فوتبالی که دیگران برایش تصمیم می‌گیرند / سازمان لیگ کجای کار است؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,سازمان لیگ

سازمان لیگ برتر که باید قرص و محکم پای دفاع از فوتبال بایستد و حق این رشته پرطرفدار را بگیرد عنان کار را در اختیار عوامل غیرفوتبالی داد تا جان هزاران هوادار به خطر بیفتد.

به گزارش مهر، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال اهواز و پرسپولیس را باید یکی از پرحاشیه‌ترین دیدارهای لیگ برتر معرفی کرد که البته صحنه‌های ناشایستی را هم رقم زد. سنگ پرانی‌هایی که تمامی نداشت و البته هجوم تماشاگران در دقایق پایانی که می‌توانست یک فاجعه را رقم بزند اما فعلا بخیر گذشته است.

پرسش این است که سازمان لیگ که باید برای فوتبال تصمیمات درست بگیرد و البته پای آن بایستد کجا بود؟ مسئولان این سازمان اعلام کرده‌اند که برای برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر نامه‌نگاری کرده‌اند اما شورای تامین اهواز با این تصمیم موافقت نکرده است. اگر سازمان لیگ می‌دانست که برگزاری بازی در ورزشگاه تختی خطراتی را به دنبال دارد چرا روی تصمیمش نایستاد و خواستار برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر نشد؟

مگر غیر از این است که سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری مسابقات لیگ برتر باید نسبت به حفظ سلامتی و جان تماشاگران هم متعهد باشد. اگر می‌دانست که ورزشگاه تختی خطرناک است چرا اجازه برگزاری بازی در این ورزشگاه را داد؟ اگر افرادی که مصدوم و مجروم شده‌اند خدای ناکرده یکی‌شان می‌مرد، چه کسی پاسخگو بود؟

همین حالا که بنا بر برخی آمار حدود 40 نفر مجروح شده اند چه کسی به آنهار رسیدگی می کند؟ اگر هنگام هجوم تماشاگران به زمین کودکان و نوجوانان زیر دست و پا می ماندند و خدای ناکرده کسی کشته می شد، چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق تلخ بود؟ شورای تامین اهواز که با درخواست سازمان لیگ مخالفت کرده بود حالا پاسخگو باشد که چطور امنیت برگزاری این بازی را تامین کرده بود. چه کسی مقصر اتفاقات ورزشگاه تختی اهواز است؟

دومین اتفاق بد روز جمعه در ورزشگاه آزادی رخ داد و در شرایطی که خبرنگاران رسانه های مختلف تا نیمه های شب در ورزشگاه بودند تا مصاحبه ها و نقطه نظرات بازیکنان و کادر فنی استقلال را بازتاب دهند، باشگاه استقلال در اقدامی غیرحرفه ای و برخلاف قوانین تصمیم گرفت بازیکنانش مصاحبه نکنند. این تصمیم درحالی گرفته شد که براساس قراردادی که سازمان لیگ حامی تبلیغات محیطی بسته است کلیه بازیکنان و مربیان باید در میکسدزون ورزشگاه ها با رسانه ها گفتگو کنند. اما استقلال می خواهد بنر اسپانسر خودش را پشت بازیکنانش قرار دهد.

حالا پرسش این است که سازمان لیگ با این اقدام غیر حرفه ای چه می کند؟ آیا این بار می تواند از حق فوتبال دفاع کند و اجازه ندهد دیگران برای این سازمان و حامی مالی اش تصمیم بگیرد؟

 

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------