چه کسی سیستم بازی استقلال را عوض کرد؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

کادرفنی استقلال در بازی با پرسپولیس با تغییر سیستمی عجیب به میدان رفت، تغییر سیستمی که خیلی زود دربی 82 را برای آبی ها تمام کرد.

به گزارش ورزش سه، مظلومی ترجیح داد در این بازی برای اولین بار در طول فصل از سیستم 2-4-4 لوزی استفاده کند، سیستمی که هرچند بسیار مدرن است اما نیاز به تمرین زیادی دارد که بازیکنان بتوانند آن را به بهترین شکل در زمین بازی اجرا کنند. در این سیستم تک هافبک دفاعی استقلال خرسندنیا بود که باید قدرت تخریب بازی حریف را می داشت تا 3 ضلع دیگر لوزی که امید ابراهیمی، عادل شیحی و خسرو حیدری در آن بازی می کردند می توانستند با خیال راحت در حمله های تیم شان شرکت کنند که این اتفاق برای استقلال نیفتاد و تقریبا هر توپی که پرسپولیسی ها به محوطه جریم آبی ها می آورند یک موقعیت گل برای این تیم ایجاد کرد.

در این بین استفاده از این سیستم نیاز به وینگرهای سرعتی هم دارد که آنها ضمن نفوذ از سمت چپ و راست بتوانند کار حریف را تمام کنند که وینگرهای استقلال این شرایط را هم نداشتند. خسرو حیدری پا به سن گذاشته دیگر سرعت قدیم را ندارد و عادل شیحی هم بازیکنی است که بیشتر در ارسال پاس های تک ضرب تخصص دارد تا بتواند از سرعت خود برای فرار از سمت چپ استفاده کند. اگر پرسپولیس مدت ها است که با این سیستم بازی می کند به این دلیل است که به جز استفاده از کمال کامیابی نیا از دو وینگر سرعتی با نام های امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده بهره می برد.

اما مظلومی در این بازی مهم ترجیح داد سیستم تیمش را عوض کند و در همان 10 دقیقه بازی نتیجه و جریان بازی را به پرسپولیس واگذار کرد. در این سیستم محمدرضا خرسند نیا به عنوان تک هافبک دفاعی به میدان رفت و امید ابراهیمی ضلع جلوی لوزی استقلال را تشکیل داد اما بعد از مصدومیت عادل شیحی دوباره سیستم استقلال به 1-3-2-4 تغییر کرد که البته موثرتر از سیستم قبلی واقع شد و حداقل استقلال در نیمه دوم بازی با پرسپولیس به نتیجه 2 بر 2 رسید هرچند که نتوانست از این شکست سنگین فرار کند.

ظاهرا اجرای این سیستم عجیب در مهمترین بازی فصل استقلال محل بحث کادرفنی هم بوده است تا جایی که گفته می شود باعث جدال لفظی بین مظلومی و مجید صالح در پایان بازی شده است. اینکه چه کسی این سیستم را برای این بازی انتخاب کرده را کسی نمی داند ولی هرچه که هست عدم تسلط بازیکنان روی سیستم 2-4-4 باعث شد یکی از سنگین شکست های تاریخ استقلال رقم بخورد، سیستمی که هنوز کسی اجرای آن را گردن نگرفته است و به نظرت می رسد در روزهای آینده محل جنجال زیادی بشود.

اخبار ورزشی - ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------