاسی یا ملوان در لیگ ایران.»

اینجا مثل تهران است
انصاری فرد درباره پانیونیوس و بازیکنانی که ترانسفر کرده اینگونه صحبت می کند: «نمی توانم پانیونیوس را با تیمی در ایران مقایسه کنم اما تیم ما به این معروف است که هر سال بازیکنان بسیاری به تیم های مختلف ترانسفر می کند. کار باشگاه و هدف مسئولان همین است. هر سال 5، 6 بازیکن به تیم های مختلف منتقل می کند.

از این راه پولی به جیب می زند. همین نیم فصل سه بازیکن از پانیونیوس به تیم های دیگر رفتند. یک بازیکن به پاناتینایکوس، یکی به چمپیونشیپ انگلیس و یکی هم بوندس لیگای دو. اینکه بخواهیم پانیونیوس را با تیمی در ایران مقایسه کنیم فکر نمی کنم درست باشد اما شاخصه باشگاه ما ساخت بازیکن و درآمدزایی از این راه است.» پانیونیوس چشم به لیگ اروپا دارد. این تیم از 24 بازی صاحب 36 امتیاز شده و در رده پنجم جدول قرار گرفته.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,انصاری فرد

 

انصاری فرد درباره شرایط این باشگاه می گوید: «شرایطمان در جدول بد نیست. اما در این هفته های اخیر با تیم های مطرح بازی کرده ایم که باعث شده کمی در جدول پایین بیاییم. مقابل پائوک و المپیاکوس و پاناتیناکوس به میدان رفته ایم که همین باعث شده تا چند امتیاز را از دست بدهیم. آخرین بازی مان هم مقابل لوادیاکوس بود که با دو گل شکست خوردیم. آن هم به دلیل اشتباه های عجیب داوری. من در دقیقه 14 اخراج شدم و تیم ما 76 دقیقه 10 نفره بازی کرد.

همه این اتفاق های پشت سر هم باعث شد تا به رده پنجم نزول کنیم.» آیا پانیونیوس سهمیه می گیرد؟ آن هم در حالی که 6 بازی تا پایان فصل باقی مانده. کریم که مصمم است: «چرا سهمیه نگیریم؟ ما همین حالا دو امتیاز با تیم چهارم و 6 امتیاز با پاناتینایکوس که سوم جدول است فاصله داریم. می توانیم حتی سوم هم شویم اما اگر در نهایت به رده پنجم برسیم باز هم می توانیم به پلی آف لیگ اروپا برویم.  تیم قهرمان لیگ یونان مستقیما به لیگ قهرمانان می رود و تیم دوم در پلی آف حاضر می شود. سه تیم بعدی هم در یورو لیگ حضور پیدا می کنند. این نشان دهنده قدرت لیگ یونان است که 5 تیم در اروپا از این جمع حضور دارند. امیدواریم بتوانیم امتیازهای لازم را حداقل برای حضور در یورولیگ کسب کنیم.»

آمار کریم
انصاری فرد در لیگ یونان 1201 دقیقه بازی کرده و 7 گل به ثمر رسانده. او در  جام حذفی نیز 388 دقیقه به میدان رفته و دو گل وارد دروازه حریف کرده. یعنی هر  171 دقیقه یک گل. کریم درباره این آمار هم صحبت می کند «من به آمار توجهی ندارم، فقط دوست دارم در هر بازی موثر باشم و به موفقیت پانیونیوس کمک کنم. خدا را شکر که به عنوان نماینده کشورم موفق شده ام نام ایران را در یونان و فوتبال این کشور سر زبان ها بیندازم. شرایط بازی در فوتبال اروپا خیلی متفاوت از لیگ ایران است و در اینجا یک تمرین هم همانند بازی 90 دقیقه ای فشار روی بازیکن وارد می کند.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,انصاری فرد

 

تمام تمرکز و فکرم روی بازی و موفقیت بیشتر است و امیدوارم در هدفم موفق شوم. من بعد از حضور در اوساسونا، پیشنهادهایی از لیگ ایران داشتم اما ترجیح دادم به یونان بیایم و برای پانیونویس بازی کنم. زمان امضای قراردادم با این تیم خیلی ها می گفتند اشتباه می کنی اما من هدفی را برای خودم ترسیم کرده بودم تا در اروپا بمانم و پیشرفت کنم. از تمام تیم های ایرانی خواهانم عذرخواهی کردم و به یونان آمدم. فکر می کنم تا اینجای کار هم بد کار نکرده و به روزهای اوجم برگشته ام. امیدوارم در ادامه هم بتوانم گل بزنم و به موفقیت تیمم کمک کنم.»



آینده کریم
گویا انصاری فرد مودر توجه آاک آتن از یونان قرار گرفته. او در این باره می گوید: «از حالا دوست ندارم درباره پایان فصل صحبت کنم. خودم هم شینده ام که آاک روی من زوم کرده و بازی هایم را زیرنظر گرفته اما از حالا نمی شود پیرامون جدایی از پانیونویس و حضور در یک تیم دیگر صحبت کرد.» پیشنهاد 12 میلیاردی گوانگجوژو به انصاری فرد با پاسخ منفی رو به رو شد.

کریم اما علاقه ای به صحبت درباره این موضوع ندارد: «دوست ندارم حرف خاصی بزنم. فقط اینکه بازی در اروپا مهمتر از پول است. هرچند لیگ چین هم با حضور بازیکنان بزرگ داغ شده اما من ترجیح دادم در یونان بمانم و فوتبالم را در اروپا ادامه بدهم.» انصاری فرد پس از چند ماه غیبت، مقابل گوام به ترکیب تیم ملی برگشت و گل هم زد.

او از این بازگشت صحبت می کند؛ بازگشتی که برای تیم ملی هم خوش یمن بود: «همیشه سعی کردم جدا از رده باشگاهی در سطح ملی هم بتوانم مهره قابل اتکایی باشم. هر بار که برای تیم ملی به میدان رفته ام تمام توانم را گذاشته ام تا برای فوتبال ایران مفید باشم. برای چند اردو دعوت نشدم اما سراسر انگیزه بودم تا به محض بازگشت بتوانم برای تیم ملی مفید باشم. این اتفاق مقابل گوام رخ داد و من توانستم با تشخیص کادرفنی در ترکیب قرار بگیرم. و با تلاش سایر بازیکنان گل هم بزنم. امیدوارم در ادامه باز هم بتوانم درترکیب تیم ملی قرار بگیرم و مهم تر اینکه مثمرثمر باشم.»

اوقات فراغت
به جز چند ساعت تمرین و حضور در باشگاه، وقت انصاری فرد در باقی ساعات روز آزاد است. او اوقات فراغتت خود را چگونه می گذراند؟ مهاجم پانیونیوس می گوید: «اینجا خیلی راحتم. در شهر بزرگی زندگی می کنم که اصلا حوصله ام سر نمی رود. رابطه ام با بچه های تیم هم فوق العاده است. بازیکنان هم دوست دارند تا جاهای دیدنی را به من نشان داده و مرا در جریان تاریخ فوتبال یونان قرار بدهند. آکروپولیس را دیدم و واقعا فوق العاده است. یونان از لحاظ باستانی معروف است و اینجا از همه نقاط جهان می توانیم توریست ببینیم.

 

اخبار ورزشی  - هفته نامه شماره یک،برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------