رکوردشکنی بانوان ایران در کسب سهمیه المپیک / جاور، نهمین مسافر ریو



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

با کسب سهمیه المپیک قایقرانی توسط مهسا جاور، رکورد تعداد سهمیه های بانوان در تاریخ حضور ایران در المپیک شکسته شد.

به گزارش ایسنا، بانوان ورزشکار ایران چهار سال قبل برای حضور در المپیک لندن هشت سهمیه کسب کردند؛ موفقیتی که بعد از چهار سال به کف انتظار از این حوزه رسیده است. همین حالا در فاصله چهار، پنج ماه مانده به المپیک 2016 ریودوژانیرو بانوان ورزشکار ایرانی با کسب 9 سهمیه، رکورد المپیک لندن را نیز رد کرده اند.

این آمار حکایت از این دارد که با تمام مشکلات و موانع، ورزش زنان ایران با شیب ملایمی به سوی توسعه حرکت می کند، حرکتی که بیش از هر چیز مرهون اراده و تلاش و انگیزه خود زنان است.

اگرچه در سال های اخیر بانوان ورزشکار ایرانی موفقیت های زیادی در عرصه های بین المللی کسب کرده اند و حضوری تشریفاتی در المپیک ندارند اما هنوز زنان ایرانی در تاریخ مهمترین بازی های جهان موفق به کسب مدال نشده اند. بهترین نتیجه زنان ایرانی در طول تاریخ المپیک کسب عنوان ششمی الهه احمدی در لندن بوده است، عنوانی که امید می رود در ریو بهتر شود.

در المپیک 2012 لندن، زهرا دهقان در تیر و کمان، لیلا رجبی در دوومیدانی، آرزو حکیمی و سولماز عباسی در قایقرانی، الهه احمدی و مه‌لقا جام بزرگ در تیراندازی، ندا شهسواری در تنیس روی میز و سوسن حاجی پور در تکواندو حضور داشتند.

اما برای المپیک 2016 ریودوژانیرو از همین حالا 9 سهمیه زهرا نعمتی در تیر و کمان، لیلا رجبی در دوومیدانی، کیمیا علیزاده در تکواندو، نجمه خدمتی، الهه احمدی، مه‌لقا جام بزرگ و گلنوش سبقت اللهی در تیراندازی، ندا شهسواری در تنیس روی میز و مهسا جاور در قایقرانی قطعی شده است.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------