طاهری: برانکو به تیم ملی نمی‌رود



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,طاهری

سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد با تمدید قرارداد برانکو، به دنبال حفظ او در پرسپولیس بوده و موافق حضور احتمالی این مربی کروات در تیم ملی نیست.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر طاهری با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره اینکه آیا پرسپولیس در بازی با استقلال اهواز برنامه‌ای برای مهرداد اولادی که به تازگی درگذشته دارد یا نه، اظهار داشت: ابتدا درگذشت مهرداد اولادی را تسلیت می‌گویم. باتوجه به برنامه از پیش تعیین شده باید به لحاظ لباس و ... با سازمان لیگ هماهنگی‌هایی صورت بگیرد، اما ما یاد و خاطره مهرداد اولادی را زنده نگه می‌داریم.

وی درباره حضور علی پروین در تمرین پرسپولیس پیش از دربی گفت: علاوه بر مسائل فنی و تاکتیکی که باید در تیم وجود داشته باشد، به لحاظ روحی‌ و روانی هم باید شرایط بازیکنان خوب باشد. با توجه به جایگاه پرسپولیس و استقلال هر دو تیم برای برد به میدان آمدند که بازی زیبایی شد. سرمربی تیم ما برنامه‌های خاصی برای بالا بردن روحیه تیم داشت که یکی از آنها حضور علی پروین در تمرین بود. پشتیبانی هیئت مدیره و یک سری برنامه‌های دیگر هم بود که انجام دادیم تا روحیه تیم بالا برود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا فکر می‌کرد تیمش در دربی 82 چهار گل به استقلال بزند و چه عواملی باعث این پیروزی شد، خاطرنشان کرد: این بحث را کارشناسان دنبال کنند، بهتر است. مطمئناً وقتی در ابتدای بازی گلی زده می‌شود، گل‌ها نسبت به بازی‌های قبل بیشتر می‌شود. وقتی در دقایق ابتدایی بازی گل را به ثمر رساندیم، این اتفاق افتاد و من پیش‌بینی هم می‌کردم که این اتفاق رخ بدهد. قبل از بازی هم گفتم اگر زود گل بزنیم، می‌توانیم تعداد گل‌های زیادی بزنیم. یک عامل دیگر هم بود که بازیکنان ما هیجان برد داشتند. ما در هفته‌های ابتدایی لیگ پایین جدول بودیم، اما می‌دانستیم با پتانسیلی که داریم بالاتر می‌آییم و دیدید چقدر خوب به صدر جدول آمدیم و این برای یک تیم بسیار خوب است که با شرایط روحی و روانی بالایی به زمین بیایند و این اتفاق برای ما افتاد. بعد از بازی هم با برانکو صحبت کردیم و گفتیم که بازیکنان باید این بازی را فراموش کنند و به فکر بازی‌های بعدی باشند، چون چهار بازی سخت پیش‌رو داریم و باید به این بازی‌ها فکر کنیم تا بتوانیم در پایان فصل قهرمانی را به هواداران هدیه بدهیم.

طاهری درباره اینکه شروع کارش در پرسپولیس چندان خوب نبود و آیا اکنون از مجموعه‌ای که در اختیار دارد راضی است یا نه، گفت: نزدیک به آغاز لیگ بود که ما به باشگاه پرسپولیس آمدیم، مشکلات زیاد و عدیده‌ای داشتیم. عمدتاً مسائل مالی و معوقات در پرداخت‌ها بود که امکان مدیریت آن هم نبود. باید از گودرزی تشکر کنم که پشتیبانی کردند و دلگرمی و راهکارهای خوبی دادند. وقتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در باشگاه شرایط خوبی داشته باشند، رو به جلو حرکت می‌کنند و اگر اینطور نشود، موفق نمی‌شوند. در اینجا برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد و مشکلات همیشه هست، اما وقتی ندانید با این مشکل چگونه برخورد کنید، مشکل بدتر می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید شرایط‌مان را مشخص می‌کردیم و برای بهبود آن برنامه‌ریزی می‌کردیم. بهبود ما بر پایه بودن بود که این بودن را رقم زدیم و شروع کردیم مسائل جاری و معوقات را بررسی کردن این معوقات که به باشگاه ضربه نخورد. ما نشستیم و برای اینکه به باشگاه مشکلی وارد نشود، بدهی‌های گذشته را جدول‌بندی کرده و زمان‌بندی لازم انجام شد تا بتوانیم بدهی‌ها را بدهیم. شاید برخی گفتند باید این هزینه برای بازیکنان فعلی و تیم فعلی انجام می‌شد، اما ما اولویت‌بندی کردیم. همه چیز در باشگاه ما به تفکیک مشخص شد و هر کاری که صورت گرفته یک کار تیمی بوده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گویا از پرسپولیسی‌ها در اهواز استقبال خوبی صورت نگرفته و هتاکی‌هایی نیز به محمود خوردبین شده است، گفت: از چند روز پیش هم نامه‌ای را به تاج ارسال کرده و اعلام کردم که باتوجه به حساسیت این بازی، آن را در ورزشگاه تختی برگزار نکنیم و مسابقه ما در ورزشگاه غدیر برگزار شود. به هر حال هفته‌های حساسی است و امکان دارد هواداران زیادی به ورزشگاه بیایند و حتی خواسته بودیم تمهیدات لازم برای استقبال از تیم، استقرار در هتل و... انجام شود که من امروز با خوردبین صحبت کردم که از این اتفاقات ناراحت بود. فقط هزار نفر را برای مشوقان پرسپولیس گذاشته‌اند که این اصلاً مناسب نیست. ما باید از مجاری قانونی عمل می‌کردیم که به سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان خوزستان نامه زدیم اما استقبالی نکردند.

طاهری درباره اینکه حمایت هیئت مدیره از کادر فنی در هفته‌های ابتدایی که نتایج خوبی نمی‌گرفت در شرایط امروز اثر گذار بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود ما به باشگاه پرسپولیس، هیئت مدیره به این جمع‌بندی رسید که پتانسیل تیم خوب است و نتایجی که رقم خورد، خیلی به شرایط تیمی ما نبود و از برخی قضاوت‌ها متأثر شدیم که آنها در نتایج ما اثر گذار شدند. هیئت مدیره که خودشان کار کشته فوتبال هستند، شرایط را بررسی کرده و تیم روی غلتک افتاد که بردیم و اکنون در این شرایط به سر می‌بریم. شرایط مالی هم خیلی اثرگذار بود و توانستیم از پتانسیل بالقوه‌ای که در پرسپولیس وجود دارد، شرایط مالی خوبی به دست بیاوریم و مسائل روز را مدیریت کردیم. اثرات این کار هم خوب پیش رفتن مسائل فنی بود و توانستیم به شرایط خوب تیم قوام ببخشیم. وقتی بتوانیم از این توان بالقوه بهره ببریم، مطمئناً شرایط خوبی پیش می‌آید. وزیر ورزش و جوانان هم از این طرح ما استقبال کرد و خواستار این شد که چنین طرحی را در استقلال هم پیاده کنیم.

وی درباره تمدید قرارداد دو ساله باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ گفت: نگاه بلند داشتن، همیشه به شرایط باشگاه کمک می‌کند. ما باید با این مربی همه چیز را تمام کنیم که سال آینده همین موقع از گروه‌مان در آسیا بالا رفته باشیم و اگر بالا رفتیم، نمی‌توانیم با یک مربی دیگر و با یک تفکر دیگر مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر بگذاریم. برانکو مربی خوبی است و می‌خواستیم زودتر قرارداد او را تمدید کنیم، اما نمی‌توانستیم در شرایط حادی که وجود داشت و تیم در بالای جدول نبود این کار را انجام دهیم. بعد از آن هم که تیم به عمان رفت و برگشت، با برانکو صحبت کردیم و در شرایط به توافق رسیدیم که قرارداد امضا شد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه بحث حضور برانکو در تیم ملی وجود دارد و اگر چنین مسئله‌ای باشد آیا با حضور او در تیم ملی موافقت می‌شود یا نه، اظهار داشت: در صحبت‌هایم به نوعی به این مسئله اشاره کردم که ما برای خودمان برنامه‌ریزی کردیم و برانکو را برای برنامه خودمان خواستیم. وقتی دو ساله قرارداد بسته‌ایم، یعنی روی این مربی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

طاهری در مورد بحث تمدید قرارداد برخی بازیکنان از جمله عالیشاه، مسلمان و... که قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: صلاح دانستیم خیلی به این مسائل نپردازیم، اما با چند بازیکن به صورت غیر مستقیم صحبت کرده‌ایم. بعضی از آنها حتی گفتند پیشنهاد خارجی دارند، اما هم ما و هم برانکو به آنها گفته‌ایم که در پرسپولیس بمانند که در آسیا بازی کنند، چون هم برای خودشان خوب است و هم برای ایران افتخار آفرینی می‌کنند و با شرایط بهتری لژیونر می‌شوند.

وی درباره نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: از نتایج نمایندگان فوتبال کشورمان خیلی خوشحال شدم که تراکتورسازی و ذوب‌آهن توانستند به مرحله بعدی صعود کنند. سپاهان هم حیف شد که چنین نتایجی گرفت و به نظرم سپاهان تیم خوبی است که جایگاه آنها در لیگ هم اینجای جدول نیست.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص تغییراتی که در سپاهان رخ داد و ابتدای فصل مهرزاد خلیلیان مدیرعامل این باشگاه اصفهانی بود و بعد از آن تغییر کرد، اظهار داشت: به نظرم باید نگاه به فوتبال تغییر کند و نگاهی صنعتی داشته باشیم و اگر نگاه به این شکل باشد، پردازش، تولید، ارائه و... در فوتبال تغییر می‌کند و اگر این مدل در فوتبال پیاده شود، عوارض کمتر است، اما اکنون می‌بینیم با یک باخت همه چیز به هم می‌ریزد. وقتی مدیری با مربی و بازیکنش هماهنگ شده است، حیف است که تغییرات صورت بگیرد و به تیم ضربه می‌خورد.

طاهری با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در باشگاه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: من یک مثالی از مدیریت باشگاه اتلتیکومادرید بزنم که گفته بود ما سه سال پیش برنامه‌ریزی کردیم که امروز قهرمان شویم. یا سرمربی آلمان بعد از قهرمانی این تیم در جام جهانی گفت که قهرمانی آنها حاصل برنامه‌ریزی 10 سال پیش این فدراسیون بوده است. به نظرم در هر باشگاهی باید بلند مدت برنامه‌ریزی کرد. اگر ما امروز در پایه‌ها برنامه‌ریزی کنیم، مطمئناً احتمال موفقیت بیشتر است و نوسانی وجود ندارد. اگر هم نوسان باشد، بسیار کم است و تلرانس کمی وارد تیم می‌شود، اما اگر شما برنامه‌ریزی نداشته باشید، نوسان زیادی خواهید داشت که ممکن است یک فصل بالای جدول باشید، اما سال بعد به لیگ پایین‌تر سقوط کنید.

وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: از هواداران‌مان تشکر می‌کنم و امیدوارم در این چهار بازی باقی مانده هم به خوبی از تیم ما حمایت کرده تا بتوانیم قهرمان شویم و این قهرمانی را به کاپیتان فقیدمان، هادی نوروزی تقدیم کنیم.

 

اخبار ورزشی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------