آذری: سر باشگاه‌های ایرانی معامله شد / آقایان عرضه ندارند، بروند



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با انتقاد شدید از رویه فدراسیون فوتبال در حمایت از سه نماینده ایران در آسیا، گفت: آقایان اگر عرضه حمایت از ما را ندارند، فوتبال را رها کنند و بروند دنبال کارشان!

سعید آذری در گفتگو با مهر، درباره ارزیابی‌اش از هفته بیست و ششم لیگ برتر اظهار کرد: همه مسابقات این هفته به جز دربی، کسل‌کننده و بی‌کیفیت بود. واقعا دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی زیبا و جذابی را به نمایش گذاشتند و تماشاگران بعد از سالها شاهد مبارزه جانانه دو تیم بودند.

می‌توانیم خودمان را بالا بکشیم
وی درباره افت تیم ذوب‌آهن در چند هفته گذشته تاکید کرد: طی سه هفته گذشته ۸ امتیاز در لیگ برتر از دست داده‌ایم و ممکن است همین امتیازات از دست رفته به جایگاه ما در پایان فصل ضربه بزند، ولی اعتقاد داریم که همین ۴ هفته باقیمانده تعیین‌کننده است و ذوب آهن می‌تواند خودش را در جدول بالا بکشد.

شاید این یک امتیاز به کارمان بیاید
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه این تیم سال گذشته در لیگ و در بازی آخر توانست نیم سهمیه آسیایی بگیرد، درباره توقف ذوب‌آهن برابر راه‌آهن گفت: زمین بازی ما با راه‌آهن آماده برگزاری یک دیدار زمینی و تاکتیکی نبود. کسب یک امتیاز برابر تیم سختکوش راه‌آهن عالی نبود، ولی یک امتیاز بهتر از بی‌امتیازی است. شاید همین یک امتیاز به ما در ادامه لیگ کمک کند.

با این روش به ما سهمیه نمی‌دهند
آذری افزود: اگر می‌خواهیم که در لیگ برتر سهمیه آسیایی بگیریم، نباید در چهار هفته باقیمانده امتیاز از دست بدهیم. با این روش مبارزه تیم ما در هفته‌های باقیمانده به کسی سهمیه نمی‌دهند.

اگر بگویم راضی هستم، دروغ گفته‌ام
وی در پاسخ به این سئوال که آیا از نتایج ذوب‌آهن راضی هست یا خیر، گفت: اگر بگویم راضی هستم دروغ گفته‌ام و خودم را فریب داده‌ام، ولی این دلیل نمی‌شود که ناامید شوم. ما به مبارزه ادامه می‌دهیم و دیگری کاری به گذشته نداریم.

برای کسانی که ما را تنها گذاشتند، متاسفم
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در ادامه به تقابل این تیم مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: برای تمام کسانی که ما را تنها گذاشتند متاسفم. هیچ تفکری وجود ندارد که بخواهد از نمایندگان ایران در بازی مقابل تیم‌های عربستانی حمایت کند.

حتی یک تلفن هم به ما نزده‌اند
آذری تاکید کرد: آن روزهای اول هم حمایت‌هایی شد که موج‌سواری خالی بود، ولی الان هزینه‌های هنگفتی به ما تحمیل می‌شود و هیچکس هم به ما کمک نمی‌کند. مسئولان فدراسیون حتی یک تلفن هم به ما نزده‌اند و سه نماینده ایران را به حال خود رها کرده‌‌اند.

نه پولمان را می‌دهند، نه حمایت می‌کنند
وی خاطرنشان کرد: در این هفته‌ها تمام تمرکز فدراسیون روی برگزاری دربی بود که این هم حق مردم بود، ولی باید بدانید که سه نماینده ایران به حال خود رها شده‌اند. فدراسیون نه مطالبات ما را می‌دهد و نه حمایت معنوی می‌کند. خواسته ما خواسته زیادی نیست. فقط می‌خواهیم مطالبه ما را بدهند. از فدراسیون فوتبال فقط آقایان کسرایی و خسروی از بخش بین‌الملل پیگیر کارهای ما هستند که باید تشکر ویژه‌ای از آنها داشته باشم.

مدعیان مدیریت کلاسیک کاری نکرده‌اند!
آذری افزود: کسانی که مدعی روش‌های مدیریتی کلاسیک هستند هیچ کاری برای ما نمی‌کنند. ما تا همین الان حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای برگزاری بازی در عمان هزینه کرده‌ایم.

پیشنهاد عجیب عمانی‌ها به ذوب آهن
وی در خصوص اینکه گفته می‌شد عمانی‌ها برای برگزاری بازی نمایندگان ایران در این کشور بخشی از هزینه‌ها را تقبل کرده‌اند، گفت: چه کسی این حرف را زده است؟ عمانی‌ها به ما پیشنهاد دادند که هم آرم شرکت‌های آنها را به عنوان اسپانسر روی پیراهنمان بزنیم و هم بلیت فروشی مسابقه را به آنها بدهیم. هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد.

کفاشیان جز خندیدن کاری نکرده است!
وی درباره اینکه علی کفاشیان گفته بود عمانی‌ها به ایران تخفیف می‌دهند، تاکید کرد: کفاشیان جز خندیدن هیچ کار خاصی نکرده است. ما را به امان خدا رها کرده‌اند و این بدترین نوع حمایت از فوتبال ملی است.

مشکل ما مثل استقلال بود ولی به آنها کمک کردند
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در ادامه انتقاداتش گفت: آیا اگر دو تیم پرطرفدار ایران چنین شرایطی داشتند، آیا باز هم این برخوردها صورت می‌گرفت؟ به استقلال هفته گذشته حدود ۲۰۰ هزار دلار دادند تا طلب یکی از بازیکنان سابقشان را بدهند، در حالیکه ما هم دقیقا همین مشکل را داشتیم ولی یک ریال هم به ما کمک نشد. باید به حال این فدراسیون تاسف خورد. 

سر باشگاه‌های ایرانی معامله کردند
آذری تصریح کرد: اگر این طور است که «در فوتبال را ببندند» اگر عرضه حمایت از تیم‌های ایرانی ندارند، دنبال کارشان بروند. بعضی از مسئولان از روز اول «شو» بازی کردند و سرِ باشگاه‌های ایرانی در آسیا معامله کردند.

قلع و قمع شدیم!
وی درباره اینکه چه معامله‌ای با باشگاه‌های ایرانی شده است، گفت: کاری کردند که سه باشگاه خارج از ایران بازی کنند. در واقع ما را قلع و قمع و بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردند. آقای نصیرزاده چند روز پیش در شبکه خبر گفت که در جلسه مسئولان فدراسیون با عربستانی‌ها اعلام شده بود بحث فوتبال ملی را کنار بگذارند و راجع باشگاه‌ها صحبت کنند. اگر قرار بود مسابقه‌ای تحریم شود این شامل همه چیز می‌شد نه فقط تیم ملی. در آن جلسه خواستند که درباره تیم ملی صحبت نکنند. ما هم هیچ اعتراضی نداریم و با تیم‌های عربستانی در عمان بازی خواهیم کرد، ولی مشکل اینجاست که نه کمک مالی به ما می‌شود نه کمک معنوی. این حرف من نیست، حرف دو باشگاه دیگر هم است.

شاید عمانی‌ها به کفاشیان تخفیف داده‌اند!
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه این تیم یکشنبه شب عازم عمان خواهد شد، گفت: ما الان ۷ نفر به عمان فرستاده‌ایم تا کارهایمان را انجام بدهند. تعجب می‌کنم که کفاشیان گفته است عمانی‌ها تخفیف می‌دهند. شاید عمانی‌ها به کفاشیان تخفیف داده‌اند. از رئیس فدراسیون می‌خواهم اگر توانایی دارد برای ما تخفیف بگیرد.

میزان درآمد عمانی‌ها از دیدارهای نمایندگان ایران
وی ادامه داد: عمانی‌ها به ما پیشنهاد رایگان بودن هزینه‌هایمان را دادند، ولی به این شرط که ما هم بلیت‌فروشی را به آنها بدهیم و هم اسپانسری مسابقه را. با یک بررسی جزئی می‌توان فهمید که عمانی‌ها فقط روی یکی از مسابقات ما با این شرایط حدود ۶۰۰ میلیون تومان سود می‌کنند. تازه این در حالی است که باید آرم اسپانسرهای آنها را در صورت صعود به دور بعدی هم روی پیراهن‌‌هایمان داشته باشیم. بله؛ عمانی‌ها تخفیف می‌دهند اما با این روش.

باید از یوغ فدراسیون خارج شویم
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: باید به حال سه نماینده ایران در آسیا گریه کنیم. تبعیض‌هایی که بین باشگاه‌ها قائل می‌شوند و برخوردهای دوگانه آقایان، آدم را خسته می‌کند. باید کاری کنیم که فوتبال باشگاهی از یوغ فدراسیون خارج شود و دست سهامی خاص بیفتد.

باشگاه‌ها برده فدراسیون هستند
آذری افزود: با این روش همه باشگاه‌ها برای فدراسیون می‌دوند و برای فدراسیون درآمدزایی می‌کنند. باشگاه‌ها در واقع برده فدراسیون هستند.

اعلام وضعیت قاسم حدادی‌فر
مدیرعامل ذوب‌آهن در پایان درباره وضعیت قاسم حدادی‌فر هافبک این تیم هم گفت: قاسم باید برود فوتبالش را بازی کند. او یک سال دیگر با ما قرارداد دارد و باید تمرکزش روی فوتبال باشد. اگر حدادی‌فر خواست از تیم جدا شود، باید پایان فصل درخواست کتبی‌اش را به ما بدهد.

 

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------