مشخص شدن تکلیف فوتبال و خطری که از بیخ گوش والیبال ایران گذشت



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

صعود فوتبال ایران در رنکینگ فیفا، معرفی حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی،تعویق انتخابات فوتبال، رد صلاحیت دو کاندیدای ریاست و المپیکی نشدن هندبال مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود.

به گزارش مهر، در این هفت روز ورزش خیلی از اتفاقات ورزش ایران تحت الشعاع مسائل مربوط به فوتبال قرار گرفت؛ مسائلی مانند حضور نمایندگان ایران در فهرست ۱۰ نفره برای معرفی بهترین تیم ملی، تیم باشگاهی، مربی و دروازه بان فوتسال جهان، صعود دو پله ای فوتبال ایران در رنکینگ جهانی، مشخص شدن حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با برگزاری مراسم قرعه کشی، تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال و رد صلاحیت دو کاندیدای ریاست این انتخابات، تاکید کی روش بر عدم همکاری با فوتبال ایران،  قطعی شدن حضور تاسیسات دریایی در جام باشگاه های فوتسال جهان و ... .

علاوه بر این اما واگذاری قطعی امتیاز نفت با امضای وزیر نفت، از دست رفتن سهمیه المپیک هندبال و شمشیربازی، مدال آوری تکواندوکاران و کاراته کاران ایران در میادین بین المللی و ... از دیگر اتفاقات مهم این هفت روز بود.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

صعود دو پله ای فوتبال ایران در رنکینگ جهانی
چهارمین رده بندی فوتبال کشورهای مختلف دنیا در سال ۲۰۱۶ و اولین رنکینگ سال جاری پنجشنبه گذشته از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منتشر شد. فوتبال ایران که در رده بندی ماه گذشته بدون تغییر جایگاه در رده چهل و چهارم باقی مانده بود در رده بندی جدید منتشر شده فیفا که اولین رنکینگ فوتبال ایران در سال جدید به حساب می آید، به لطف دو پیروزی برابر هند و عمان که در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شد با صعود مواجه شد. در این رنکینگ فوتبال ایران با دو پله صعود و مجموع ۶۷۲ امتیاز در رده چهل و دوم جهان قرار گرفت ضمن اینکه در میان تیم های آسیایی همچنان اول ماند.

 ایرانی ها در فهرست نامزدهای بهترین های فوتسال جهان
سایت «فوتسال پلنت» در ادامه معرفی نامزدهای برترین‌های فوتسال در سال ۲۰۱۵، اسامی بهترین دروازه بانان بخش مردان و مربیان باشگاهی را منتشر کرد که در میان ۱۰ نامزد معرفی شده در این دو بخش نام دو نماینده کشورمان هم به چشم می خورد. بر این اساس در فهرست ۱۰نفره نامزدهای بهترین دروازه بانان، مهدی مصطفایی دروازه بان تیم تاسیسات دریایی حضور دارد. نام امیر شمسایی مربی تیم تاسیسات دریایی هم در فهرست نامزدهای بهترین مربیان است. البته جام باشگاه‌های آسیا که تیم تاسیسات دریایی به عنوان قهرمانی دست یافت، نام وحید شمسایی (که سرمربی این تیم بود) به عنوان بازیکن رد شده بود و به همین خاطر امیر شمسایی در لیست کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان سرمربی معرفی شده بود.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

همچنین بر اساس فهرست منتشر شده از سوی سایت «فوتسال پلنت» برای انتخاب بهترین تیم ملی، اسامی ۱۰ تیم به چشم می خورد که تیم ملی ایران هم یکی از ۱۰ نامزد در این بخش است. دیگر اینکه تیم تاسیسات دریایی، قهرمان سال گذشته لیگ برتر و همچنین قهرمان جام باشگاه‌های آسیا نیز یکی از ۱۰ تیمی است که از سوی سایت فوتسال پلنت نامزد دریافت عنوان بهترین تیم باشگاهی جهان شده است. 

واکذاری قعطی امتیاز نفت با امضای وزیر
تیم نفت تهران که این فصل دچار مشکلات مالی شدید بود و این مشکلات هنوز هم ادامه دارد واگذار خواهد شد. البته در این زمینه و طی روزهای گذشته اخبار متفاوتی از واگذاری امتیاز تیم نفت تهران به افراد و شرکتهای مختلف مطرح شد اما آنچه مسلم است نامه واگذاری نفت توسط وزیر نفت امضا شده و این وزارتخانه دیگر قصد تیمداری ندارد.

دو مدال برنز تکواندوکاران ایران در آلمان
تیم ملی تکواندو ایران با سه تکواندوکار المپیکی خود در مسابقاتی که تحت عنوان جام ریاست فدراسیون جهانی در آلمان برگزار شد، شرکت کرد و توسط خدابخش و مردانی به دو نشان برنز دست پیدا کرد و عاشورزاده هم توفیقی در کسب مدال نداشت. در این رقابت ها مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «پیوتر هاتوسکی» از لهستان و «یوری کریچنکو» از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد اما وی با تصمیم کادر فنی و به دلیل کشیدگی عضله از مبارزه در مرحله نیمه نهایی انصراف داد. همچنین مهدی خدابخش با کسب سه پیروزی برابر «مالسکف» از روسیه، «مهمت ساری» از ترکیه و «یاسین ترابلسی» از تونس راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل «دنیل راس گومز» از اسپانیا باخت.

تاکید کی روش بر عدم همکاری با فوتبال ایران
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال شنبه پس از نشست با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: روزی که به ایران آمدم تصور می‌کردم با دانشی که دارم می‌توانم فوتبال ایران را تغییر دهم اما الان آنها می‌خواهند مرا تغییر دهند. من بازی را شش بر صفر باختم. بنده طبق قراردادی که دارم تا  ۱۰ اردیبهشت به عنوان سرمربی تیم ملی به وظایف خودم پایبند هستم. بعد از این تاریخ دیگر بنده هیچ گزینه ای را پیش روی خودم نمی بینم و می توانم متصور شوم پایان کار خودم در تیم ملی ایران را.

همه دیدارها و نتایج هفته بیست و پنجم لیگ برتر
بیست و پنجمین هفته مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه آینده با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که طی آن استقلال اهواز در دیدار خانگی با یک گل مغلوب استقلال خوزستان شد. فولاد اهواز با همین نتیجه برابر سیاه جامگان به برتری دست یافت. گسترش فولاد ۳ بر ۲ راه آهن را در شکست داد و صبای قم هم با ۴ گل سایپا را در هم کوبید. در جریان دومین روز این هفته از مسابقات که شنبه برگزار شد نیز دو دیدار برگزار شد که طی آن پرسپولیس ۲ بر صفر ملوان را شکست داد و نفت تهران هم ۲ بر یک برابر پدیده به برتری دست یافت.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

در ادامه هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر و در روز سوم و پایانی این هفته از رقابت ها، استقلال در دیدار خانگی برابر سپاهان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد و تراکتورسازی هم ۲ بر یک ذوب آهن را در حضور تماشاگرانش شکست داد.

در پایان این هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر سه رده اول جدول تغییر نکرد طوریکه همچنان استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس در رده های اول تا سوم قرار دارند. راه آهن و استقلال اهواز هم دو تیم انتهایی جدول هستند.

سهمیه المپیکی هندبال از دست رفت
تیم ملی هندبال ایران که در مرحله نخست انتخابی المپیک نتوانست جواز مستقیم حضور در المپیک را بدست بیاورد شنبه و در دومین دیدار خود در مرحله دوم انتخابی المپیک در مالمو سوئد به مصاف تیم ملی اسپانیا رفت و با نتیجه ۳۷ بر ۲۳ تن به شکست داد. ایران در شرایطی متحمل این شکست شد که در دیدار نخست برابر سوئد میزبان مسابقات با نتیجه ۳۴ بر ۱۹ شکست خورده بود. به این ترتیب ملی پوشان کشورمان شانس حضور در بازیهای المپیک را از دست دادند.

مدال آوری کاراته کاران ایران در لیگ جهانی
در جریان مسابقات کاراته لیگ جهانی که در امارات برگزار شد، بهمن عسگری به مدال نقره دست یافت و ذبيح الله پورشيب، تيم های كاتای آوای رزم و بانوان سپاهان نیز سه نشان برنز برای تیم اعزامی ایران کسب کردند. مسابقات لیگ جهانی کاراته با حضور ۶۵۹ كاراته كا از ۵۹ كشور برگزار شد.

خطری که از بیخ گوش تیم ملی والیبال گذشت
سید محمد موسوی بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان در تمرین یکشنبه گذشته از ناحیه کمر مصدوم شد و برای انجام ام ارآی و مراحل درمان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. البته پس از انجام آزمایش های لازم دکتر بنی جمالی، رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد کهخوشبختانه طبق نظر پزشک متخصص آسیب دیدگی موسوی جزیی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. آسیب دیدگی موسوی یک گرفتگی ساده عضلانی است که با دو، سه روز استراحت به طور کامل بهبود می یابد.

دو برد پتروشیمی برای قهرمانی در لیگ بسکتبال
دیدارهای اول و دوم فینال مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور یکشنبه و دوشنبه گذشته در بندرامام برگزارشد که در هر دو دیدار تیم پتروشیمی میزبان برابر نفت به برتری دست یافت. فینال لیگ بسکتبال به صورت ۴ از ۷ برگزار می شود و با این حساب شاگردان مهران شاهین طبع برای قهرمانی در این فصل از مسابقات ۲ بر صفر از حریف خود پیش افتاده اند. البته پس از دومین دیدار فینال، نفتی ها در اعتراض به مسائل داوری از حضور در ادامه رقابت ها انصراف دادند اما در نهایت شرایط اینگونه پیش رفت که آنها میزبانی خود در دیدارهای سوم و چهارم را به جا بیاورند. این دو دیدار امروز و فردا در آبادان برگزار می شود و اگر پتروشیمی در هر دو دیدار صاحب پیروزی شود، قهرمان لیگ خواهد شد.

ناکامی شمشیربازان ایران ازکسب سهیه المپیک در چین
مسابقات شمشیربازی زون آسیا در حالی پس از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان در چین به پایان رسید که هیچ یک از نمایندگان ایران موفق به کسب سهمیه المپیک در این رقابت ها نشدند. علیرضا ادهمی در اسلحه فلوره، طاهر آشوری در اسلحه اپه، نجمه سازنچیان در اسلحه سابر همراه با مطهره محسنی و مهسا پوررحمتی در اسلحه فلوره و اپه نمایندگان ایران در این رقابت بودند که نتوانستند به سهمیه المپیک دست یابند.

همگروهی دوباره ایران با کره‌جنوبی، ازبکستان و قطر در مقدماتی جام جهانی
مراسم قرعه کشی رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سه شنبه در هتل ماندارین مالزی با حضور مربیان ۱۲ تیم راه یافته به دور سوم رقابتها برگزار شد. در این مراسم تیم ایران در گروه A رقابت ها با دو تیم کره جنوبی و ازبکستان همگروه شد. در دور قبلی رقابتهای مقدماتی جام جهانی هم تیم ملی با تیم های قطر، کره جنوبی و ازبکستان همگروه شده بود.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

تعویق زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال
 بعد از آنکه اعلام شد اساسنامه فدراسیون فوتبال باید به تایید هیات دولت برسد، شائبات و گمانه‌زنی‌ها از تغییر تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح شد. ابتدا قرار بود طبق تصویب هیات رئیسه، انتخابات فدراسیون فوتبال روز ۱۱ اردیبهشت برگزار شود ولی به خاطر مشکلات اساسنامه و پروسه تایید آن در هیات دولت، این موضوع به تعویق خواهد افتاد. بر این اساس  و طبق آخرین تصمیم اتخاذ شده بین مسئولان هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، قرار است انتخابات روز ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

یک ایرانی مشاور ویژه رئیس فدراسیون جهانی والیبال نشسته شد
هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران طی حکمی به عنوان مشاور ویژه رئیس فدراسیون جهانی پاراوالیبال منصوب شد.

تاسیسات نماینده ایران درمسابقاتجام باشگاه‌های فوتسال جهان شد
فدراسیون فوتبال با حضور تیم تاسیسات دریایی در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های جهان موافقت کرد. این در حالی است که هنوز اسامی هفت تیم دیگر حاضر در این مسابقات مشخص نشده است. قرار است جام باشگاه‌های جهان از دوم تا نهم تیرماه برگزار شود.

رد صلاحیت دو کاندیدای فدراسیون فوتبال
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال درحالی قرار است کمتر از یک ماه دیگر برگزار شود که از میان چهار کاندیدای این مجمع دو نفر به خاطر «عدم تایید صلاحیت» مجوز حضور در انتخابات را دریافت نخواهند کرد و با این حساب انتخابات این فدراسیون با تعداد کاندیدایی کمتر از چهار نفر برگزار خواهد شد. گفته می شود این دو کاندیدا بر اساس آیین نامه ثبت نام ریاست و برخی مسائل دیگر حائز شرایط لازم برای انتخابات نیستند و به همین دلیل مجوز حضور در مجمع به عنوان کاندیدا به آنها داده نخواهد شد.

 

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------