دختر 17 ساله تکواندو ایران سهمیه المپیک گرفت



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,تکواندو

کیمیا علیزاده با شکست نماینده نپال به فینال مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا رسید و سهمیه خود را قطعی کرد تا تنها دختر تکواندوکار ایرانی باشد که در المپیک 2016 ریو حضور دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در ادامه رقابت های تکواندوی کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا، مبارزات تکواندوکاران اوزان 57- و 67- کیلوگرم زنان و 58- و 68- کیلوگرم مردان در حال برگزاری است که کیمیا علیزاده نماینده وزن 57- کیلوگرم برای رسیدن به فینال این رقابتها و کسب سهمیه المپیک ریو به مصاف نیاما گارانگ از نپال رفت و توانست این رقیب را 15 بر 2 شکست داده و با رسیدن به فینال سهمیه بانوان را قطعی کند. در این دیدار به علت خرابی ساعت، سه بار مسابقه متوقف شد.

نماینده وزن دوم ایران در دور قبل بعد از یک دور استراحت به مصاف حریف از اندونزی رفته بود و مقابل این حریف در یک مبارزه یک طرفه با نتیجه ۱۹ بر صفر به برتری رسیده بود.

نماینده نپال هم در دور قبل با نتیجه ۴ بر یک عمان را شکست داده و به نیمه نهایی رسیده بود اما مقابل علیزاده متحمل شکست شد.

کیمیا علیزاده با تنها ۱۷ سال سن دارنده اولین مدال بانوان ایران در مسابقات جهانی و گرند پری تکواندو است و حال با کسب سهمیه المپیک شانس خود را برای کسب مدال در المپیک ریو امتحان خواهد کرد. او هشتمین بانوی ایرانی است که جواز حضور در بازیهای المپیک ریو 2016 را بدست می‌آورد.

پیش از این تکواندوکاران ایران در بخش مردان به سه سهمیه توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی دست یافتند.

با سهمیه کیمیا علیزاده تعداد المپیکی‌های تکواندوی ایران به عدد چهار رسید و پرونده کسب سهمیه ایران بسته شد.

بانوان ایران که کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را از دست داده بودند با دو نماینده (خدابنده و علیزاده) راهی مسابقات قاره ای شدند که روز گذشته اکرم خدابنده در این رقابت ها با یک باخت از کسب سهمیه بازماند.

مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا آخرین مرحله رقابت کسب سهمیه در جهان است و امروز با برگزاری آخرین دیدار قاره آسیا تمامی نفرات راه یافته به المپیک مشخص می شوند.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا از صبح دیروز (شنبه) به میزبانی شهر «مانیل» فیلیپین و در سالن «گرندبالروم» با حضور 97 تکواندوکار از 38 کشور آغاز شده است، تا تکلیف 16 تکواندوکاری که در این رقابت ها، سهمیه المپیک ریو 2016 را برای کشورشان بدست می آورند، مشخص شود.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------